Jump to content
Annons

Min låt blev tydligen inte godkänd...?


Rabieshund

Recommended Posts

Igår laddade jag upp en låt och upptäckte att ni infört den gamla "moderator måste godkänna"-grejen, som suger, och jag fick sitta och vänta på att den skulle bli godkänd.

Låten dök aldrig upp och nu är den borttagen helt. Anledningen måste vara att det var en remix. Jag är mycket väl medveten om att man inte får ladda upp remixer utan tillstånd från upphovsmannen, men DET HADE JAG JU OCH DET SKREV JAG JU. Hallå! Remixen var till en tävling på Indabamusic.com och enligt deras regler får man promota remixen på vilket sätt man vill så länge man inte drar in några pengar på det.

Q: Can I promote my mix?

A: Yes! Submissions are licensed to you under a Creative Commons Attribution-Non-Commercial-No Derivatives 3.0 license. This means you are free to promote your mix for non-commercial purposes. For more information on this license, go to http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

Jag hänvisade också till creative commons men inte fan hjälpte det. Jag har haft flera remixer, för Indaba, uppladdade här och ingen har klagat då jag förklarat i det första inlägget. Så kan inte alla moderatorer i alla fall KOLLA om uppladdaren har tillstånd att ladda upp remixen innan de raderar hela skiten bara för att det har "remix" i låttiteln? Och om de är osäkra kanske kontakta personen i fråga och reda ut det? Så slipper man göra fler såna här trådar.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Enligt lagen om elektroniska anslagstavlor är moderator skyldig att kolla igenom varje fil, bit för bit, för att säkerställa att den inte innehåller något upphovsrättsskyddat material, innan den publiceras på forumet.

Så även om Rabieshunds bidrag var CC kan det visa sig att redan befintliga delar av källkoden var skyddat av immaterialla rättigheter.

Edit: Nej, jag är inte 100 % seriös. Hoppas det framgick och att jag inte dödade tråden.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

forumreglerna är tydliga och man får inte ladda upp något som man inte själv är upphovsman till

det kvittar alltså om det är cc eller om man har tillstånd från övriga upphovsmän

däremot skulle någon kunna förselå en regeländring för de fall det inte strider mot några lagar

Redigerat av spass
Link to comment
Dela på andra sajter

forumreglerna är tydliga och man får inte ladda upp något som man inte själv är upphovsman till

det kvittar alltså om det är cc eller om man har tillstånd från övriga upphovsmän

däremot skulle någon kunna förselå en regeländring för de fall det inte strider mot några lagar

Ja men så är det väl alltid?

Såg för övrigt att det ligger en liten spelare vid ladda ner knappen. TOPPEN!! NU kommer i alla fall jag lyssna mer 😄

Väntar på spänning på att min låt skall komma upp....

EDIT: på länken Klicka här för att ladda ner filen skulle det vara bra om det kanske står ladda ner eller lyssna

visste inte att man kunde lyssna nu?

Redigerat av madeinroad79
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...