Jump to content
Annons

Beroendetråden


Martin

Recommended Posts

Ännu en av hundratals korta, giftiga drÄpare utan engagemang. Det Är verkligen hÄrligt med all vÄrme du sprider omkring dig, puss på dig med 😉

"Jag tycker Martin skriver roligt också, alla uttrycker vi oss olika och tur Är ju det annars hade det la vatt trist 🙂"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Touche 😄

Edit: Får nog revidera min lättsamma respons, efter att ha läst några sidor i den allmänna snacktråden där ni raljerar över Martin. Det är rent ut sagt äckligt hur en grupp människor kan sitta och mobba en forummedlen "i smyg".

Att Martin eller du eller vem som helst uttrycker sig annorlunda har jag givetvis ingenting emot, det är bara något jag uppskattar. Att syftet med vad man skriver ofta uppenbart är mindre vänligt sinnat är en helt annan sak. Att som du gör, helt torrt kritisera en annan forummedlen för att inte uttrycka sig begripligt, är inte särskilt trevligt det heller. Varför inte bara fråga vad han menar om det är något du inte förstår?

Redigerat av Bodhi
Link to comment
Dela på andra sajter

EXAKT. Fråga, Mama didn't raise no fool!

Tack Bodhi för du styr upp lite... ska fråga min chef om jag kan få 4 timmar i veckan ledigt för att människor inte kan läsa svenska.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Touche 😄

Edit: Får nog revidera min lättsamma respons, efter att ha läst några sidor i den allmänna snacktråden där ni raljerar över Martin. Det är rent ut sagt äckligt hur en grupp människor kan sitta och mobba en forummedlen "i smyg".

Att Martin eller du eller vem som helst uttrycker sig annorlunda har jag givetvis ingenting emot, det är bara något jag uppskattar. Att syftet med vad man skriver ofta uppenbart är mindre vänligt sinnat är en helt annan sak. Att som du gör, helt torrt kritisera en annan forummedlen för att inte uttrycka sig begripligt, är inte särskilt trevligt det heller. Varför inte bara fråga vad han menar om det är något du inte förstår?

Har inget emot Martins inlägg. Att jag skulle ha mobbat honom eller någon annan är befängt. Det var ditt floskelinlägg jag tyckte man kunde skoja lite med. Var inte heller avsett som mobbing. Hade jag vetat att du skulle grubla över det hela i timmar hade jag avstått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja. kan vi sluta nu. Ni har lärt mig att jag är på rätt väg. Kan vi snacka drugs/heart nu.

Edit: och Gränsen mellan mobbing och att välja väg i livet är hårfin. Att välja bort något, är att mobba det. Faktum är att vi alla föds till mobbare, man att lära sig mobba på ett sätt som inte skadar nån annan är det svåra.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Alltså det kan nog vara så oxå att folk kanske inte uttrycker sig speciellt tydligt men visst förekommer rena påhopp här både förtäckta och helt öppet. Andelen oneliners med ond avsikt och världsmästare här är inte helt obetydlig men som tur är så överväger motsatsen. Jag och flera med mig har försökt påtala det tråkiga men standardsvaret har varit anmälknappen.

Bortsett det från bra jobbat Martin rätt steg att ta gjorde själv samma val för många år sedan. I och för sig handlade det om ett annat rusmedel men ändå och jag har inte ångrat det en sekund då livet blev mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Och borde inte någon som faktiskt är fast i ett missbruk rationalisera, och se sitt missbruk ur ett annat ljus? så att man inte kan på ett objekt sätt kan bedöma huruvida man är i ett missbruk eller inte? att vara objektiv är även annars väldigt svårt för oss människor.

Har du någonsin sett någon i missbruk rationalisera? När man är inne i något missbrukkan man inte se klart. Det är därför man behöver andra som kan se ur ett annat perspektiv. Sen styrs vi av känslor och inte rationalism. Det är en myt att svenskar är rationella av sig. Det finns ingen objektivitet heller för den delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget emot Martins inlägg. Att jag skulle ha mobbat honom eller någon annan är befängt. Det var ditt floskelinlägg jag tyckte man kunde skoja lite med. Var inte heller avsett som mobbing. Hade jag vetat att du skulle grubla över det hela i timmar hade jag avstått.

Floskelinlägg? Grubbla i timmar? Som sagt, inget annat än dryga giftiga kommentarer. "Inte avsett som mobbing"? öh, det funkar liksom inte när man i nästa andetag säger något rejält nedlåtande.

