Jump to content
Annons

Förbannade pung-Thomann!


Recommended Posts

Det är med konfidentialitet och hur Thomann vill framställas publikt är väl relevant iofs.

Men att ta fokus på detta blåser bara upp diskussionen till en ballong.

Kan inte alla här enas om att det som egentligen betyder något i första hand är hur deras urprungliga leveranser ser ut och i andra hand hur de sedan bemöter och hanterar returärenden.

I den ordningen med andra ord.

Om man dessa trådar ska vara till nytta så måste de vara till nytta för Thomann också. Inte en massa lipa och peka finger.

Eller är det bara jag som är opartisk? Blir ni onda på mig nu? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan inte alla här enas om att det som egentligen betyder något i första hand är hur deras urprungliga leveranser ser ut och i andra hand hur de sedan bemöter och hanterar returärenden.

I den ordningen med andra ord.

Absolut, även om båda delar är lika viktiga för mig.

Att peka finger kommer man sällan långt med.

Jag har försökt vara så matnyttig som möjligt med informationen till er så att ni kan skapa en egen bild av situationen och hur ni ställer er till den, istället för att bli partisk till mina agg jag samtidigt skapat under resans gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer säkert, men jag väljer att vara så säkra sidan. 🙂

Nu vill jag avsluta Thomann-kapitlet för gott. Dock välkomnar jag samtalen som pågår här.

Har följt tråden och lider med dig! Det var ju bra att det slutade så pass bra ändå. Hur ska du göra med grejerna du lämnade tillbaka? Beställa på annat håll? Eller har du helt tappat hoppet om internetbutiker?

Mvh Patrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har följt tråden och lider med dig! Det var ju bra att det slutade så pass bra ändå. Hur ska du göra med grejerna du lämnade tillbaka? Beställa på annat håll? Eller har du helt tappat hoppet om internetbutiker?

Mvh Patrik.

Jag kan berätta det när jag har köpt dem. 🙂

Har en lösning på gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för en gallup snart? :rolleyes:

Juridiskt sett får man inte använda det uttrycket om en undersökning vilken som helst,

eftersom det är registrerat och ägs av Gallup. Kalla det Enkät istället.

Vilket Studio Forum gör... nu.

😄

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, även om båda delar är lika viktiga för mig.

Att peka finger kommer man sällan långt med.

Jag har försökt vara så matnyttig som möjligt med informationen till er så att ni kan skapa en egen bild av situationen och hur ni ställer er till den, istället för att bli partisk till mina agg jag samtidigt skapat under resans gång.

Fick ont i magen när jag läste ditt ursprungliga inlägg så jag förstår resan. Snacka om energidödande.

Exakt, båda viktiga men är också de enda två delarna som denna tråd bör handla om. Egen åsikt förstås.

Skulle önska att Thomann för egen del tar fram lite grov statistik på sålda produkter kontra returer, och faktiskt tolkar resultatet.

Om returrätten missbrukas, och om detta i ledet skadar andra kunder... och om

det inte föreligger något problem där måste Thomann helt enkelt vara mer kritiska till vilka produkter de säljer och att ställa högre krav på tillverkare... och kanske se över sitt leveranssätt/paketering.

Enkelt:

  • Skicka inte ut varor som kommit tillbaka utan att nogrannt se över dem och funktions-testa.
  • Man får definitivt inte skicka varor med brutet emballage till kunder som redan väntar på nya, fräscha produkter, efter att ha reklamerat redan. Där tappar man kunderna fullständigt. Vafan liksom! 😏

Jag Är fortfarande positiv till Thomann. Men vågar inte handla där mer. Vill jag köpa demoex eller begagnat så finns det gott om andra alternativ med bra priser.

3års garanti är inte värt något om man får paj grejjer eller måste strula med logistik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har följt den här tråden sen start och känner nu att jag borde säga något..

Först och främst så beklagar jag massor! Det är bra du står på dig, fortsätt så!

Det jag inte fattar är hur dom kan tro något sånt här kan sopas under mattan?

Kan dra en parallell till mig själv, jag har alltid använt Thoman att kolla efter musikprylar på, lagt "Önske-varukorgar" och kollat hur mycket jag behöver spara.

Efter denna tråd händer det näst in till inte. Denna vecka skulle jag investera min första riktiga mick och helt klart skulle jag utan att tveka köpt den av Thoman i vintras men nu fick det bli en bättre begagnad istället.

Aldrig i livet att jag kommer köpa något därifrån, med den kundservicen.

