Jump to content
Annons

Varför är du här – egentligen?


Valle

Recommended Posts

Ännu en tråd där Valle bråkar med hela världen och tror att världen är förbannad på honom eftersom han är klokare än alla andra och kommer med sanningar som svider.

Alla skiter väl i de "sanningarna", man hakar på bara för att man inte orkar städa eller göra nåt vettigt, samma korkslallesyndrom som att gagga på Facebook.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilket naivt inlägg!

Du är fri att bemöta det. Vad är det du anser naivt med att arbeta med gammal teknik i sin signalkedja?

Varför väljer du DAW framför "de gamla multi-kanals rullbandarna"? Varför har du satt gränsen just där?

Jag jobbar huvudsakligen med film. Ett enda skottljud kan ta uppemot 20 kanaler, ej inräknat reverb och slap-back, och en reel (21 minuter film. Delas upp av tekniska skäl) brukar hamna på mellan 400 och 520 spår och runt 50 submixar. Även om en 24-kanalers rullbandare med dito inline-bord hade klarat av det så hade fortfarande syncen varit ett problem för mitt sätt att arbeta. Ekonomiskt sett så hade dessutom de runt 2000 compressorer, limiters, EQ, effekter, och gejtar som hade behövts kunnat driva ett mindre land till konkurs.

Rullbandarna använder jag numera för att göra pitch-effekter och degrading.

Det är i övrigt inte en gräns, jag driver en hybridstudio med allt ifrån antika analoga rör-distar och fjäderreverb till ultramoderna Lynx-omvandlare och plugins. Jag använder det som ger bäst resultat och litar enbart till mina egna öron och driftsäkerhet, jag har inga gränser.

Det där var definitivt en åsikt, ingen sanning.

Än en gång, du är fri att bemöta det. Prove me wrong.

Dessutom var det en felaktig åsikt eftersom du beskrev mig fel.

You lose!

Förlåt, jag glömde dryg & arrogant. My mistake.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Och va fan, 24-kanals rullbandare skulle väl vem som helst vilja ha i arsenalen om man hade råd att köpa, äga o serva dem.

Amen! Enda orsaken att jag inte har en gammal fin 24-kanalare är att den inte får plats, och att jag inte har råd än. Däremot har jag flera 1/4-tums rullbandare, kassett-bandare, VHS-spelare, och en stenkakespelare jag modifierat för att kunna användas till ljuddesign :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ännu en kategori forumister här. Notera "gillningarna" så fort någon försöker klämma åt mig med någon "vass" kommentar. Sådant förekommer i stort sett i alla trådar som jag skapar; istället för att "gilla" något som kan vara till nytta för ens musicerande så "gillar" man hellre inlägg med någon form av angrepp.

Dessa människor som "gillar" sådant är helt klart sjuka i huvudet.

Ja så kan man se på saken att världen är emot en för att folk visar att de inte håller med en.

Notera min "gilla" på inlägg #52

Sincerely

/Mr. Sjuk I Huvudet

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom hit nångång före Hitlers tid.

haha där satt den!

jag kom hit genom en vän i branschen som visade tidningens recensioner av olika monitorer - som jag kände var så direkt inkompetent genomförd och framförd att jag kände gallan vara tvungen att spys nånstans förutom redaktionsmejlen...

sedermera fungerar stället som tidsfördrivande underhållning dom ggr jag far mellan hem å olika jobb å sitter på tåg eller väntar på flyget

det är ingen hejd på myter å felaktigheter som ivrigt sprids av okunniga skrikhalsar

men det finns också några här som har huvet på skaft

otaliga underhållande profiler har passerat revy å bjudit på en del skratt

en del har bjudit på tuggmotstånd medan andra känts som man tuggar på en stor sena man hittat i köttbiten

det är ändå rätt roande att bli ifrågasatt av kreti å pleti - det händer alltför sällan i verkliga livet numera

och nej - förhoppningen att jag skulle delta i nån festival av nåt slag grusas ordentligt av det faktum att jag inte tillhör kategorin amatörutövande musikskapare

bakom min otrevliga och (öppet erkända - inga "vänligen" eller "ödmjukast" här inte...) burdusa framtoning har jag genom åren via pm gett en hel del tips å hjälp till olika medlemmar - tyvärr hinner jag inte alltid

det enda tråkiga är dom lipsillar som huserar här

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så kan man se på saken att världen är emot en för att folk visar att de inte håller med en.

