Jump to content
Annons

Forumet fyller 100 000 inlägg!


Recommended Posts

Grattis Shadows. Du har skrivit det 100000:e inlägget och det är dags för oss alla att korka upp och fira en milstolpe! För skumpan går till alla som är här.

I Rockfarts tråd lovade vi ett litet pris till den postare som skrev det 100000:e inlägget om det var bra. Och ett pris ska du ha, Shadows (jag har dubbelkollat i loggarna att det är du). Vi återkommer i morgon måndag med exakt vad det blir.

Skål. Eller ta en stor tugga muffins 😉

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj så fort det går!

Är Studio-forumet Sveriges största, sett till antal medlemmar (och inlägg / dag kanske?)? Vilka andra finns det i samma storlek?

99:an och VST, flera?

Datormusik är ju ganska litet och MM skrivs det inte mycket på vad jag förstått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Dumb Dan: Sett till antalet medlemmar så har jag inte hittat något i Norden som är större (korrigera mig gärma på den punkten!). Vårt mål är inte att vara störst, utan att vara riktigt bra! Jag vill kunna komma hit och känna att det är en skön community. 😆 Så jobbar vi, även med tidningen.

Men för att svara på frågan, vi har i snitt 480 inlägg per dag vilket jag upplever är fler än 99Musik och VST Forum (som båda är bra och etablerade forum!). 99Musik verkar ha en timeout på 60 minuter för inloggade användare vilket gör att det ser ut som att de har fler inloggade samtidigt. Vi kör på 15 minuter. Därefter räknas man inte som besökare i statistiken.

Även om det inte är svenskt, så har förstås även Computer Music ett forum, men det verkar inte så aktivt. Inte ens Sound on Sounds forum har så många aktiva inloggade. Men båda har funnits betydligt längre än vi och har naturligtvis både fler medlemmar och inlägg.

EDIT: I Sverige har även Instrument Online ett forum som nås via menyn. Men hur aktivt det är vet jag faktiskt inte alls.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

priset blir 3 nummer av studio?

8 nummer faktiskt (eller var det 7?) 😄

Tackar Studio och Olsberg för priset som blev en komplettering av min studiosamling. Mycket trevlig läsning att se fram emot jobbigt bara att jag har prov i matte e imorn så det blir nog inte så mycket ikväll. Har hunnit bläddra lite i dem iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
Sedan har vi ju den här tråden som bara den innehåller 40 000 inlägg 🙂 Men jag antar att den inte räknas till "forumet" 😆

Hahaha! Nä, där är det mest dumheter... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har vi ju den här tråden som bara den innehåller 40 000 inlägg  🙂 Men jag antar att den inte räknas till "forumet"  😆

Hahaha! Nä, där är det mest dumheter... 😱

Snicksnack, du måste läsa mellan raderna. Tråden är forumets hjärta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har vi ju den här tråden som bara den innehåller 40 000 inlägg  😱 Men jag antar att den inte räknas till "forumet"  😆

Hahaha! Nä, där är det mest dumheter... 😆

Snicksnack, du måste läsa mellan raderna. Tråden är forumets hjärta.

No shit. 🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Shadows!  😉

Fast det hände ju för nio månader sedan, Linus 🙂

😄

Ja, den var ju gammal! 😉😄

Vi har avancerat snabbt sedan dess! Det tog alltså 15 månader att nå 100 000 inlägg, men nu har det gått 24 månader och vi har över 270 000 inlägg!

Tar vi 300 000 innan februari?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...