Jump to content
Annons

Event 20/20 BAS


Naymari

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det är någon här som testat dessa monitorer och har lite info att ge? Då det finns väldigt lite om dessa på internet, Men det lilla jag hittat verkar riktigt bra. Ska in och testa monitorerna senare och jämföra med liknande modeller när det väl är dags. Men hade varit roligt att veta vad folk som har dem tycker och tänker!

( monitorerna i fråga: http://ordermusic.se/produkter/studio/studiomonitorer/20-20-bas-v3-par )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har jobbar med 20/20 bas men det var länge sedan. Gillade mellanregistret i dom. Men jag minns att jag tyckte det var lite svårt att få grepp om botten och diskant i dom.

Var det de nya v3? Eller var det någon av de äldre varianterna?

Men detta är något jag ska ta med mig in i betänkningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gamla modellen av 20/20 Bas. Tycker de funkar ok men de var lite bökiga att lära sig. Fick enorma problem med basiga mixar till en början vill jag minnas. Vet inte om jag egentligen gillar dom men eftersom jag vet hur de funkar så törs jag fan inte byta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har varit och tittat på dem idag. Fick tipset av en kompis (Rabieshund på forumet) så vi var förbi en studio och jag kontrollyssnade några av mina favoritskivor. Det lät bra men jag fick ingen WOW-upplevelse. Vilket kanske är bra i den mening att de lät ärligt och inte förskönade ljudet.

Men med den prislappen måste jag ändå säga att de är väl värda pengarna.

Ryktet (återigen Rabieshund) menar att Max Martin använt dessa på 90-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt andra alternativ är ju Neumans monitorer som faktiskt låter sjukt bra. De är ju dubbla priset av dessa men betydligt snällare i pris än Genelec. Tror ni att Event är ett FRUKTANSVÄRT nedköp i relation till Neuman-högtalarna.

Som det är just nu sitter jag med AKG-lurar och en JVC-stereo från 1999. Till mitt försvar är att jag faktiskt kan lyssningen som attans i dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...