Jump to content
Annons

Beroendetråden


Martin

Recommended Posts

Absolut. Jag är för nykterhet. Menade bara att man inte ska sluta leva. Uppfattade honom som att han håller tillbaka, och då kan en öl, eller ja, vad som helst vara skönt att kasta in i spelet..

Edit: Note to self, när du skriver, skriver du, skriv bra, eller hållkäften. När du inte håller käften, så sjunger du, när du inte sjunger så ska du hållakäften, bråka inte med dina grannar och se till att tvätta ansiktet och kroppen varje dag. Laga din mat, ring dina vänner, och se till att öva på din gitarr. Drick inte.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag får nog hålla med Borghild. Även om jag själv nästan aldrig dricker men röker gräs desto oftare, så skulle jag nog aldrig komma på tanken att föreslå det ena eller det andra till någon som valt att leva utan droger. Inte för att moralisera, Martin, jag tror bara inte att det behövs för att leva ett bra liv eller uppleva allt som livet har att ge. Man känner bäst själv vad som funkar för en och det är högst individuellt.

Det skrivs en del om socker i tråden. Jag var gravt sockerberoende för några år sedan, så pass att jag gick med i en stödgrupp, FAA (Food Addicts Anonymous), där man enligt 12-stegsmetoden på samma sätt som för alkoholism och spel arbetar med beroende. Jag var först väldigt skeptisk till hela grejen men började forska en hel del i ämnet raffinerade kolhydrater och hur socker påverkar hjärnan. Sedan undvek jag helt socker och raffinerad kolhydrater (vitt vetemjöl, vitt ris, alkohol) under ett år, vilket var rena avgiftningen och ett rent helvete de första månaderna. Efter lite mer än ett år hade beroendet försvunnit och jag kunde normalisera ätandet igen, dvs idag kan jag äta en bit choklad eller dricka en cola nån gång i ibland utan att sätta igång världens återfall.

Liten solskenshistoria där 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där håller han på hela tiden. Har aldrig sett han bidra med något i någon tråd som varit till hjälp för någon.

Jag vet, det är uppenbart att han bara skriver för att provocera, men om man bara ignorerar honom så tröttnar han nog snart. Alla forum har sina troll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har missbrukat i många år.

Mina favoritdroger är mdma, alkohol, kokain, amfetamin, benzo. Jag började i den tidiga tonåren och blev kär direkt. Gick alkohol avgiftning i 20års åldern och fick antabus, eppelepsimedicin, b vitamin sprutor i ballen ,samt den drogen teralen som jag kunde ta när abstinensen var som jobbigast. Jag har legat på sjukhus och nästan dött några gånger pga av droger. Många av mina barndomskompisar är döda, sitter inne eller är grovt gängkriminella. Sedan några år tillbaka är jag ren men får alkohol återfall ibland .

God jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har missbrukat i många år.

Mina favoritdroger är mdma, alkohol, kokain, amfetamin, benzo. Jag började i den tidiga tonåren och blev kär direkt. Gick alkohol avgiftning i 20års åldern och fick antabus, eppelepsimedicin, b vitamin sprutor i ballen ,samt den drogen teralen som jag kunde ta när abstinensen var som jobbigast. Jag har legat på sjukhus och nästan dött några gånger pga av droger. Många av mina barndomskompisar är döda, sitter inne eller är grovt gängkriminella. Sedan några år tillbaka är jag ren men får alkohol återfall ibland .

God jul

Så ovärt och ovärdigt 🙁 .. Hoppas du slipper återfall i framtiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har missbrukat i många år.

Mina favoritdroger är mdma, alkohol, kokain, amfetamin, benzo. Jag började i den tidiga tonåren och blev kär direkt. Gick alkohol avgiftning i 20års åldern och fick antabus, eppelepsimedicin, b vitamin sprutor i ballen ,samt den drogen teralen som jag kunde ta när abstinensen var som jobbigast. Jag har legat på sjukhus och nästan dött några gånger pga av droger. Många av mina barndomskompisar är döda, sitter inne eller är grovt gängkriminella. Sedan några år tillbaka är jag ren men får alkohol återfall ibland .

God jul

B-vitaminsprutor i ballen?

Tänkte jag fråga först och påpeka att man brukar få dem i rövva, skinkan, stora sätesmuskeln...

