Jump to content
Annons

Förfulningen av Studio forum.


SadamJR

Recommended Posts

Men skit i ordet. Kalla det något annat då. I min definition av vad jag anser vara människofientlig marknadsföring ingår inte länkar i signaturer! PUNKT. Jag valde att använda det etablerade ordet "reklam" i en snävare betydelse just för att syfta på det jag stör mig på, och i det här fallet utesluta signaturlänkar. Det får du bara köpa, eller tänka att det står "reklam utom länkar i signaturer och annat småtjafs" varje gång jag skriver "reklam". Min (och många andras) signatur har per definition ingenting med "reklam" (som jag definierar det för diskussionens skull) att göra i det här fallet.

Ska jag tolka det som att du hatar all annan reklam än den du själv publicerar?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ska jag tolka det som att du hatar all annan reklam än den du själv publicerar?

Nej, du ska tolka det som att jag hatar all reklam riktad från företag till individer och som försöker kränga på en produkter. Inte reklam från individer till individer som försöker få en att lyssna på musik utan motprestation. Om ni vägrar se den relativt jävligt tydliga skillnaden och hellre sysslar med semantiskt käbbel så gör det då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll tonen, vänner 🙂

Vill helst slippa lägga tid på att rensa inlägg som strider mot forumregel 2 denna fina helg. Gå ut i stället, vettja! Ledsen om jag inte lägger allt min fritid just nu på Studio, men jag lovar att fortsätta i ämnet nästa vecka. Som sagt, jag tycker mycket vettigt har framkommit i tråden.

Tjing,

.björn.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, du ska tolka det som att jag hatar all reklam riktad från företag till individer och som försöker kränga på en produkter. Inte reklam från individer till individer som försöker få en att lyssna på musik utan motprestation. Om ni vägrar se den relativt jävligt tydliga skillnaden och hellre sysslar med semantiskt käbbel så gör det då.

Ok. Gott så. Jag ser utan problem "den relativt jävligt tydliga skillnaden". Jag tycker dock att reklam är reklam, och tycker vidare inte att man kan kategorisera in den i "bra" eller "ok" reklam bara för att den handlar om sådant som ligger en själv varmt om hjärtat. Företag annonserar för att vi ska köpa deras varor, privatpersoner annonserar för att vi ska lyssna på deras musik.

Och det fungerar. Har du inte haft en tydlig länk i din signatur, med ett till råga på allt intressant bandnamn hade jag förmodligen aldrig klickat på länken, lyssnat på dina prylar och därigenom känt till din musik. Nu gör jag det, tack vare din annonsering/proklamering/deklarering (eller hur man nu vill klyva ord i just detta sammnahang) i din signatur.

Vad är då min poäng egenligen? Jag vet inte. Jag kom precis hem från urskogen där jag plockat en större mängd synnerligen sympatiska trumpetsvampar likväl som trattkantareller. Taggsvamp hittade jag också. Förmodligen anrättas de till kvällen, för att i gommen trängas med en Islay, förmodligen någon av de södra sorterna. De brukar konversera fint med torven och mossan i sensommarsvampen. Det är balsam för själen det! Eller jo, jag vet vad min poäng är. Min poäng är att jag instinktivt gärna säger att jag besväras av reklam, fast jag själv ägnat mig åt att fabricera sagda otyg ett flertal gånger. Vår diskussion fick mig att tänka till ordentligt.

EDIT: Skrivslarv.

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vill inte? Varför då? Vad skulle vara dåligt med det?

Precis. Och hur införskaffar man sina musikprylar? Direkt eller indirekt av reklam till största delen. Är det av ondo då med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad alla släppte loss här. Mer ärlighet har jag inte upplevt

sen min morsa slog mig på käften med en blommkruka 😄

Vad kan vi dra för slutsatszer då ? jo!

Allas musik är värdelös och låter ostämt tills nån knullar till den.

Vi musiker har många diagnoser, och ju fler desto bättre för oss alla.

Poppare går inte ihop med Rockers, eftersom dom vandrar olika livsstigar.

Kaffe i en eldig tråd, är inte bra för det skapar mer eld.

Våra döda släktingar skrattar åt oss.

Reklam är Råkläm av ballen, som lider till penismätning på en marknad styrd av låga drifter.

Alla svarta människor är snygga i solstolar.

Vita människor är snygga i mörker.

Kaffe är inte bra.

Reklam ska vara billig att köpa, sälja och inneha, men aldrig säljas.

Ulf Lundells debutroman Jack läser denna tråden.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

På nåt sätt så tycker väl jag att det kanske kan räcka med reklamen som är i tidningen för så jäkla dyrt är det inte att driva ett forum av den här sorten. En 100 mb lina och en vettig dator med ett server os och ett gäng hårddiskar det räcker nog. Vi pratar ju inte live sänd video som både ska liras och arkiveras inte ens arkiverade videos nästan bara text och länkar och lite mp3 filer, eller?

Men på min skärm i osx så ser det ungefär ut som det alltid har gjort sedan det började mecklas med siten för ett par år sedan. Då var upplägget bra men man ville inte inse det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

På nåt sätt så tycker väl jag att det kanske kan räcka med reklamen som är i tidningen för så jäkla dyrt är det inte att driva ett forum av den här sorten.

