Jump to content
Annons

mac vs pc!


swerap

Recommended Posts

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Jag bytte till mac men inte fan blev det bättre mina låtar suger ändå? Hur gör jag nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det säger ganska mycket om marknadsandelarna.

Varför används PC så ofta på kontor eller som servrar? Jo - för att de är väldigt driftsäkra och kostnadseffektiva. Annars hade företagen förstås valt något annat...

du glömde nämna att windows är användarvänligt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en release med en PC, men fan den rockade ju inte! Ska skaffa en Mac till nästa release, så rockar det mycket fetare (läste någonstans på nätet att Mac rockar fetare). I och för sig kan det vara "skit bakom spakarna" som gjorde att min release inte rockade, så för att ta det säkra för det osäkra tänkte jag dels skaffa en Mac och dels byta namn, byta frisyr, byta kalsonger och konvertera till asatro inför nästa release. Då kommer det att rocka fett, eftersom alla felkällor är eliminerade!

(Det här var fanimig den sämsta tråd jag någonsin läst...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en release med en PC, men fan den rockade ju inte! Ska skaffa en Mac till nästa release, så rockar det mycket fetare (läste någonstans på nätet att Mac rockar fetare). I och för sig kan det vara "skit bakom spakarna" som gjorde att min release inte rockade, så för att ta det säkra för det osäkra tänkte jag dels skaffa en Mac och dels byta namn, byta frisyr, byta kalsonger och konvertera till asatro inför nästa release. Då kommer det att rocka fett, eftersom alla felkällor är eliminerade!

(Det här var fanimig den sämsta tråd jag någonsin läst...)

Det påstås att bra verktyg gör halva jobbet - och enligt vad vissa påstår, så borde man då kunna skaffa två Mac:ar och bara luta sig tillbaks och låta dem skapa alla superhits... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det påstås att bra verktyg gör halva jobbet - och enligt vad vissa påstår, så borde man då kunna skaffa två Mac:ar och bara luta sig tillbaks och låta dem skapa alla superhits... 😛

Problemet är bara att då är det ju de två Macarna som får alla STIM-pengar, får ta hand om alla groupies, får sommarprata i P1, dansa i "Let's dance" och som blir hemsökta av Janne Josefsson, så frågan är om det verkligen är värt det... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är bara att då är det ju de två Macarna som får alla STIM-pengar, får ta hand om alla groupies, får sommarprata i P1, dansa i "Let's dance" och som blir hemsökta av Janne Josefsson, så frågan är om det verkligen är värt det... 😳

😆

TS: har du fått svar på din fråga än? 😕😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är bara att då är det ju de två Macarna som får alla STIM-pengar, får ta hand om alla groupies, får sommarprata i P1, dansa i "Let's dance" och som blir hemsökta av Janne Josefsson, så frågan är om det verkligen är värt det... 😳

Tänkte inte på det... 😉

dalle_230.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ful PC-användare som inte får ligga och aldrig får till en enda bra mix eller låt för den delen så måste jag nog ändå erkänna att Mac har vissa fördelar även om det inte på något sätt får min skit att låta bättre. Kanske var lite tråkig här men jag försökte i alla fall återvända till trådens fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad f-n - ska man vara seriös också i en sådan här meningslös tråd...? 😮😉

Datorn är bara ett verktyg som används för skapandet och för musikens och ljudets kvalitet spelar det ingen som helst roll om det är Mac eller PC - eller om det är Cubase, Logic eller ProTools som används. Man ska helt enkelt använda det verktyg man trivs bäst med. Svårare är det inte. 🙂

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Det jobbigaste med att köpa en Mac är att berätta för sina föräldrar och vänner att man är homosexuell. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bytte till mac men inte fan blev det bättre mina låtar suger ändå? Hur gör jag nu då?

Själv funderar jag på att gå tillbaka till Atari som ju verkligen var gjord för musik eftersom den hade inbyggda midiportar. Har gjort alla mina bästa låtar på en Atari med en synkad porta. Numera är alla datorer så dåliga för musik så jag kan inte göra några låtar alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jobbigaste med att köpa en Mac är att berätta för sina föräldrar och vänner att man är homosexuell. 🙂

De kommer att säga att det var ingen överraskning det har de nämligen vetat hela tiden sedan många år tillbaka när du köpte dina första tamponger i kvartersbutiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jobbigaste med att köpa en Mac är att berätta för sina föräldrar och vänner att man är homosexuell. 🙂

Det där är bara en myt. Majoriteten av oss bögar kör PC. Detsamma gäller flatorna.

Det är dock betydligt vanligare bland fjollorna att köra Mac, men det gäller även heterofjollor.

😏

Redigerat av Assar
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Det där är bara en myt. Majoriteten av oss bögar kör PC. Detsamma gäller flatorna.

Det är dock betydligt vanligare bland fjollorna att köra Mac, men det gäller även heterofjollor.

😏

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det säger ganska mycket om marknadsandelarna.

Varför används PC så ofta på kontor eller som servrar? Jo - för att de är väldigt driftsäkra och kostnadseffektiva. Annars hade företagen förstås valt något annat...

All Things Digital! 😱

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Hade du Mac-kepsen på?

Eller vänta körde inte du fulMac? Då funkar det inte ens med kepsen på!

Helvete det e de de beror på att ja inte fattade, men vänta nu dom suger ju på min imac och mac mini oxå nä nu blire skumt hörru. Tänk om jag vänt kepsen bakofram asså jag blir yr kan vi ta om det här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...