Jump to content
Annons

Få till bra dödsmetalldist med förstärkarsimulator möjligt?


ostfisk

Recommended Posts

Tack för alla svar!

Får väl göra en uppdatering med det färdiga resultatet. Det blev bara en låt då vi av tidsbrist bestämde att vi spelar in och mixar en låt i taget. Inget album alltså, snarare singlar.

Disten låter ju inte så jättebra, alldeles för dov, men vad ska man göra. Vi har verkligen krämat ut max utav Guitar Rig 2 känns det som, vet ej hur det ska kunna bli bättre, höjer man diskanten låter det fffzzzzz obehagligt. Vi har använt Guitar Rigs EQ, EQn på förstärkarmodellerna, EQn i Pro tools. enhancers, exiters, inget funkar. Gitarren låter bra i den riktiga stärkaren så den är det inte fel på. Till nästa låt, när det nu blir,.så ska vi pröva micka upp stärkaren.

Eftersom vi är som vi är så var vi tvungna att göra en liten "video" till också. Hehe.

Enjoy! 🙂

(Tar gärna emot tips på produktionen! Alltid uppskattat.)

Kolla in min senaste tråd med mixtester.

Digitala guror rakt igenom!

Klart det går!!!

Piiiz!

Var hittar man den tråden månntro? Hittar inget genom sökfunktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I sann forumanda tänker du alltså inte tipsa om hur du hade ställt in förstärkaren/mickat/eq'at, utan föreslår att han ska betala dig för att göra det istället?

Haha nej då jag kan säga precis hur jag gjort och brukar göra. Men har man inte tillgång till en stärkare och låda för en 20k + preamp för dyra pengar varför inte skicka iväg det?

Jag brukar ha måttliga inställningar 4 treble, 5-6bas, 3mid och så mycket gain jag tycker passar vanligtvis 3-5 beroende på stärkare. 2 sm57 riktade mot konen alá Fredman 🙂 I mix brukar det bli lite eq, skära runt 200hz lowpass/highpass filter 70hz/10khz, liten boost vid 1.5khz. Brukar krävas väldigt lite eq.

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bergstrom93 (oregistrerad)

HAHAHAHA förlåt men vad är det för jävla video, vad har kärringarna rökt för något egentligen? Bästa jag sett på länge!

Redigerat av Bergstrom93
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar ha måttliga inställningar 4 treble, 5-6bas, 3mid och så mycket gain jag tycker passar vanligtvis 3-5 beroende på stärkare. 2 sm57 riktade mot konen alá Fredman 🙂 I mix brukar det bli lite eq, skära runt 200hz lowpass/highpass filter 70hz/10khz, liten boost vid 1.5khz. Brukar krävas väldigt lite eq.

Till vilken (rimligt kvalitativ) gitarr som helst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju verkligen inte youtube någon optimal lyssning.. Men tycker att hela mixen lider lite av att allt låter lite väl digitaliserat och sterilt ( Antar att youtube står för en hel del av de också..)

Låter väldigt proggade trummor med Line:ade gitarrer, vilket jag också antar att de är. Låter även lite väl övermosat med limitern. Som folk säger är de klart att de går att få bra ljud med förstärkarsimulatorer och proggade trummor. Men jag föredrar fortfarande the real deal. Jag kommer använda min 5150 och SM57:a tills jag hittar något som låter lika bra på riktigt. (Har iofs inte provat kemper än..)

MEN jag gillar låten som fan! Och jag skulle gärna höra den med vocals. Precis min typ av musik. Bra jobbat!

/Micke

Redigerat av theunknown
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...