Jump to content
Annons

Varför är du här – egentligen?


Valle

Recommended Posts

Hörni grälsjuka snackpåsar. Jag tycker det vore roligt att hålla tråden till ämnet. Kan vi inte låta diskussionen om Valle som person rulla i en annan tråd istället? Eller ännu hellre i PM mellan berörda parter.

Jag önskar att detta gick, men det brukar tyvärr sluta såhär hur folk än går tillväga. Tyckte folk höll käften rätt länge ändå.

Hursomhaver. Jag tycker det här forumet är guld att det finns. Jag har lärt mig otroligt mycket genom sökfunktion, skumma igenom trådar. Alltid finns något att ta in. Jag har tyvärr inte varit världsbäst på att posta själv men man får försöka ändra på det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sant i sanning! Håller dock med Nilsson i hans tes. Men är säkert lika god kålsupare själv. Då ber jag om ursäkt.

Hoppas att du inte tog mitt inlägg som att det var riktat mot bara dig - för det var menat åt alla som satte igång att käfta om oväsentligheter, som vems metod som är bäst och typ vem som har längst *** eller vem som sitter inne med den enda sanningen, istället för att hålla sig till ämnet. Det var inte du som började... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

WTF...vad kul, kan du guida mig till nåt (eller är det bara kolla in dina filer, kanske!?, vill verkligen lyssna in nåt du gjort Joachime, ha det gött!

Tror den här länken ska funka.

Såå... Du uppmanar till en lynchningstråd ... 😉

Njae, jag tänker att ni som är intresserade av att fortsätta diskussionen kan göra det i, en för ämnet, avsedd tråd. Men om det skulle visa sig att du inte är intresserad att av diskutera ämnet Dig förstår jag att min önskan kan uppfattas så. 😉

Det var inte du som började... 😉

Ingen kritik riktad mot dig Claes, men jag ser frågan om vem som började som en av förklaringarna till hur utdragna den här typen av gräl/diskussioner/whatever tenderar att bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hängt på forumet sedan 2004 och det var min första kontakt med andra som skrev/producerade låtar med hjälp av DAW. Fantastiskt tyckte jag. Har lärt mig massor under åren och även om jag inte är taggad veteran här, så ser jag mig ändå lite som en 😉

Postar inte så mycket. Bara när jag känner att jag verkligen kan hjälpa till med tips, kunskap eller när jag själv letar efter något. Brukar alltid finnas någon som kan något bättre än en själv. Tur är väl det 🙂 Tänker också att jag nån dag kan hitta en riktigt duktig talang och ta med den personen in i branschen.

Med vänlig hälsning,

F

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

I början ville man ju såklart ha hjälp med en massa saker, och sen tänkte jag väl att jag som har sysslat med Cubase och industrimetall i snart 20 år borde kunna hjälpa till men det finns alltid dom som är snabbare och kunnigare så det blir inte så mycket av den varan.

Det brukar gnällas på nya medlemmar att dom frågar om samma saker som det har frågats om hundratals gånger tidigare och att dom borde söka i gamla trådar istället...., om vi nu är 32000 medlemmar så är det nog jäkligt många som är duktiga och söker i trådar ändå.

Hur sökar man upp gammla trådar, på den fråga som saken gäller, tex skulle jag finna svart på denna fråga i en gammal tåt ?
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske misstolkades,... min mening var att ställa en rak fråga, för jag är mån om att lära mig mer om Cubase och Adactic drummer dvs :

Var, och hur, kan jag finna gamla trådar i dessa två ämnen ?

Kika under fliken "AVDELNINGAR", där finns en helt egen avdelning för just Cubase 🙂

Sen finns det en sökfunktion som kan hjälpa dig på traven 😉

Redigerat av Olympia
Link to comment
Dela på andra sajter

Hängde ett par år på forumet som nyfiken anonym. Tog och reggade mig 2009. Hjälper till om det är något jag har koll på och lusten faller på. Postar inte alltför ofta. Jag tycker att det är kul att ta del av intressanta trådar om olika byggen och sådant som handlar om ljudproduktion.

Fredrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reggade mig för att vara med i en musikfestival här på forumet som verkade kul, tror det var 2004. tidningen hade jag läst ett tag redan...

Stannar för att läsa nyheter, trådar med tips och nyttigheter, delta i givande diskussioner och kanske ställa någon fråga då och då och eventuellt besvara någon om jag råkar känna till svaret..

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nja, nu är ju det inte särskilt relevant.

Det är det som fan eftersom du ställer frågan till alla andra.

När jag reggade mig fanns här bara 66 sorry ass medlemmar. Idag har vi typ 32 000... Snacka om fåtalsinläggare, MBBAD:are, gnällspikar och bedragare liksom...

Du tillhör den skaran likaväl som jag och vissa andra. Vi är av samma skrot och korn

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

I början för att lära mig nya saker inom studioteknik och DAW´s. Hade enbart spelat in på porta innan jag reggade mig 2008. Lär mig fortfarande men kan säkert hjälpa till med en del nu också. Och för att få feedback på min låtar samt lyssna på andras. En del samarbeten har det blivit också.Och för alla intressanta diskussioner där inte minst Valle deltar. Och längsta tråden!

Och sen har du lagt upp en av forumets bästa låtar...ännu

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att du inte tog mitt inlägg som att det var riktat mot bara dig - för det var menat åt alla som satte igång att käfta om oväsentligheter, som vems metod som är bäst och typ vem som har längst *** eller vem som sitter inne med den enda sanningen, istället för att hålla sig till ämnet. Det var inte du som började... 😉
Nää ingen fara, så tog jag det inte. Bara menar att jag säkert oxå står för forum-förorening ibland. Allt man dra ur arslet kan inte bli guld liksom 😉
Link to comment
Dela på andra sajter

Du tillhör den skaran likaväl som jag och vissa andra. Vi är av samma skrot och korn

Skitsnack. Du reggade dig 2011!

😉

Funderar starkt på att dra igång en sån där Valletråd.

Vaffan är en Valletråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en hel del som blivit av delvis tack vare Studioforum.

http://soundcloud.co...r7908154/tracks

Lyssna igenom det har ni att göra en stund. Klicka på play på tex Johnny Steam så mal det på bara.

Fender King - 55

Redigerat av Guitar Nilsson
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu, vilken typisk jävla Valle-fråga egentligen, varför är du här själv Mr.Narcissus himself???

(Skåne-sliva e bättre än allt annat he he more beer man???!!!)

För egen del har jag kommit till insikt sent omsider även om jag varit lika odräglig som vissa andra emellanåt och på det senaste taget...

Kan jag hjälpa till med min erfarenhet och mina perspektiv så gör jag gärna en bra grej det vet jag, även om alla inte har samma mål eller preferenser, sitsamma bra ljudteknik i samklang med bra musik är det roligaste som finns say no more!!!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Gå och lägg er nu så håller jag ställningarna och vakar över nykomlingarna så ingen ger sig på dom och taskmörtar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak jag har lätt att glömma tyvärr men som är guld värt är hur mycket bra tips på utrustning man kan få här!

Det finns givetvis inga garantier att man nödvändigtvis håller med, men det faktum att det finns folk som uppskattar och värderar prylarna betyder att den är värda att kolla upp :-)

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett Psykosocialt Inlägg.

Citerar mig själv: aldrig blir väl världen klar, bara stor och underbar !

Det ser ut som ni alla vuxit och växer längst tråden !

Att stå till förfogande till andras behov, och hjälp,

är något man kan jobba sig fram till, under åren,

och så komma ut, som någon som, kan ställa

saker och ting tillrätta, när någon ber om en

hjälpande hand.

Ps : ta vara på de kommande generationerna

likväl som pensionärer med ny funnet musikintresse.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...