Jump to content
Annons

VINNARE AC/DC-FESTIVALEN - MELODI 11 - NO PANTS BOOGIE


Carle

Recommended Posts

Annons

skämtåsidå: dessa kriterier tycker jag ska gälla:

den låt man deltar med har man (som forum medlem) själv skrivit, spelat in och mixat.

sen får man be vem man vill om hjälp med sång, gitarr osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis aRocker! Det var en grym låt.

Förslag till nästa festival: Göra cover på någon annans låt i låtkritikavdelningen! Bra om peppet på låtkritikavdelningen ökar och kul att få tolka någon annans låt.

Tackar, tyckte det vart tryck i Gizmosis produktion...gillar virveln, går genom märg och ben!

Det var en av mina idéer... att köra på andras låtar, göra covers alltså...vi får se vad Gizmo hittar på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gitarrkompis Bölla är medlem men en jävligt tråkig sådan, ser sällan till han eller rättare sagt, jag vet inte ens hans Nick

Jag måste ju protestera mot min kollega..jag är IKKE tråkig 😏 jag får tacka för bronsplatsen..och så går vi

till det viktiga för oss gitarrnarkomaner.. 😛 Marshall 2203 år 83,fyrtolva med v30 element,hpd strata mest esp och seymour duncan,fenderjapan tele med seymour little 59..användes på denna visa!distpedaler användes icke(kanske en tube factor på Zoloh)uppmickad med en sennheiser(fast ja vill ju helst ha en sm57,hrrmph) 😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Min gitarrkompis Bölla är medlem men en jävligt tråkig sådan, ser sällan till han eller rättare sagt, jag vet inte ens hans Nick

Jag måste ju protestera mot min kollega..jag är IKKE tråkig 😏 jag får tacka för bronsplatsen..och så går vi

till det viktiga för oss gitarrnarkomaner.. 😛 Marshall 2203 år 83,fyrtolva med v30 element,hpd strata mest esp och seymour duncan,fenderjapan tele med seymour little 59..användes på denna visa!distpedaler användes icke(kanske en tube factor på Zoloh)uppmickad med en sennheiser(fast ja vill ju helst ha en sm57,hrrmph) 😄

Fascinerande att du gick med 2008 och skriver ditt första inlägg 2011... 😆😳

Jättekul när någon skriver vad denne använt under inspelningen. Välkommen till Forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis, bäst låt vann, en klass för sig!

Mitt bidrag lät inte så mycket AC/DC o ingen vidare refräng, men kompet vart hyfsat, fast funkar inte så bra med Fenderstrata till AC/DC men man tager vad man haver.

Edit,hehe, glömde, bidraget var 'No'. Intresseklubben bör notera att jag nyttjade Sharkfin plektrum, strata med lite för gamla Fendersträngar, billig kabel, duet, Mac, GR4, Logic med dess effekter, midiplattor bankades o noterna kvantiserades till Addictive Drums, billig elbas, genuin svenssonsång genom SP B1

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

Min gitarrkompis Bölla är medlem men en jävligt tråkig sådan, ser sällan till han eller rättare sagt, jag vet inte ens hans Nick

Jag måste ju protestera mot min kollega..jag är IKKE tråkig 😏 jag får tacka för bronsplatsen..och så går vi

till det viktiga för oss gitarrnarkomaner.. 😛 Marshall 2203 år 83,fyrtolva med v30 element,hpd strata mest esp och seymour duncan,fenderjapan tele med seymour little 59..användes på denna visa!distpedaler användes icke(kanske en tube factor på Zoloh)uppmickad med en sennheiser(fast ja vill ju helst ha en sm57,hrrmph) 😄

Sådär nu lockade jag fram han...kul med brons broder och mindre lyckat med en 4x12:à i duschen men vi lär oss!

Sm57 är för fegisar :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

CP/DC gjordes av mig på nån timme. Tack speciellt till Die Hard som röstade! 😉 Tyckte att det var roligt när vissa som analyserade alla låtar valde att skippa min. 😄

Bra där. Även solen har sina fläckar, David Bowie har gjort dynga, och alla genier har rätt att släppa ifrån sig ren skit då och då 😉

*****************

Jag vill passa på att tacka för röster och glada tillrop för HALFASS WONDER, där jag till stor glädje lirat kompgura och vrålat i kören tillsammans med resten av le HELLVALLA BURN gigantique! Jag lärde mig av kompositörValle att ett halfasswonder är den där liraren som liksom trillar av och fastnar nånstans mellan wannabe och gonnabe. Om vi känner igen oss må vara osagt. Först översatte jag det rakt av till En Halv Rövs Underverk, men det kändes inte riktigt rätt;).

Kul med en sån här rimligt opretantiös grej mellan varven. Bra o kul jobb hr festivalgeneral Carle!

Grattis till the winner takes it all och alla andra som kom före och efter oss i starfältet, själva tävlandet är ju viktigare än ett alpint OS 🙂

tjing hopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tillägga att vi hade förbannat kul när vi spelade in Bert Karlsson på crack sången 😄 "citat: Die Hard", vi är fullt medvetna om att det låter för djävligt......

Att Cribbson dessutom satte trummorna på en tagning, utan att vara trummis tycker jag är beundransvärt....