Du kanske inte har något emot Martin, men mig och diverse andra har du definitivt serverat ett stort antal giftiga inlägg till, helt utan att själv vara påhoppad eller ens vara tilltalad. Men okej, här får du ett tillbaka: Fuck off. Om du mår bra av att hela tiden ligga på gränsen till mobbing gentemot människor så är det din sak. Det är dock inte något jag har lust att ta del av längre, så välkommen som nummer 4 till min ignorelista.

Sorry Martin, behövde bara stänga en dörr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Floskelinlägg? Grubbla i timmar? Som sagt, inget annat än dryga giftiga kommentarer. "Inte avsett som mobbing"? öh, det funkar liksom inte när man i nästa andetag säger något rejält nedlåtande.

Du kanske inte har något emot Martin, men mig och diverse andra har du definitivt serverat ett stort antal giftiga inlägg till, helt utan att själv vara påhoppad eller ens vara tilltalad.

Så där håller han på hela tiden. Har aldrig sett han bidra med något i någon tråd som varit till hjälp för någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där håller han på hela tiden. Har aldrig sett han bidra med något i någon tråd som varit till hjälp för någon.

Ja med över 13 tusen inlägg (huuua) så verkar det ju jävligt creepy om banandrulen kör samma substanslösa BS hela tiden, nu när du säger det Die Hard så har jag bara sett hans inlägg just som du säger det, aldrig något konstruktivt eller givande, bara nedsättande statements här och där helt random...denna tråd handlar som sagt om beroende och lille SadamJR är alltså helt klart beroende av kontakt fast han har inte lärt sig hur man skapar den på ett moget sätt, inte ens med banankontakt får han till det men skam den som ger sig, kanske får han lite kärlek nånstans på vägen och vips så lär han sig att livet är ge och ta / + och - / hane & hona / yin & yang / rock and roll...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja med över 13 tusen inlägg (huuua) så verkar det ju jävligt creepy om banandrulen kör samma substanslösa BS hela tiden, nu när du säger det Die Hard så har jag bara sett hans inlägg just som du säger det, aldrig något konstruktivt eller givande, bara nedsättande statements här och där helt random...denna tråd handlar som sagt om beroende och lille SadamJR är alltså helt klart beroende av kontakt fast han har inte lärt sig hur man skapar den på ett moget sätt, inte ens med banankontakt får han till det men skam den som ger sig, kanske får han lite kärlek nånstans på vägen och vips så lär han sig att livet är ge och ta / + och - / hane & hona / yin & yang / rock and roll...

Man kan ju alltid hoppas, men över 13 000 inlägg?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Tobak - den demonen dödade jag för 5 år sen, efter att ha rökt ett paket om dagen hela livet.

Alkohol - Nog för att jag har ett 50-tal flaskor i barskåpet, men det ligger på en njutningsnivå och jag dricker ganska sällan. Mörk rom är min grej.

Socker - Guilty as charged. Har brottas om och om igen med detta och kom loss en gång men är nu tillbaka i träsket.

övriga droger - testat, inte gillat.

Redigerat av Strange Leaf
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du någonsin sett någon i missbruk rationalisera? När man är inne i något missbrukkan man inte se klart. Det är därför man behöver andra som kan se ur ett annat perspektiv. Sen styrs vi av känslor och inte rationalism. Det är en myt att svenskar är rationella av sig. Det finns ingen objektivitet heller för den delen.

Exakt Die Hard. Den enda objektivitet som existerar är faktiskt naturen. Och kärlek och hat. Varav jag brukar få det sista 😆

Hmm, att rationalisera är inte samma sak som att vara rationell.

"Rationalisering (engelska: rationalization) är ett psykologiskt fenomen (försvarsmekanism) som innebär att man i efterhand intalar sig själv att man hade goda intentioner eller goda grunder med/för sitt agerande, efterhandskonstruktion. Rationaliseringen kan ske såväl medvetet som undermedvetet. Som försvarsmekanism anses rationalisering vara icke-konstruktiv. Detta på grund av att fokus flyttas från de verkliga problemen."

Saxat från länken nedan.

http://sv.wikipedia....Rationalisering

Så jag tror att du och jag tycker likadant i den här frågan.

För övrigt tror jag ni tar bananen lite för seriöst.

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Tack Mannen =)

nu får du lyssna på burning man...... 😎

Mission complete. Helt ok låt ok band inte favvo dock men helt ok får doc k lite vibbar kanske gör nåt sånt här framöver vi får se. Sail on bro

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag inte beroende av något förutom möjligtvis datorn, fast det är mer för att jag utövar alla mina hobbys på datorn så det blir ju lite oundvikligt att inte sitta vid datorn hela dagarna ☺️ *mer text*

Tjena LarsoyH. Var glad över din nykterhet, men våga också leva, det är en tunn linje mellan avhållsamhet och att leva. Jag tror vi är skapta för att uppleva saker och ting, i min värld så lever vi för att leva. Så se till att prova att gå ut och ta en bärs nån dag också! Det krävs mycket för att bli beroende av saker och ting, men framför allt en sak: Ensamhet.

