Jump to content
Annons

Inspiration för din nästa mix. Rick Rubin:)


DanceMannen

Recommended Posts

post-5411-0-25786300-1341941858.jpg

Som ett fan av Red Hot Chili Peppers har jag alltid gillat hur Rick Rubin mixar deras plattor. Tydligen ganska många som gör det; Tom Petty, Black Sabbath, Slipknot, Slayer, Jay-Z, Danzig, Metallica, AC/DC, Aerosmith, Weezer, Linkin Park, The Cult, Mick Jagger, Rage Against the Machine, Beastie Boys, Audioslave, Sheryl Crow och Johnny Cash för att nämna några. MTV har kallat honom den mest inflytelserika producenten de senaste 20 åren och 2007 utsågs han till en av de 100 mest inflytelserika personerna i världen av Time Magazine.

Så när du söker inspiration till din nästa mix, lyssna på Rick Rubin. Han vet hur man gör. Sen undrar man om han har hjälp från ovan; han lite ut som en blandning av Ebbot och Jesus.

Redigerat av DanceMannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Så när du söker inspiration till din nästa mix, lyssna på Rick Rubin. Han vet hur man gör. Sen undrar man om han har hjälp från ovan; han lite ut som en blandning av Ebbot och Jesus.

Eller Karl Marx?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Har rick Rubin ens mixat någon platta? Han är väll endast producent, i dag är han ialla fall det. Det är karln som förstörde Metallicas senaste platta som mixat det han producerat de senatse åren ialla fall.

Jag är osäker. Han är uppsatt som producent på Blood, Sugar, Magik och Californiacation med RHCP. Men en producent mixar väl också? Kanske inte mastrar, men? eller?

Tyvärr har jag lyssnat alldeles för lite på Metallicas senaste för att ha en uppfattning;)

EDIT: Hörde nått om att han ska/har producera(t) Black Sabbaths nya skiva?

Redigerat av DanceMannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är osäker. Han är uppsatt som producent på Blood, Sugar, Magik och Californiacation med RHCP. Men en producent mixar väl också? Kanske inte mastrar, men? eller?

Tyvärr har jag lyssnat alldeles för lite på Metallicas senaste för att ha en uppfattning;)

EDIT: Hörde nått om att han ska/har producera(t) Black Sabbaths nya skiva?

Jag vet inte som sagt om han mixade 90-tals Redhot men på senare år ialla fall från 2000-talet---> så tror jag itne han mixat någonting. Inte de stora banden han producerat ialla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Hörde nått om att han ska/har producera(t) Black Sabbaths nya skiva?

Han ska producera den ja. Med tanke på de andra banden som du nämner så är jag ytterst tveksam till honom som producent för Sabbath (ett band jag har en religiös dyrkan för, alla 18 albumen de gjort är guld). Menmen, det kanske är banden det är fel på och inte Rick, även om man kan ifrågasätta varför han isf jobbar med såna band ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...