Jump to content
Annons

Ny logo, vad tycker ni?


Rehab

Recommended Posts

Annons

Sjukt kul tråd 🙂 Jag gillar Linus mest eftersom den är unik. Något som är viktigt att tänka på när man gör logotype är ju att den ska både kunna täcka ett hus och vara snygg och vara på en tändare och fortfarande vara snygg, så rätt breda konturer är bra, fördelen med "linus" logga är ju att timglas "M" hamnar i fokus och då om du skulle vilja sätta loggan på något smått så räcker det med det, det blir ett bra kännetecken som är mångsidigt IMO 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Webbadressen och namnet tar lite fokus från loggan/symbolen. Om webadressen är viktig kan du välja att enbart lyfta fram webadressen, för den innehåller redan företagsnamnet.

moment4.png

Link to comment
Dela på andra sajter

93925LOGOGWS.jpg

Skulle tro på denna faktiskt

Det första jag tänkte på var ett brev ställt på högkant .

Det är svårt att göra en stark logotyp .. Lite tråkigt om folk i allmänhet förknippar den med något annat än det du själv tänkt.

Linus sista minus "choklad dumpen" kändes rent spontant inte vara kopplad till någon nutida produkt eller tjänst man sett..och det borde vara bra för att "brand'a" den.

Att fundera ut vad man erbjuder och göra en stark visuell motsvarighet i form av universell logotyp är ingen lek.. Det kanske är så att du måste fundera på själva texten och innebörden ett varv till och inte låsa fast dig vid just denna kombinationen.. det kanske finns något som är ännu effektivare runt hörnet om du spinner vidare.

Lycka till.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Webbadressen och namnet tar lite fokus från loggan/symbolen. Om webadressen är viktig kan du välja att enbart lyfta fram webadressen, för den innehåller redan företagsnamnet.

moment4.png

När jag fått en logga ska du komma och göra nånting bättre haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...