Jump to content
Annons

Slate Pro Audio RAVEN MTX Multi-touch daw controller


Lundin

Recommended Posts

Annons

Jao det var en surprise men tycker det ser tämligen ointressant. Tanken med en controller för egen del är ju att få något fysiskt att ta på inte en ännu större skärm att kolla på.

Fattar verkligen varför ingen kan släppa en billigare version av D-commanden som är den enda controllern jag testat som har varit suverän. med separat Eq och dynamic section att skruva på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han släpper lite knepig hårdvara, Slate. Han verkar nära någon dröm om att få frottera sig med namn som Neve, Toft, Manley etc.

Under vinterns NAMM presenterade han någon form av modulär DAW-lösning bestående av typ några Slate Dragon, nån USB-anslutning, några hörlursuttag, en skärm, ett gäng rattar och en hel del pulverlackad plåt.

Raven känns lite likadan. Modulär. Ihopskruvad av befintliga delar. En tryckkänslig bildskärm, en trackballmus, ett tangentbord och några VU-mätare.

Mjukvaran verkar iofs rätt smart och kraftfull.

Äh jag har givetvis ingen aning, men jag undrar vilken målgrupp han siktat in sig på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den consollen/controllern whatever är lite skum!

Däremot så är man ju intresserad av hur hans monitorer låter! Ska tydligen har tre presets (eller om det var mer?) beroende hur man vill att det ska bete sig!

Har oxå egna processorer för att återge rätt frekvenser mellan delningen som hade nåt floating-hitte-på med delningen samt korrekt fas. Ligger dessutom på 1000 watt styck så det lär ju blåsa på rätt bra! Har säkert missat en massa mer. Men det är vad jag minns av vad han sa. Priser låg på 9000 USD per par!

Vet att det har skrivits här på forumet tidigare. Men orkar inte leta på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkla trams!! Usel upplösning också. Läste någon att den skulle kosta 100.000USD. För dom pengarna jag också köpa en skräp-tv, sätta på en touchpanel och bygga in en monitorkontroller och iphone-docka i ett bord. Samt köpa en porsche.

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...