Men sen kom jag på att du kanske är från skåne där balle ofta är precis det och inte k*ken som jag först tänkte 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har missbrukat i många år.

Mina favoritdroger är mdma, alkohol, kokain, amfetamin, benzo. Jag började i den tidiga tonåren och blev kär direkt. Gick alkohol avgiftning i 20års åldern och fick antabus, eppelepsimedicin, b vitamin sprutor i ballen ,samt den drogen teralen som jag kunde ta när abstinensen var som jobbigast. Jag har legat på sjukhus och nästan dött några gånger pga av droger. Många av mina barndomskompisar är döda, sitter inne eller är grovt gängkriminella. Sedan några år tillbaka är jag ren men får alkohol återfall ibland .

Glad att du klarade dig ur det, Henber, men det vet du 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska väl ta och erkänna lite här jag också då.

Har slängt bort löjligt många år på alkohol och diverse mediciner. X antal nära döden på sjukhus. 4.5 promille vid två tillfällen.

Det är inte utan att jag blir lite bitter när jag ser tillbaka på all den tid jag förstört och vad jag gjort mot mig själv och min omgivning. Nu när jag tagit mig i kragen så får jag så sjukt mycket gjort och lär mig så mycket med musiken. Kan inte låta bli att fundera på var jag varit om jag varit lika seriös för 10 år sedan.

Hade på den tiden lite inställningen att jag inte var rädd för att dö, ville i stort sett förstöra mig själv. Tyckte att det var lite glamoröst och rockstjärna att vara sån. Vilket är en hög med skit. Med ett fåtal undantag så blir man inte rockstjärna för att man super, knarkar och beter sig som ett as. Först måste man (helst) bli vansinnigt bra och det blir man generellt inte på krogen utan av ändlösa timmars övande och harvande i replokaler.

Nuförtiden älskar jag varje sekund av mitt liv, även när det suger, för alternativet är... ingenting. I min forna dimma så romantiserade jag nog fram tankar om livet efter då jag sitter och ser på hur coolt folk tyckte att det var att jag dog som en rockstjärna.

Vilket jävla omoget trams....

Stort cred till alla er som tagit er ur skiten och allt stöd till er som kämpar.

Link to comment
Dela på andra sajter

B-vitaminsprutor i ballen?

Tänkte jag fråga först och påpeka att man brukar få dem i rövva, skinkan, stora sätesmuskeln...

Men sen kom jag på att du kanske är från skåne där balle ofta är precis det och inte k*ken som jag först tänkte 😄

Aj så in i helvete! tänkte den här skåningen 😄

Jag tror det är lite blandat med betydelsen här nere, har aldrig riktigt fått klarhet i det där...

Hehe jag fick mig ett gott skratt 🙂 jag menar givetvis skinkan 🙂 fy fan för att få den stora sprutan i penis.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe jag fick mig ett gott skratt 🙂 jag menar givetvis skinkan 🙂 fy fan för att få den stora sprutan i penis.

🙂

Sprutjäveln är iofs inte snäll i sig men det gör ju mer ont några dagar efter, kan ju känna sig krockskadad i hela höften ett tag efter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sprutjäveln är iofs inte snäll i sig men det gör ju mer ont några dagar efter, kan ju känna sig krockskadad i hela höften ett tag efter...

Ja det stämmer ,det är samma spruta som dom som använder steroider använder sig av. Men jag fick teralen så jag var som en grönsak. Så jag kände inte så mycket. Teralen var flytande och smakade tandkräm och jag fick dom i små provrör med röd kork på. Drack man halva var man helt groggy, pillertrillad typ. Drack man hela var man i koma, jag sov 14-15 timmar.

Den absolut värsta spruta jag upplevt var när dom tömde mitt knä på vatten. Den var tjock som typ en blyertspenna eller som en väldigt tjock virk/stick nål. Dom förde in den under knäskålen och sög ut en orange sörja. Det var inte skönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Teralen var flytande och smakade tandkräm och jag fick dom i små provrör med röd kork på. Drack man halva var man helt groggy, pillertrillad typ. Drack man hela var man i koma, jag sov 14-15 timmar.

Intressant hur olika, olika mediciner kan påverka olika personer. Theralen är i stort sett helt verkningslöst på mig. Bortsett att jag blir rasande irriterad och det kryper i hela kroppen. Den sedativa effekten uteblir helt.