Notera min "gilla" på inlägg #52

Sincerely

/Mr. Sjuk I Huvudet

Håller med, dumma världen! Smisk ska den ha ;-)

(menat åt Valle, givetvis. Det är viktigt att hålla mobbing och förargelseväckande åsiktande på allmän plats konsekvent)

Och tackar :-)

Redigerat av van Caine
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det du anser naivt med att arbeta med gammal teknik i sin signalkedja?

Det var inte ditt sätt att arbeta på som jag tyckte var naivt. Det var din syn på vad som är och inte är brukbart.

Rullbandarna använder jag numera för att göra pitch-effekter och degrading.

Åh, men finns det inga andra sätt, med såväl mindre som billigare verktyg, att åstadkomma samma resultat?

Än en gång, du är fri att bemöta det. Prove me wrong.

Förlåt, jag glömde dryg & arrogant. My mistake.

Prove you wrong? Din beskrivning av mig var fel, det borde räcka. Eller så inbillar du dig att du känner mig bättre än jag själv gör. I sådant fall är du ju av precis samma skitvirke som du menar att jag är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så kan man se på saken att världen är emot en för att folk visar att de inte håller med en.

Notera min "gilla" på inlägg #52

Sincerely

/Mr. Sjuk I Huvudet

Givetvis skulle ju "mobbaren" aldrig avslöja den egentliga avsikten med sitt "gillande". Då är det bättre att hänga på "åtklämmandet" och säga att Valle minsann förtjänar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

eller så upplevs du på ett annat sätt än du tror / än den du anser att du är

Hur jag upplevs är en sak, hur jag faktiskt är är en helt annan. Det fattar till och med du!

Edit: Vad gäller sanning, alltså.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Att vara på ett (kanske trevligt?) sätt i verkligheten, sen sträva efter att vara nån annan sorts figur på internet, är det något att sträva efter?

Lustigt med Valles inlägg, allihop i alla olika trådar handlar om samma sak. Om och om igen, bara lite omkastning av fraser och ord. Fint för Valle är att han alltid har både gemboll och set, ofta även serve-ess. Och mig och alla andra lurar han gång efter gång att svara gång efter gång fast det är totalt Facebook-meninglöst. Facebooks.Valle vinner alltid över alla andra. Och ju äldre alla de andra är, ju dummare blir de för varje dag, en sak som gäller alla andra utom Valle själv, han blir bara klokare med åren fast han börjar bli ganska gammal själv.

Nu ska jag försöka låta bli denna idiottråd, jag har redan svarat varför jag är med.

Puss och hej - 55

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Hörni grälsjuka snackpåsar. Jag tycker det vore roligt att hålla tråden till ämnet. Kan vi inte låta diskussionen om Valle som person rulla i en annan tråd istället? Eller ännu hellre i PM mellan berörda parter.

Såå... Du uppmanar till en lynchningstråd ... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte Valle själv som styr in alla sina trådar på sig själv kontra alla andra dumskallar?

Bra trådrubrik för övrigt. Jag svarade i början. Bla annat att tjafset är en del jag tyvärr är lite skämsintresserad av.

Skäms - 55

Mot dammsugare o mopp...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte ditt sätt att arbeta på som jag tyckte var naivt. Det var din syn på vad som är och inte är brukbart.

Det borde vara fullständigt uppenbart att mitt arbetssätt och min inställning är totalt identiska. Du har fortfarande inte svarat på varför det skulle vara naivt.

Vad tror du på fullt allvar att har hänt med ljudet och hur man hanterar det genom åren egentligen? Vad tror du egentligen faktiskt är nytt ifråga om teknik, DAWs och digitala granulär-effekter undantaget?

Åh, men finns det inga andra sätt, med såväl mindre som billigare verktyg, att åstadkomma samma resultat?

Nej. Vare sig billigare eller dyrare. Men man kan göra det annorlunda. Jag använder de teknikerna åsså, men till andra saker.

Prove you wrong? Din beskrivning av mig var fel, det borde räcka. Eller så inbillar du dig att du känner mig bättre än jag själv gör. I sådant fall är du ju av precis samma skitvirke som du menar att jag är.

Eftersom du verkar sakna allt vad självkritik heter så är det ingen bedrift.

Moget.

Det är inte ett svar på frågan om varför man inte skulle köpa en 24-kanals rullbandare även om det så är av rent nostalgiska skäl.

eller så upplevs du på ett annat sätt än du tror / än den du anser att du är

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vara på ett (kanske trevligt?) sätt i verkligheten, sen sträva efter att vara nån annan sorts figur på internet, är det något att sträva efter?

