Jump to content
Annons

Bästa porta/ministudio.


Renfield

Recommended Posts

Annons

Ipad (eller ipod, iphone) med extern mick och ljudkort.

Själv kör jag ipad + apogee one + röde nt2 + garageband.

Jag behövde dock även en camera connector från apple och en strömförsörjd usb-hub då ipaden inte ger tillräckligt med ström för att driva apogee one. Andra ljudkort kan klara sig utan hub, men den funkar att köra samtidigt med usb-midi-klaviatur.

Multitrack daw och music studio är två alternativ till garageband. Funkar då att spela in 8 ljudkällor samtidigt med lämpligt ljudkort.

Jag körde tidigare med en ipod och shure sm57 i hörlurskontakten.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Zoom R8 så hänvisar jag till följande minirecension jag skrev om min R24. Enda skillnaden dem emellan är väl antal kanaler

https://www.studio.se/index.php/topic/93738-zoom-r24/page__p__1362452#entry1362452

Link to comment
Dela på andra sajter

Perew (oregistrerad)

Jag har en DP-004 den är väldigt trevlig och enkel att jobba med, en sak som suger dock är att den saknar bakgrundsbelysning på displayen det retar jag mig ofta på, jag ångar att jag inte köpte DP-008 men är ändå nöjd. Det blir jäkligt bra ljud i de inbyggda.mickarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

DP-004 är liten och smidig och mickarna är förvånansvärt bra. Man bör vara medveten om att man måste konvertera mellan internt format och WAV vilket tar lite tid om man studsar saker mellan portan och en DAW t.ex. Den är ypperlig om man vill spela in enklare saker snabbt.

Själv stod jag och valde mellan 008:an och 004:an. För mig var det storleken som avgjorde. 004:an kan man fortfarande klämma ner i en hyfsat stor rockficka men 008:an är säkerligen snäppet bättre.

Redigerat av Sibben
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...