Dom måste ju förstå att det inte är "2för3 par strumpor" ifrån HM, utan näst intill varje sak dom säljer har någon sparat, lagt undan och samlat till. Spelar ingen roll om ordern ligger på 10.00+, eller 300kr

Även om ordern ligger på 300kr, så bygger dom ett förtroende. Blir jag nöjd är det självklart jag fortsätter handlar där, och tipsar mina vänner. Det blir en jävla massa pengar under en livstid!

Som sagt innan, stå på dig, och se till att få kompensation för utlagda utgifter.

Ett tipps är att även kontakta behörig media, detta gör mycket och är inte så svårt som man tror.

Lider med dig 🙁 Skönt det löst sig hyffsat iaf!

.

Redigerat av Nystrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar hörni!

Som väl är ser jag nu att pengarna har trillat in på mitt konto, och siffrorna verkar stämma överens med vad jag har räknat på.

Nu ska jag handla nytt på ett annat ställe, och därmed tillsvidare hålla mig undan Thomann.

Känner mig inte komplett utan resterande prylar.

Men jag utlovar en recension av både S3X-V och Nucleus när jag fått hem och känt på prylarna ordentligt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar hörni!

Som väl är ser jag nu att pengarna har trillat in på mitt konto, och siffrorna verkar stämma överens med vad jag har räknat på.

Nu ska jag handla nytt på ett annat ställe, och därmed tillsvidare hålla mig undan Thomann.

Känner mig inte komplett utan resterande prylar.

Men jag utlovar en recension av både S3X-V och Nucleus när jag fått hem och känt på prylarna ordentligt. 🙂

Skönt att höra!

Väntar med spänning, hoppas dom är så bra du tänkt dig och att du blir nöjd

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar hörni!

Som väl är ser jag nu att pengarna har trillat in på mitt konto, och siffrorna verkar stämma överens med vad jag har räknat på.

Nu ska jag handla nytt på ett annat ställe, och därmed tillsvidare hålla mig undan Thomann.

Känner mig inte komplett utan resterande prylar.

Men jag utlovar en recension av både S3X-V och Nucleus när jag fått hem och känt på prylarna ordentligt. 🙂

Nå, det verkar ju löst sig till slut. Men det har ju varit en jävla resa för dig 😏 Stor ryggdunk till dig som pallade trycket och visade vart skåpet skulle stå. Heder till dig, Kängan. Nu blickar vi framåt och väntar med spänning på dina recensioner.

Kärlek och förståelse

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte ngn Gibson kännare sådär, men...

En vanlig Standard kostar ca 15000kr (på GC)- med assymetrisk hals. Sedan har jag för mig att man brukar snacka om årsmodeller på hals. Om 08 var första året med assymetrisk hals så kanske dom inte kallar dom 08, utan valt att bara skriva "Assymetrisk hals" istället. Men ta mitt påståeende med en nypa salt.

Les Paul är dock lite tunga tycker jag. Och sedan föredrar jag Ebenholtz av ngn kosmetisk anledning. Jag har därför en 92:a Studio (vit) som enligt kännare bara ska vara en strippad Standard (till skillnad från nya Studio). Jag skulle nog inte märka ngn skillnad. Jag märker ingen skillnad på min Studio och en Standard heller.

blev nyfiken-vad är en assymetrisk hals???

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag handla nytt på ett annat ställe, och därmed tillsvidare hålla mig undan Thomann.

Känner mig inte komplett utan resterande prylar.

Men jag utlovar en recension av både S3X-V och Nucleus när jag fått hem och känt på prylarna ordentligt. 🙂

Har du bestämt vilka som ska skicka begagnade prylar nästa gång?

Eller gör du slag i saken och går in i din lokala butik?

blev nyfiken-vad är en assymetrisk hals???

Den har ingen symmetri utan är smalare närmast golvet jämfört med den sida där man har tummen - då man står upp.

Detta för att man ska kunna komma åt lättare och snabbare för snabbare spel.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

waw-det måste jag kolla-det verkar som en bra ide för gitarrhals..

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar hörni!

Som väl är ser jag nu att pengarna har trillat in på mitt konto, och siffrorna verkar stämma överens med vad jag har räknat på.

Nu ska jag handla nytt på ett annat ställe, och därmed tillsvidare hålla mig undan Thomann.

Känner mig inte komplett utan resterande prylar.