Om du syftar på mig så strävar jag inte efter något alls; jag säger vad jag menar och menar vad jag säger. Visst, jag kanske är dum i huvudet, men inte dummare än jag fattar att jag inte är anonym. Därför försöker jag alltid vara så konsekvent jag bara kan.

Lustigt med Valles inlägg, allihop i alla olika trådar handlar om samma sak. Om och om igen, bara lite omkastning av fraser och ord. Fint för Valle är att han alltid har både gemboll och set, ofta även serve-ess. Och mig och alla andra lurar han gång efter gång att svara gång efter gång fast det är totalt Facebook-meninglöst. Facebooks.Valle vinner alltid över alla andra. Och ju äldre alla de andra är, ju dummare blir de för varje dag, en sak som gäller alla andra utom Valle själv, han blir bara klokare med åren fast han börjar bli ganska gammal själv.

Vad fint sagt! Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde vara fullständigt uppenbart att mitt arbetssätt och min inställning är totalt identiska. Du har fortfarande inte svarat på varför det skulle vara naivt.

Svar: När jag sätter mina "gränser" för vad som är gammalt/nytt kontrar du med ett svar som ogiltigförklarar min "gräns", och sedan drar du en egen gräns vid "gamla rullbandare" och som grund kommer dragandes med fullständigt irrelevant dravel om dina personliga arbetssätt. Det hör liksom inte hit.

(Däremot vet jag vem du är, och du gör säkert ett bra jobb med dina grejer, på dina sätt.)

Vad tror du på fullt allvar att har hänt med ljudet och hur man hanterar det genom åren egentligen?

Förstår ej frågan.

Vad tror du egentligen faktiskt är nytt ifråga om teknik, DAWs och digitala granulär-effekter undantaget?

Billigare. Inga avvikelser i sound för en och samma modell. Till exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar: När jag sätter mina "gränser" för vad som är gammalt/nytt kontrar du med ett svar som ogiltigförklarar min "gräns", och sedan drar du en egen gräns vid "gamla rullbandare" och som grund kommer dragandes med fullständigt irrelevant dravel om dina personliga arbetssätt. Det hör liksom inte hit.

Okey, med all uppriktig respekt, jag har en gnagande känsla av att vi helt enkelt inte talar samma språk här. Vad du skrev nu så verkar du ha läst ut saker ur mina inlägg som jag inte anser mig ha sagt, och jag har läst saker ur dina inlägg som du inte verkar anse du har sagt. I så fall är det en diskussion som inte kan leda någonstans konstruktivt för någon av oss, så jag föreslår att vi helt enkelt konstaterar live and let live & koncentrerar oss på vad tråden faktiskt handlar om :-)

(Däremot vet jag vem du är, och du gör säkert ett bra jobb med dina grejer, på dina sätt.)

Huh? Har vi träffats förr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, dumma världen! Smisk ska den ha ;-)

(menat åt Valle, givetvis. Det är viktigt att hålla mobbing och förargelseväckande åsiktande på allmän plats konsekvent)

Och tackar :-)

😄
Givetvis skulle ju "mobbaren" aldrig avslöja den egentliga avsikten med sitt "gillande". Då är det bättre att hänga på "åtklämmandet" och säga att Valle minsann förtjänar det.
Eeeeehhh.....Va? Avsikten är väll att man håller med föregående talare?]
Är det inte Valle själv som styr in alla sina trådar på sig själv kontra alla andra dumskallar? Bra trådrubrik för övrigt.
+1.....som en dumskalle 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

...och i vanlig ordning urartar en tråd som kunde ha fortsatt vara trevlig, om folk bara höll sig till ämnet och slutade idiotförklara varandra så snart de har olika åsikter om hur det "ska" vara...

Trist - och tyvärr en tendens som har ökat allt mer under de senare åren. 🙁

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

...och i vanlig ordning urartar en tråd som kunde ha fortsatt vara trevlig, om folk bara höll sig till ämnet och slutade idiotförklara varandra så snart de har olika åsikter om hur det "ska" vara...

Trist - och tyvärr en tendens som har ökat allt mer under de senare åren. 🙁

Sant i sanning! Håller dock med Nilsson i hans tes. Men är säkert lika god kålsupare själv. Då ber jag om ursäkt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...