Har inte läst igenom hela tråden, men mitt största missbruk och beroende är socker, och eventuellt choklad.

Det kanske inte låter så allvarligt, men det är fan inte lätt att dra ner på det...

När jag och min familj var magsjuk förra veckan så kände jag efter kanske tre dagar en oerhört tung nedstämdhet, vilket höll i sig ett par dagar till tills jag åt någon chokladbit; då släppte det.

Det handlar inte om att äta stora mängder, men att konstant känna suget kan leda till diabetes en ovacker dag 🙁

Vet hur det där är, det handlar om att långsamt, eller konkret förändra kroppens metabolism, och funktion. Socker är en hemsk drog på det sättet, att den finns överallt, och den blir till en del av en själv på ett läskigt sätt, som få förstår. Socker är inte på något sätt en naturlig del av människans liv, så det är en drog precis som alla andra. Om än dock en socialt accepterad drog, min kompis skriver en blogg om att leva mer naturligt, och av naturen (detta innebär att man inte använder socker...) du kan läsa mer här: http://xn--rfrisk-iua.se/

Bra tråd.

Jag får föregå med gott exempel och dela med mig av mina beroenden som jag inte är så stolt över. Jag är dock högst seriöst även om det kan verka tramsigt. *mer text*

Tja Jonnie man! Inga beroenden är tramsiga. Hoppas allt är bra med dig. Se inlägg ovan om sockret. Jag har också varit exakt som dig, med socker. Var mycket yngre då, men drack sjuka mängder Coca-Cola och spelade dataspel. Fruktansvärt galet 🙂

Angående ditt kontrollbehov, bungy-jump / fallskärmshopp. Hoppa EN gång, så har du löst det sedan. Tips!

Tobak - den demonen dödade jag för 5 år sen, efter att ha rökt ett paket om dagen hela livet.

Alkohol - Nog för att jag har ett 50-tal flaskor i barskåpet, men det ligger på en njutningsnivå och jag dricker ganska sällan. Mörk rom är min grej.

Socker - Guilty as charged. Har brottas om och om igen med detta och kom loss en gång men är nu tillbaka i träsket.

övriga droger - testat, inte gillat.

Tja Strange Leaf. Jag såg att du editera din post, och du skrev först om sexberoende. Jag hann inte svara, men jag har också varit beroende och haft problem med sex på ett eller flera plan. Det är ju ofta så att sexberoenden samspelar med andra beroenden, sex är ju ofta hålet man försöker fylla med annat. Och ja, jag har tagit mig ur det, och har ansvarsfullt sex, med dom jag GILLAR idag. Det handlade för min del om att börja prata om det, och inse att jag inte var ensam, och att jag inte valde det själv, utan det blev så pågrund av många olika anledningar, varav den största var att jag inte fick nån kärlek som barn. Ingen uppskattning, eller ett tryggt hem. Angående dom andra drogerna: Dom är jobbiga, men Sexet är nästan värre, eftersom man aldrig kan fly ifrån sin sexuallitet, den följer en vart man än går, jobbet, kompisarna, in i rusen... ut ur rusen.... Så, jag hoppas det går bra med den. För mig är det bara alkoholen kvar, jag är glad att jag mår bra sexuellt idag.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena LarsoyH. Var glad över din nykterhet, men våga också leva, det är en tunn linje mellan avhållsamhet och att leva. Jag tror vi är skapta för att uppleva saker och ting, i min värld så lever vi för att leva. Så se till att prova att gå ut och ta en bärs nån dag också! Det krävs mycket för att bli beroende av saker och ting, men framför allt en sak: Ensamhet.

Jag måste säga att jag finner din idé om att nykterister inte skulle uppleva saker högst märklig. Du kanske bör tänka igenom den en gång till? Jag tycker mig i alla fall ha upplevt både det ena och det andra hittills i mitt liv och är ganska så nöjd med de upplevelserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att jag finner din idé om att nykterister inte skulle uppleva saker högst märklig. Du kanske bör tänka igenom den en gång till? Jag tycker mig i alla fall ha upplevt både det ena och det andra hittills i mitt liv och är ganska så nöjd med de upplevelserna.

Word. Jag har varit nykterist i 11 år nu, och att bli det är nog det bästa beslut jag någonsin tagit.

(Hade jag inte blivit det hade det nog blivit mindre musik gjord här i världen...)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...