Jump to content
Annons

AllmÀn musikersjuka?


dede

Har du gjort lumpen?  

268 röster

  1. 1. Har du gjort lumpen?

    • Ja
      98
    • Nej
      143


Recommended Posts

Tja som rubriken lyder.........Är det en utbredd musikersjuka att inte ha gjort lumpen eller................?

Kom igen och tryck.

EDIT: Bytte gallupfrÄga frÄn "Hur mÄnga hÀr har gjort lumpen?" /Olsberg

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
  • Svar 136
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Du skulle haft tre svarsalternativ; totalvÀgra, vapenfri och lumpen.

SjĂ€lv Ă€r jag vapenfri. Å andra sidan har jag jobbat en drös med Ă„r med produktverifiering i flygförsvarets tjĂ€nst, sĂ„ jag representerar vĂ€l nĂ„n form av dubbelmoral.

edit: FYRA svarsalternativ borde det varit... Frisedel oxÄ.

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hmm. Mig praktiskt taget slÀngde dom en frisedel pÄ nÀr de sÄg mina tester. Men nÀr jag envisades med att fÄ gÄ ÀndÄ sÄ fick jag vÀlja mellan nÄn militÀrmusikant grej eller bevakningssoldat. Jag tog bevakningssoldat, men hade oturen att ta den besvÀrligaste bevakningsutbildningen som dessutom va tre mÄnader lÀngre.

Och sĂ„ gled de bara massa fallskĂ€rmsjĂ€gare och jĂ€gare runt dĂ€r som verkligen bara va snorkiga och elitistiska efterssom vi blott va bevakningsdrĂ€gg. Gjorde en lĂ„t om en av befĂ€len som hette "FĂ€nrik Fys".. den va kul 🙁 Han fick dessutom höra den.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

FrÄgan Àr ju formulerad sÄ att det inte gÄr att svara ja eller nej egentligen, men jag förstÄr vad du menar och svarade ja.

Gjorde lumpen 94/95 som plutonsbefÀl vid ingenjörstrupperna Ing2, minröjtroppen.

edit: Ser att ni har Àndrat frÄgan nu, sÄ nu gÀller inte min första mening lÀngre.

Redigerat av bassman
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

00/01 Ekjsö Ing 2 gruppbefÀl pÄ ledningspluton.

Ang befÀlsnamn sÄ mÄste det nÀstan vara krav pÄ udda efternamn om man ska vara det, vi hade mÄnga befÀl med intressanta namn, men bÀst var nog ÀndÄ den lÀtt stammande Kapten Kram. Seriöst.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Gjorde en lĂ„t om en av befĂ€len som hette "FĂ€nrik Fys".. den va kul  🙁 Han fick dessutom höra den.

Ajjaj, jag vet hur det gick för en vÀn som gjorde lÄten "Den fruktade Party-Per" om en i samma klass. NÀr Per fick höra lÄten var det inte mycket till party lÀngre.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Lumpen? Nae.. Dom lĂ€t mig inte göra styrketestet för dom trodde att min rygg skulle gĂ„ sönder, sen var vĂ€l psykologen inte jĂ€tteimponerad av mig heller. Hörseltestet var nĂ„got av det enda som gick bra, trots att jag fuskade pĂ„ de mest högfrekventa tonerna... 😉

Edit: Ganska jÀmnt Àn sÄ lÀnge faktiskt...

Redigerat av Debree
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag lĂ„g i flottan jan -03 till jan 04 som signalmatros (morse-signalist mm.) pĂ„ HMS Dalarö nere i Malmö. Lagom slappt och sĂ„ var jag ledig varannan vecka... Fördelen med att ligga inne i Malmö var att man kunde Ă„ka hem till maxmaxmax och leka nĂ€r man var i land. 😉

Redigerat av Henke
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

denton (oregistrerad)

Gjorde lumpen i SollefteÄ 90-91 kom ihÄg att det var kallt och att vi duschade ute i -26 grader.

Helvetet Àr inte varmt det Àr KALLT

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fick precis brev om att jag inte fick mönstra, "beslutet kan ej överklagas" 😉, som om jag skulle vilja Ă€ndĂ„.

Dock var det ju inte musik som jag blev avskriven för utan min astma, som dock inte Ă€r sĂ„ farlig men det funkade för att slippa iaf 🙂

/Oskar

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SjĂ€lv harvade jag i NIO ÅR!

Fem Är i armén och fyra Är i flyget. En riktig jÀvla stridspitt !!

Men inte fan fick jag nĂ„gra sĂ„nger för det 😉

SĂ„ mitt JA-svar borde vara vĂ€rt typ nio "ja" ? 🙂

Âź

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LĂ„g inne 2002/2003 som StridsbĂ„tschef pĂ„ Amf4 Göteborg. Asskoj! En hĂ€ftig bĂ„t, en outforskad skĂ€rgĂ„rd, en strĂ„lande sommar, inga befĂ€l ombord. SvĂ„rt att tĂ€nka mig en bĂ€ttre lump. 😉

strb.jpg

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LĂ„g inne 2002/2003 som StridsbĂ„tschef pĂ„ Amf4 Göteborg. Asskoj! En hĂ€ftig bĂ„t, en outforskad skĂ€rgĂ„rd, en strĂ„lande sommar, inga befĂ€l ombord. SvĂ„rt att tĂ€nka mig en bĂ€ttre lump. 🙂

Typiskt bĂ„tchefer att sĂ€ga sĂ„ 😉

Fick sjÀlv köra en bÄt i typ 10 minuter pÄ sista veckan efter 10 mÄnaders slit nÀr vi "skulle ha lite skoj ocksÄ" ...

Var signalist 01/02 i en luftvĂ€rnsrobotpluton pĂ„ AMF1 i Vaxholm. Jösses va trist det var. Av nĂ„gon konstig anledning Ă€r jag Ă€ndĂ„ glad att jag gjorde det... Man minns ju Ă€ndĂ„ bara det roliga 🙂

dbd, tog du baskern förresten? (det gjorde inte jag, lyckades maska bort alla test 😎 )

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

dbd, tog du baskern förresten? (det gjorde inte jag, lyckades maska bort alla test 😉 )

Haha samma hĂ€r, jag ville inte kötta. Ville bara softa och köra bĂ„t 🙂 Fast vi fick den Ă€ndĂ„ vid högvakten 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

dbd, tog du baskern förresten? (det gjorde inte jag, lyckades maska bort alla test 😉 )

Haha samma hĂ€r, jag ville inte kötta. Ville bara softa och köra bĂ„t 🙂 Fast vi fick den Ă€ndĂ„ vid högvakten 🙂

Precis, hade ocksĂ„ en vĂ€lstruken basker under högvakten. Sen lĂ„g den resten av tiden ensam pĂ„ Kapen's skrivbord 🙂

Haha, det var tider det. 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

dbd, tog du baskern förresten? (det gjorde inte jag, lyckades maska bort alla test 😉 )

Haha samma hĂ€r, jag ville inte kötta. Ville bara softa och köra bĂ„t 🙂 Fast vi fick den Ă€ndĂ„ vid högvakten 🙂

Precis, hade ocksĂ„ en vĂ€lstruken basker under högvakten. Sen lĂ„g den resten av tiden ensam pĂ„ Kapen's skrivbord 😉

Haha, det var tider det. 😄

De glömde samla in dem efter högvakten sĂ„ jag har en basker 🙂

Edit: Ja hÄhÄ jaja. NÀr jag blir gammal ska jag dra mig tillbaka i Götets vackra skÀrgÄrd!

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...