Jump to content
Annons

Nedräkning på Steinbergs hemsida.. Cubase 7?


Lundin

Recommended Posts

Annons

Har inte fått någon förvarning från Steinberg om vad det handlar om (och om jag hade fått det, så hade jag antagligen inte fått avslöja något förrän dagen D...).

Cubase 7 är kanske tänkbart. 6.5 kom ju i februari i år. Jämfört med Cubase 5.5 i juni 2010 och Cubase 6 i januari 2011, så borde det kanske vara dags snart, men man vet ju aldrig...

De som fortfarande kör Cubase4 gör i alla fall klokt i att uppgradera till 6.5 nu - för om C7 är på gång, så försvinner möjligheten att uppgradera billigt från C4 när C7 släpps, eftersom den billiga uppgraderingen bara gäller 2 versioner bakåt...

Link to comment
Dela på andra sajter

De som fortfarande kör Cubase4 gör i alla fall klokt i att uppgradera till 6.5 nu - för om C7 är på gång, så försvinner möjligheten att uppgradera billigt från C4 när C7 släpps, eftersom den billiga uppgraderingen bara gäller 2 versioner bakåt...

Blir liiite bråttom att bestämma sig då, blir intressant att se vilka nätbutiker som går ner fram till i morgon natt 23.59.

Wavelab uppdatering känns också tidig och jag tror inte de trummar för en x.5 version på det här sättet..men iofs.. Halion 4 hade en ganska lång nedräkning och denna som är nu har väl bara varit i 5 dagar..

Intrigen tätnar

Redigerat av Lundin
Stort H, käre Watson, Stort H
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jaså, jag trodde den bara gällde för EN fullversion upp?

Man får pynta lite mera om man ligger två versioner efter men inte så mycket att det är värt köra högst varann version istället för att hamna i uppgraderingsträsket och göda Steinberg eller någon annan DAW tillverkare.

Hoppas det blir något riktigt stort med Cubase nu- de har ju en del tryck på sig efter Abeltons aviserade 9- släpp.

Abelton är ingen stor konkurrent och har inget tryck från konkurrenter att skynda ut med en uppgradering. De gör det i alla fall för att hösta in storkovan. 6.5 räcker gott och väl. Sen finns det ingen anledning i alla fall köpa när ny version släpps. De brukar vara så buggiga i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får pynta lite mera om man ligger två versioner efter men inte så mycket att det är värt köra högst varann version istället för att hamna i uppgraderingsträsket och göda Steinberg eller någon annan DAW tillverkare.

Nej - det är faktiskt samma uppgradering (och samma pris) från både Cubase 4 och 5 till Cubase 6.5. Priset på den uppgraderingen är 1701:-.

Ligger man längre bak så går uppgraderingen på 4269:- - och det är samma uppgradering som om man kommer från småversionerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det heter Ableton! 🙂

Inte Abel-ton? 😆

Nej - det är faktiskt samma uppgradering (och samma pris) från både Cubase 4 och 5 till Cubase 6.5. Priset på den uppgraderingen är 1701:-.

Ligger man längre bak så går uppgraderingen på 4269:- - och det är samma uppgradering som om man kommer från småversionerna.

Ah jag blandade ihop med Studioversionen som kostar lite mer att uppgradera. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man behöva handla nu igen? Tycker att detta med chord track verkar intressant. Vad kan priserna bli på de olika varianterna?

Det har inte kommit ut någon info i förväg, men jag antar att det kommer att vara samma priser som det är på 6.5. Skulle tro att de gör ett utskick imorgon om det.

De börjar leverera i början av december.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, snacka om ändrat utseende.. Ser nästan ut som en crossover mellan Windows 8 och Sequel

Ny hardwarecontroller.. hehe undrar om man gick på en trampmina när man köpte CMC'erna

Fina fisken med nya metermodes och integrerad SLM däremot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då kanske det är dags att uppgradera då!?! Började med SX2, struntade i trean, gick efter det på fyran. Skippade femman, uppgraderade till 6.0 och nu blir det förmodligen 7 då! Kommer priset hamna på 1700:- tro? Vill dock minnas att det arit en del buggar i tidigare versioner vid släpp... Kanske bäst att avakta några månader?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur jag levde länge nog för att se detta :-)

Om man kollar på videona på Steinbergs hemsida så verkar det här väldigt lovande! om vi snackar priser i samma nivå som 6.5- uppgraderingen är detta en no-brainer för mig, annars kommer jag nog avvakta tills jag läst några seriösa tester först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jupp btw, det är cubase 7

..

Coolt! Inbyggd Channel-strip i kanalerna med tube saturation och grejer, nya bättre mätare, full version av voxengo CurveEq, VariAudio 2.0 osv. Verkar vara en stor uppgradering.

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Yamaha and Steinberg Nuage press release

The Inter BEE 2012 trade show sees the launch of Nuage, a new flagship audio post-production system from Yamaha and Steinberg.

http://www.musicradar.com/news/tech/yamaha-and-steinberg-announce-nuage-audio-post-production-system-566918

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...