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant hur olika, olika mediciner kan påverka olika personer. Theralen är i stort sett helt verkningslöst på mig. Bortsett att jag blir rasande irriterad och det kryper i hela kroppen. Den sedativa effekten uteblir helt.

Ja det kan man verkligen säga. Märkligt att det kan vara så

Edit: iofs din dos kanske inte var stark nog

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kan man verkligen säga. Märkligt att det kan vara så

Edit: iofs din dos kanske inte var stark nog

Hehe, jag fick en flaska med en pipett för att droppdosera. Jag hade lite svårt med måttligheten på den tiden så jag halsade och misstänker därför att doserna var mer än tillräckliga. Just mediciner som Theralen har en mycket varierande effekt på olika människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan gräsrökandet vara bra för hjärnan?

nejdå, ens kognitiva funktioner blir nedsatta när man är pårökt. röker man regelbundet kan man hamna i den sk "dimman", som även håller efter ruset. då är ens kognitiva funktioner mindre nedsatta. någon med hög mental kapacitet kanske det inte märks lika tydligt på. enligt de vetenskapliga artiklar jag har läst så ska det dock inte bli några permanenta skador.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska väl ta och erkänna lite här jag också då.

Har slängt bort löjligt många år på alkohol och diverse mediciner. X antal nära döden på sjukhus. 4.5 promille vid två tillfällen.

Det är inte utan att jag blir lite bitter när jag ser tillbaka på all den tid jag förstört och vad jag gjort mot mig själv och min omgivning. Nu när jag tagit mig i kragen så får jag så sjukt mycket gjort och lär mig så mycket med musiken. Kan inte låta bli att fundera på var jag varit om jag varit lika seriös för 10 år sedan.

Hade på den tiden lite inställningen att jag inte var rädd för att dö, ville i stort sett förstöra mig själv. Tyckte att det var lite glamoröst och rockstjärna att vara sån. Vilket är en hög med skit. Med ett fåtal undantag så blir man inte rockstjärna för att man super, knarkar och beter sig som ett as. Först måste man (helst) bli vansinnigt bra och det blir man generellt inte på krogen utan av ändlösa timmars övande och harvande i replokaler.

Nuförtiden älskar jag varje sekund av mitt liv, även när det suger, för alternativet är... ingenting. I min forna dimma så romantiserade jag nog fram tankar om livet efter då jag sitter och ser på hur coolt folk tyckte att det var att jag dog som en rockstjärna.

Vilket jävla omoget trams....

Stort cred till alla er som tagit er ur skiten och allt stöd till er som kämpar.

Suveränt skrivet.

Jag har supit mkt mindre o aldrig knarkat eller ens rökt vanlig tobak. Har aldrig velat vara nån självbrännande rockstar alla Jim Morrison heller. Men likt förbannat har jag sumpat en massa tid på helgerna när supit i stället för att jobba med musiken. Vilket slöseri med den korta tid man lever. All idioti jag gjort som full och som man kanske skrattde åt förr är ju bara skit, onödig skit man bara vill glömma, så j-a värdelöst egentligen.

Bästa tråden på länge. Hör så mycket ihop med musik o musiker o studiofolk.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Många romantiserar artister som dör unga av drogmissbruk. Det är ganska så patetiskt romantisera det. Det är fan bara tragiskt. Finns inget att romantisera. Skillnaden mellan Benke på plattan-missbrukaren och en känd artist är bara att den ena är känd och den andra inte. Missbruket är samma skit. De anhöriga som kände en, de ser det ur ett helt annat perspektiv än fansen gör när de går och dör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många romantiserar artister som dör unga av drogmissbruk. Det är ganska så patetiskt romantisera det. Det är fan bara tragiskt. Finns inget att romantisera. Skillnaden mellan Benke på plattan-missbrukaren och en känd artist är bara att den ena är känd och den andra inte. Missbruket är samma skit. De anhöriga som kände en, de ser det ur ett helt annat perspektiv än fansen gör när de går och dör.

Du får inte glömma det att den missbrunkande miljonärs musikern går på omfattande läkarkontroller varje eller var tredje månad och det gör ju knappast benke på plattan. Keith richards skullu tex varit död annars. Samma sak med kändisar som tar steroider deras läkare räknar ut vad dom kan ta per vecka utan att det skadar det är lite skillnad mot johan på gymmet som kör 2ml decca durabolin och en massa ryssfemmor i veckan .

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...