Jump to content
Annons

Justering vid varning av medlemmar


Björn Olsberg

Recommended Posts

Studio forum har under många år vuxit enormt. För att det även fortsättningsvis ska vara en värdefull plats att komma till, så måste vi både gemensamt hjälpas åt att följa Forumreglerna, och dessutom flagga för när andra inte gör det.

Min och övriga moderatorers bild är att en hel del av tjafset som förekommer på forumet, kommer av ett fåtal medlemmar - och vi har en god kunskap om vilka dessa medlemmar är. Generellt sett, så kommer vi från och med nu bli aningen hårdare vid överträdelser av forumregler, främst när det gäller otrevligt tjafs som inte har med ämnet att göra, eller personliga attacker mot andra medlemmar. Överträdelse av forumreglerna kommer resultera i en avstängning på fem dagar.

Vill man tjafsa så finns Personliga konversationer, som man kan bjuda in andra medlemmar i, och där det man skriver inte syns offentligt. Avdelningen Utanför ämnet är inte en plats att vara otrevlig i. Det är en plats att diskutera sådant som inte har med musikskapande att göra. Forumreglerna gäller, de gäller överallt och de gäller alla.

Ser man att någon medlem går över gränsen för forumreglerna, så ska man alltså inte gå till attack, eller slå tillbaka. Det finns tre mycket enkla sätt att hantera detta, för sig själv och inför andra.

  1. Fundera 10 sekunder på om inlägget är värt att posta offentligt. Svälj stoltheten om man själv är indragen i ämnet.
  2. Om det inte är intressant för andra att läsa, ta det via ett privat meddelande.
  3. Klicka på knappen/länken Anmäl.

Räkna med att Anmäl är det enda sättet att göra moderatorerna medvetna när något inte står rätt till. Forumreglerna hittas för övrigt här, eller under länken Forumregler längst ner till höger på varje sida. Länken "Anmäl" ligger under citatknappen vid varje inlägg.

Men vi kommer aldrig behöva varna någon, eller hur?

Avslutningsvis, jag och många med mig är mycket måna om att forumet ska få vara en värdefull och konstruktiv plats att komma till som musiker. Det finns andra forum för andra ändamål.

Fortsatt trevlig helg!

/Admin

  • Gilla 8
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Helt rätt metod Olsberg för att komma tillrätta med detta, de få som har tendens att besudla trådar till och från, vissa även på regelbunden basis borde alla ta sig i kragen (undertecknad inräknad) och lyfta nivån istället för att hämnas "gamla oförätter" eller hävda sin prestige i ständiga ifrågasättanden av andras ordval etc alltså rena hårklyverier bara för sakens skull...

Jag tar härmed ansvar för mitt agerande på ett bättre sätt, har i pm med vissa medlemmmar rensat luften på sistone och hoppas fler sanerar sitt eget beteende fr.o.m. nu!!!

Bonne Dimanche***

🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en annan tanke, många av dem som spyr galla över trådarna har ju länkar till sina studios/företag etc. Vem härifrån skulle vilja hyra deras tjänster när dem sitter och är nedlåtande mot andra individer och allmänt förstör stämningen?

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...