För mig är du en vinnare Crillepille..........😉

Tack för dom fina orden,,min lilla Nalleballe..:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då vet jag. 😉

det var bara min åsikt, tycker majoriteten anorlunda så får jag rätt mig efter det. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

CP/DC gjordes av mig på nån timme. Tack speciellt till Die Hard som röstade! 😉 Tyckte att det var roligt när vissa som analyserade alla låtar valde att skippa min. 😄

Du var den jag hade starkast misstanke som kunde ligga bakom den här slagdängan. Borde skicka den till gubbarna och se vad de tycker om den. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hursomhelst så var det rätt låt som vann. Ja, jag röstade ju på den så inte så konstigt om jag tycker det. Lyssnade på den igen under eftermiddagen och ännu så spelas den om och om och om igen i skallen trots att jag har lyssnat på annat. En låt som sätter sig helt enkelt. Med arockers bra musikaliska idéer och Gizmosis mixkunskaper så kan det ju inte bli annat än en succe 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hursomhelst så var det rätt låt som vann. Ja, jag röstade ju på den så inte så konstigt om jag tycker det. Lyssnade på den igen under eftermiddagen och ännu så spelas den om och om och om igen i skallen trots att jag har lyssnat på annat. En låt som sätter sig helt enkelt. Med arockers bra musikaliska idéer och Gizmosis mixkunskaper så kan det ju inte bli annat än en succe 😉

Tack, generösa ord!

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart härliga ord man får höra och det värmer! Tack ALLA!

aROCKER gjorde en härlig text som man kanske vill läsa och inte bara höra 🙂 I så fall kan man ladda ner den som doc-fil här och i inlägget med låten

http://dl.dropbox.com/u/5726699/ACDC%20festival/No%20pants%20boogie%20Lyrics.doc

Om man är nyfiken på giatrren så är den inspelad med en mesa boogie, samt en Ibanez TS808 reissue + en Ibanez RG350 gitarr. Uppmickad 2*12:a med en enkel 57:a. That´s it för min inspelningsdel. Basen e lajnad och körd genom någon ampsimulering. Hade velat trycka på rören mer för att ge gitarrljudet ännu en nivå, men det va inte möjligt just vid tillfälelt då jag spelade in.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Om man är nyfiken på giatrren så är den inspelad med en mesa boogie, samt en Ibanez TS808 reissue + en Ibanez RG350 gitarr. Uppmickad 2*12:a med en enkel 57:a. That´s it för min inspelningsdel.

Det hade jag aldrig gissat på. 😳 Men så är det med en riktig stärkare. Ratta till och man har ett annat ljud. Något som inte går åstadkomma med ampsims. 😏

Hade velat trycka på rören mer för att ge gitarrljudet ännu en nivå, men det va inte möjligt just vid tillfälelt då jag spelade in.

Varför inte det? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför jag ville det eller varför jag inte gjorde det? 🙂 Antar du menar det sistnämnda. Anledningen va att jag inte "orkade" förflytta mig till inspelningslokalen utan spelade in det hemma i lägenheten 🙂 Då blir det lite väl högt att driva rören ordentligt 🙂

EDIT: När du säger att du iten misstänke en Mesa boogie så antar jag du kanske menade just i detta sound då den dual recitifiern jag har mer är känd för sitt metalljud. Men det ju då såklart som du säger, att en riktig stärkare har oerhörda inställningar man kan göra som itne finns i simuleringarna. JAg hade aldrig lyckats få till detta ljud genom en simulering av recitifiern.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja .. glömde å ratta (gratta mena ja) vinnarna. Bra låt, men min favo var ju 7:an å den knep ju andra platsen. Och glöm inte att det ALLTID är fel låt som vinner.... 😄

Rock on: arocker å gizmosis bra gjort. Nog med trams å rövslickeri..

Indicator 2211 var min och (jävligt bra desutom) he..he.. vill inte höra nå annat. Och ja gör allt, sång och git skulle kanske nån annan gjort, men bara kanske :-) DVS inget jävla fusk.... 😉 Texten är från min manual till ljudkortet, å den går ju på både AC å DC. Är jävligt nöjd med mitt gitarrsolo. Inspelad på en cort men en mic för 1000(taka) den som vet valutan kan få en på posten.

tja då ......

Link to comment
Dela på andra sajter

Först översatte jag det rakt av till En Halv Rövs Underverk, men det kändes inte riktigt rätt;)

😄

Nä, det kändes inte riktigt för min del heller (när du översatte), eftersom texten till viss del är självbiografisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ja gör allt, sång och git skulle kanske nån annan gjort, men bara kanske :-) DVS inget jävla fusk.... 😉 Texten är från min manual till ljudkortet, å den går ju på både AC å DC. Är jävligt nöjd med mitt gitarrsolo.

Torrt roligt. 😆😄

Lite kul att vissa på Forumet har så säregen stil att man numera kan pricka in dem, Sixties, aRocker och MadeInRoad i mitt fall.

Seriöst, det är hatten av för det! Till dem alltså. Både AC och DC 😄😄😆 .

Link to comment
Dela på andra sajter

jag trodde det var OnSatan som gjort i put a rocknroll spell on you.

sången och trummorna tyckte jag kändes bekanta.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Nä, det kändes inte riktigt för min del heller (när du översatte), eftersom texten till viss del är självbiografisk.

I så fall var det ju en perfekt översättning!

😲

😉

Sorry, det var öppet mål där! Fast det är kanske bara som är torr nog för att tycka att det var kul. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

I så fall var det ju en perfekt översättning! (...) Sorry, det var öppet mål där! Fast det är kanske bara som är torr nog för att tycka att det var kul. 😊

Hellre torr humor än ingen alls! 😄

Nästa text ska jag vara lite försiktigare med; den handlar om en rymdfärd och har fått titeln "We Head For Uranus!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...