Och dyrt betalar man för att få en tidning med massa reklam. Gäller alla tidningar idag. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jo så är det men jag undrar om nån ansvarig ens bryr sig om att läsa den här typen av trådar. Strunt samma jag accepterade min prenumeration helt medvetet då man fick en sure sm 58 på köpet och det är klart kommer man dragandes med en liknande deal så kanske det blir en loop men......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Hur menar du där? Är inte "ekonomisk överlevnad för sig själv" typ avgörande för en (kommersiell) business?

Kommersiell business har inget överlevnadsbehov. Folk däremot, kan uppleva överlevnadsbehov, medan kommersiell business bara är ett instrument som enskilda kan livnära sig av. Men om instrumentet (ens business) börjar alstra mer skada än nytta – för sig själv och för andra – så kan ingen säga att det är något man måste fortsätta göra. Man kan välja att sluta med vad man gör, och börja livnära sig på andra sätt som inte är skadliga. Så det finns inget ”avgörande” eller ”måste” med nånting. Det som görs, är enbart vad den enskilde själv väljer att göra.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa alla inlägg i denna tråd men inser att detta med nya looken på forumet blivit en flamedebatt. Själv har jag inga problem med nya utrymmet på höger sida, tvärs om. Tycker om utrymmet med alla snabblänkar som dykt upp där. Bra jobbat Olsberg!. På min iPad där utrymmet på skärmen är begränsat kör jag med IPB appen och då ser det ut som det alltid gjort.. Reklmafritt och fint.

Keep up that good work Björn! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommersiell business har inget överlevnadsbehov. Folk däremot, kan uppleva överlevnadsbehov, medan kommersiell business bara är ett instrument som enskilda kan livnära sig av.

Åh, tack för den fördumningen. Det värmde.

Man kan välja att sluta med vad man gör, och börja livnära sig på andra sätt som inte är skadliga.

Kan du ge några exempel på kommersiella företag/verksamheter som drivs på ett (enligt dig, förstås, och i sammanhanget) icke-skadligt vis?

Edit: förtydligande.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jamen det är ju inte bara studios forum som är gratis det finns väl ett par millioner gratis forum med mer eller mindre reklam. Dom flesta av dom har ju ingen tidning (full med reklam) i ryggen. Sanningen i vitögat hur mycket köper vi extra på grund av reklamen? I mitt fall kan det kanske handla om ett 10 tal produkter i hela mitt liv som jag köpt efter att ha läst reklam i tidningar eller sett den på tv och jag är 50+. Det verkar som en herrans lite bang for the buck för dom företag som köper reklam. Kan det vara så att det är en myt att reklam säljer och att dom enda som verkligen tjänar på den är dom som producerar den och dom som exponerar den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar när folk sitter och gnäller för fulla muggar över reklam på en sida som tillhandahålls för dem helt gratis. Det kanske är bättre att man får köpa ett abonnemang för Studio forum för 19kr/mån?

*suck*

Men det är ju inte gratis. Man måste se på reklam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen det är ju inte bara studios forum som är gratis det finns väl ett par millioner gratis forum med mer eller mindre reklam. Dom flesta av dom har ju ingen tidning (full med reklam) i ryggen. Sanningen i vitögat hur mycket köper vi extra på grund av reklamen? I mitt fall kan det kanske handla om ett 10 tal produkter i hela mitt liv som jag köpt efter att ha läst reklam i tidningar eller sett den på tv och jag är 50+. Det verkar som en herrans lite bang for the buck för dom företag som köper reklam. Kan det vara så att det är en myt att reklam säljer och att dom enda som verkligen tjänar på den är dom som producerar den och dom som exponerar den?

EDIT: Se flyttad del av tråden.

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, tack för den fördumningen. Det värmde.

Du frågade om egen ekonomisk överlevnad är avgörande för kommersiell business. Och jag svarade enkelt och sakligt på den frågan: ekonomisk överlevnad är inte direkt sammankopplad med kommersiell business. Kändes det fördummande (?) så måste det ha varit själva frågan som var dum.

Kan du ge några exempel på kommersiella företag/verksamheter som drivs på ett (enligt dig, förstås, och i sammanhanget) icke-skadligt vis?

Poängen har redan gått fram: Människor som skiter i andra och istället vill parasitera på bekostnad av andras lidande, dom ursäktar sig nästan alltid såsom terroristen Breivik gjorde: 'Det är förfärligt att det ska behövas, men det är nödvändigt'.

”Det är förfärligt att vi måste trycka in ännu mer reklam, men det är nödvändigt”, det är samma princip (även om Studio inte är där än). Såna parasiterande inställningar ska inte få för stort fäste i tillvaron, för dom är lika nyttiga som virus – t.o.m. för sig själva. Sånt får för stort utrymme, när folk passivt godtar att saker ’späds ut med skit’ bara för att gynna säljaren, utan att nån säger ifrån eller bojkottar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du ge några exempel på kommersiella företag/verksamheter som drivs på ett (enligt dig, förstås, och i sammanhanget) icke-skadligt vis?

Poängen har redan gått fram: Människor som skiter i andra och istället vill parasitera på bekostnad av andras lidande, dom ursäktar sig nästan alltid såsom terroristen Breivik gjorde: 'Det är förfärligt att det ska behövas, men det är nödvändigt'.

Nej, det där var ett exempel, om än inte fullt "enkelt och sakligt", på business som du tycker drivs på ett skadligt vis.

Så då tar vi det igen: Vänligen ge några exempel på kommersiella företag/verksamheter som drivs på ett (enligt dig, förstås, och i sammanhanget) icke-skadligt vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...