Jump to content
Annons

Ny logo, vad tycker ni?


Rehab

Recommended Posts

Annons

75905klotteeer.JPG

Såhär i princip? (Fast mycket bättre, gjorde om den i paint snabbt bara haha) men i princip?

MYCKET bättre än första loggan, och bästa i tråden. Gör lite snyggare kanter på timglaset för att få det att se mer vektor ut, så är du i hamn. Skippa det simpla strecktimglaset och lådan runt, ser inte proffsigt ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

MYCKET bättre än första loggan, och bästa i tråden. Gör lite snyggare kanter på timglaset för att få det att se mer vektor ut, så är du i hamn. Skippa det simpla strecktimglaset och lådan runt, ser inte proffsigt ut.

Prexis 🙂

Skön tråd det här 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Media behöver inte finnas i loggan bara för att det finns i bolagets namn. T ex alla bolag inom Sony-sfären som använder Sony-varumärket men bolagen heter Sony Corporation of America, Sony Europe etc.

Även jag gav mig på din originallogga och kladdade in M:et i den.

s717TDs.gif

Du har formerna efter M:et i loggan redan, använd det.

Om jag skulle göra loggan skulle jag utgå från texten MOMENT och göra ett timglas av mitten-M:et.

Är det ok om jag använder denna då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog mig friheten att göra om Linus logga med en idé jag fick.. Behöver naturligtvis göras om från grunden för att få snygga kanter m.m.

moment.png

Eller så kanske man ska skriva "oment" i samma storlek som timglaset efter timglaset :]

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med bl a Neosus och Slejnard att Linus logga är tvärgrüm 🙂

Vänligen,

CHAE

Tog mig friheten att göra om Linus logga med en idé jag fick.. Behöver naturligtvis göras om från grunden för att få snygga kanter m.m.

moment.png

Close but no cigar 😑

Lite för...orolig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med bl a Neosus och Slejnard att Linus logga är tvärgrüm 🙂

Vänligen,

CHAE

Close but no cigar 😑

Lite för...orolig.

But timglas... ☺️

Kanske är den lite orolig, sant 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så kanske man ska skriva "oment" i samma storlek som timglaset efter timglaset :]

Japp. Du kan ha flera logor för olika ändamål, men som ändå har samma tema och/eller delar med samma grafik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar också Linus förslag bäst.

Den har något gammal-skräck-film-poster aura över sig i mina ögon. Vet ej om det är coolt för syftet för verksamheten.

Håller med om senaste version Linus blev något orolig med kontrasterna med ordet inbakad i timglaset även om idén i grunden kan vara bra. Retro skräck känslan förstärktes i mina ögon. Här finns ju också ordet omen highlightat i loggan! mer creepy vibbar i mina ögon.

Rolig att se kreativiten i tråden. Hur man än ser det tycker jag loggan gått mycket framåt från första förslaget!

Redigerat av stol
Link to comment
Dela på andra sajter

75905klotteeer.JPG

Såhär i princip? (Fast mycket bättre, gjorde om den i paint snabbt bara haha) men i princip?

Media behöver inte finnas i loggan bara för att det finns i bolagets namn. T ex alla bolag inom Sony-sfären som använder Sony-varumärket men bolagen heter Sony Corporation of America, Sony Europe etc.

Även jag gav mig på din originallogga och kladdade in M:et i den.

s717TDs.gif

Du har formerna efter M:et i loggan redan, använd det.

Om jag skulle göra loggan skulle jag utgå från texten MOMENT och göra ett timglas av mitten-M:et.

Dom här är snyggast enligt mig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen vilken kul brainstormingtråd det blev 🙂 .

Snyggt jobbat Linus & Co!

Några kommentarer:

På samma sätt som musik förmedlar en känsla gör grafisk form det samma. Tänk igenom ditt företags värdegrunder och hur du vill att företaget ska uppfattas - loggan bör förmedla detta i sitt formspråk. Mjukt=generellt rundare former, lugna färger såsom grönt, brunt osv. Aggressiv framtoning=mer stolpig och industriell look.

Bra tanke av Linus att jobba med "koncernnamn" för att sedan kunna jacka på payoffer typ "media" "records" osv. Kom ihåg att loggan bör kunna återges mot alla tänkbara bakgrunder. Många gånger säkerställer man detta genom att lägga den mot en tonplatta.

I samma veva som du gör loggan kan du också skapa en grafisk manual för din label, dvs. vilket typsnitt som ska användas vid rubrik, brödtext mm. Symbol (även favikon för webbläsarfönstret tex) bör kunna visas positivt, svart text och negativt vit text mot svart ruta tex. Används symbolen i färg så läggs den efter ett visst sätt osv.

Färgval är också viktigt och uppträder olika beroende på material och medium. Tänk på att göra loggan vektoriserad.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vilken font Linus använde till texten?

Jag kan iofs svara på frågan, men jag tycker att du egentligen borde tänka på...

Tänk igenom ditt företags värdegrunder och hur du vill att företaget ska uppfattas - loggan bör förmedla detta i sitt formspråk.

...så kan vi använda den stil som passar både label och logga bäst.

Jag såg det som en skiss och den bjuder jag på fritt. Hade jag fått ett ordentligt uppdrag hade jag tagit ett varv till i den riktningen och byggt upp den lite snyggare.

Tänk på att göra loggan vektoriserad.
Förtydligar att det är grafik som byggs matematiskt och inte av pixlar. Så loggan kan användas i vilken storlek som helst utan att bli "pixlig". Min skiss är vektoriserad så jag PM:ar den till TS.
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är då resultatet, iaf som header/stickerbild, tycker själv att det blev skitnice.

header.jpg

Kul att du är nöjd (det viktigaste)!

Jag känner dock att den "ekar", men det kanske du vill?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...