Jump to content
Annons

berch

Recommended Posts

Blir nu ännu bättre! 🙂

http://cakewalk.com/...ONAR-X1d-update

Och för er som inte sett detta ännu.

"As a thank you to all our SONAR X1 Producer customers, we are doing a one-time only "$10 for 10 days" promotion. Many of you will be receiving emails about this promotion but in case you are opted out, I will post this on the forum. You must be owners of the products below before January 19th, 2012:

 

If you own SONAR X1 Producer Expanded, PC4K S-Type Channel Compressor, and PC4K S-Type Expander/Gate, then you qualify for:

 

$10 for the brand new ProChannel Concrete Limiter

 

If you own SONAR X1 Producer Expanded and PC4K S-Type Channel Compressor only, then you qualify for:

 

$10 for the PC4K S-Type Expander/Gate

 

If you own SONAR X1 Producer Expanded and PC4K S-Type Expander/Gate only, then you qualify for:

 

$10 for the PC4K S-Type Channel Compressor

 

If you own only SONAR X1 Producer Expanded, then you qualify for:

 

$10 for the PC4K S-Type Expander/Gate

 

Plus: We have put together an introductory offer on the ProChannel Concrete Limiter. For a limited-time, you can download it for only $49 - save $20 off the regular price.

 

If you don't own SONAR X1 Producer Expanded, we have a special offer for you as well. Anyone who owns SONAR X1 Producer or upgrades through January 29th, can upgrade to SONAR X1 Producer Expanded for only $10 as well. Then you can also take advantage of the introductory offer of $49 on the ProChannel Concrete Limiter or add any of the other ProChannel modules.

 

Finally, we announced that the SONAR X1d update will be coming in February 2012. This will be a free update for all SONAR X1 customers. SONAR X1 Producer Expanded customers will also get the new QuadCurve EQ as part of the update."

Sitter och testar limitern nu, låter bra tycker jag.

http://www.googleads...=893708&pt=cake

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Funkar Sonar X1 bra? Kör Sonar 8.5 tillsammans med Sonar V-studio VS 700C (ljudkort samt kontrollyta till Sonar). Funderar på att uppdatera men drar mej lite p g av att det verkar vara helt annorlunda i designen - trist om man inte känner igen sej i funktionerna alls!

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar Sonar X1 bra? Kör Sonar 8.5 tillsammans med Sonar V-studio VS 700C (ljudkort samt kontrollyta till Sonar). Funderar på att uppdatera men drar mej lite p g av att det verkar vara helt annorlunda i designen - trist om man inte känner igen sej i funktionerna alls!

Halloj. Jag var själv rättså sen med uppgradering från 8.5 till X1. Som du antyder så får du lära om "allt" vad beträffar snabbkommandon o d. Men det går rätt snabbt och det är värt besväret. Gränssnittet är Bättre med stort B. Jag har fortfarande 8.5 installerat på datorn, vilket initialt visade sig VIKTIGT, eftersom X1 visade sig vara lite buggigt och inte 100% bakåtkompatibelt, åtminstone vad gäller VST-hantering.

Om det finns någon rim och reson hos CW-folket, så måste ju den senaste patchen som nu annonseras; X1d, vara tillfredsställande buggfri.

Det korta svaret på din fråga blir: Ja, X1 funkar bra, och workflowet är radikalt förbättrat.

tjing

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

SONAR X1 - det bästa sedan skivat bröd...och SONAR 8.5.

Om du sitter på 8.5 fortfarande (Henke) gör du dig själv en otjänst om du inte uppgraderar till X1.

Alla eventuella oegentligheter som skiftningen kan medföra bleknar snabbt i ljuset av de molnfattiga

himlauppenbarelser du lär få beskåda om du tar steget.

Redigerat av JohnRick
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Är X1d en ny "uppdatering"`?

Japp. Den fjärde releasen av X1. X1b kom nästan direkt efter X1, sen finns X1c oxå. Mitt i svängen har man kunnat köpa upp sig till "expanded" oxå, men det har jag - som sagt, inte brytt mig om tills nu. Jag lär hugga till på 10 Euro-erbjudandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig ångrat att jag bytte upp mig till X1, kör förstås mest med inspelning av audio och någon effekt eller två på dem. Midi är i regel bara EZ-drummer och ibland en sax eller två.

Hade aldrig några problem med att gå över till X1 och körde inte 8.5 paralellt, men det är nog klokt till en början. Störde mig mest på att de hade ändrat snabbkommandon på tangentbordet eftersom en del satt i ryggmärgen. Men de flesta lär nog om snabbt. Nu finns ju en sökfunktion för snabbkommandon inbyggd snart i X1d så ska väl ta hand om det problemet.

Har inte gett mig på Softtube Mix Bundle expansionen som kräver iLok ännu, tycker jag har fullt upp med att lära mig att använda de expansioner som kom innan. Och är egentligen bara Tsar-1 reverbet som känns riktigt intressant. Lite mycket med ca 1400 inkl iLok för paketet också. Men kanske är billigt för vad man får, vad vet jag. Betraktar mig som nybörjare fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv kör jag Sonar X1 med expander pack och är jätte nöjd. Det enda program som kan matcha och har samma arbetsätt är Digital Preformer från Motu. Man ska veta det att både Cakewalk och Motu utecklar och bägge företagen ligger i Boston i USA. Lite gnosjöanda kan jag säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Laddade precis ner, lite strul om man redan uppdaterat till version x1c qucikfix 434 och måste återställa version 425. Men inget som inte klarar sig om man följer instruktionerna på hemsidan. Inte hunnit testa mycket ännu. Återkommer om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://soundcloud.com/chritia/seven_seas_120305

Laddade upp direkt från Sonar x1d expanded. Nya stråkar Garritan Personal Orchestra 4 Elite.

Nytt använt Concrete Limiter och Saturation Knob på Masterbusen.

Stråkarna låter väl sisådär så mer arbete där. Klipper inte längre som förra upplagan gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

...Stråkarna låter väl sisådär så mer arbete där. Klipper inte längre som förra upplagan gjorde.

Liite jobbigt att Sonar bränner så mycket krut på halvtaskiga samplingar (True Pianos t ex!). En bättre waveeditor har länge stått på min önskelista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Liite jobbigt att Sonar bränner så mycket krut på halvtaskiga samplingar (True Pianos t ex!). En bättre waveeditor har länge stått på min önskelista.

Att stråkarna gör som dom gör är nog mest mitt fel. Inte lagt ner så mycket arbete på dem som jag kunde ha gjort. Ska åtgärda det sedan. Var hur som helst buslätt att ladda upp till Soundcloud inifrån Sonar. Håller med om waveeditor, varit så ett tag att man får köra en 3-partsprodukt för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...