Men jag utlovar en recension av både S3X-V och Nucleus när jag fått hem och känt på prylarna ordentligt. 🙂

Skönt att höra. Starkt jobbat att stå ut! Väl kämpat, Ken. 🙂

Jag har, som vissa andra, aldrig heller haft problem med Thomann, men jag söker mig annanstans nu........

Link to comment
Dela på andra sajter

Och får begagnade prylar där menar du?

Fast i den lokala butiken kan man ju alltid säga till att dom beställer hem ett nytt, ouppackat exemplar av det man vill köpa, om dom bara har visningsexet inne, det brukar ju oftast gå på ett par dagar. Sen beror det ju naturligtvis vad det är man köper, gäller det t.ex en gitarr så har då jag inga problem med att köpa "butiksexet" om det är ett bra exemplar, då vet man ju vad man får åtminstone :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt från Thomann en gång, och det gick snabbt och smidigt. Mina senaste tre beställningar har dock skett från dv247.com och så kommer det att förbli! Blir nästan lite arg inombords när jag läser något sådant här. Stor eloge för att du står på dig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Saken är den att när man köper i butik hemma har man fördelen av att ha en relation.

Handlaren kan räkna med att om kunden inte är nöjd så kommer han/hon eventuellt tillbaka för att klaga samt att man eventuellt förlorar en kund och rykte. Inte bra beroende på upptagningsområde.

När det gäller reklamationer finns en hel hög med regler om detta. Där står det om köparens och säljarens ansvar. Om vilka åtgärder som säljare och köpare kan använda sig av för att få pengar tillbaka eller återställa produkten i nyskick. Likaså vilket ansvar som finns för frakten.

I just detta fallet är det tydligt att det har varit dåligt packat eller att det inte ens gjorts någon översyn av varorna.

Det är otroligt kasst men kan hända.

Om man omedelbart påpekar detta skall det inte vara några problem att få det utbytt. Dokumentera direkt så att det inte blir någon fråga om skuld. Dessutom har Thomann 30 dgr skrivs det i tråden så det är väl bara att skicka tillbaka skiten!

Hade det blivit ens tillstymmelse till diskussion så hade jag gjort det direkt.

Hade de sagt att de skulle åtgärda hade jag, om tid fanns, låtit dem göra det. Även detta är reglerat, dock vet jag inte hur dessa regler ser ut i EU/Tyskland jmf Sverige.

En av de andra saker jag går igång på är de här jävla "det här mailet är konfidentiellt". Om jag inte är anställd eller har avtal eller särskilda omständigheter så citerar jag vad fan jag vill! Det var nog det jag blev mest arg på.

För Ken's skull är jag ledsen att det blev sånt krångel. Även jag kommer nog att fundera en gång extra även om jag inte har annat än goda erfarenheter därifrån (och jag har krånglat som kund ett par gånger, haha).

Men skönt att det löser sig hyfsat ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saken är den att när man köper i butik hemma har man fördelen av att ha en relation.

Man har mindre fraktkostnad om ens någon om det är promenadavstånd.

Man har lättare att ta en reklamation då den kan ske öga mot öga.

Man kan se att varan är försluten och aldrig någonsin öppnad

om det är en sådan typ av förpackning.

Man har chansen att prova den nya varan i butiken, är man inte

nöjd med den på plats oavsett orsak så köper man den inte, inte

ens om det är en beställning som man gjort.

Man kan ställa frågor direkt till någon som kan prylen/instrumentet

och som kan visa på plats.

Man kan i vissa fall ta hem och testa den.

Man kanske kan få rabatt om man återkommer.

Man kan få hjälp med justering av instrument.

Man kan få hjälp med reparation av prylar, de skickar.

Man kan få andra tips och kontakter...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ledsen debatt, du har missat en del av vad jag skrev och jag för lite intresse för att förklara.

En del av vad du skriver är precis vad jag menar med relation, en del kan man göra annars också , en del innebär samma problem som är beskrivet.

Link to comment
Dela på andra sajter

En del av vad du skriver är precis vad jag menar med relation, en del kan man göra annars också , en del innebär samma problem som är beskrivet.

Jag exemplifierade bara fördelarna med en fysisk butik i närområdet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just det. Och köttfärs på ICA packas heller aldrig om så att det ser ut som nytt.

Lite annat va...svårare att packa om riktiga plastförpackningar än ICA´s plastwrap...och vad menar du, det syns ju att det är ompackat på ICA, dom kan ju inte blåsa nån.

Framförallt så kostar det alltid 29:90 då!?😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...