Jump to content
Annons

VINNARE AC/DC-FESTIVALEN - MELODI 11 - NO PANTS BOOGIE


Carle

Recommended Posts

Vi har våndats och svettats. Nu äntligen står det klart. Vinnaren, med fantastiska 236 poäng, av Studioforumets berömda Ac/Dc-festival blev bidrag 11 - No Pants Boogie. Eftersom i pricip ingen hade märkt bidragen som jag önskat har jag nästan ingen koll på vem som gjort vad men jag tror att vinnaren är Arocker då han i princip är den enda som inte delat ut poäng till vinnarlåten. Bekräfta detta tack! Nu röstar jag för boydand-festival.

236p - Melodi 11 - No pants boogie

176p - Melodi 7 - I put a rock'n'roll spell on you

140p - Melodi 6 - Rock n roll deja vu

132p - Melodi 1 - Jack Butt

112p - Melodi 5 - Half ass wonder

104p - Melodi 8 - I am A, u see they

44p - Melodi 4 - No

26p - Melodi 2 - Rock'n'roll saves my soul

16p - Melodi 3 - CPDC

10p - Melodi 9 -Bring it on

4p- Melodi 10 - Inicator 2221

Tack alla som deltagit på ett eller annat sätt. Det har varit den bästa tiden i mitt liv. Nu lämnar jag över till en ny festivalgeneral.

GRATTIS

Redigerat av Carle
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Ja det var inte svårt att höra att det är arocker som sjunger på vinnarbidraget. Nu väntar jag bara på att få höra vilka som låg bakom de andra låtarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var inte svårt att höra att det är arocker som sjunger på vinnarbidraget. Nu väntar jag bara på att få höra vilka som låg bakom de andra låtarna.

Jag trodde det var aRockers isiga genomträngande stämma på Rnr deja vu. Dubblering? Samarbete! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Debatt har så rätt. No pants boogie är av mig och arocker. Så det är mitt fel om filen blev felmärkt då jag skickade in den. Solot är min kolega Leif som spelar. Himla kul att låten blev så väl mottagen! Tackar alla för era röster!!

Lite info är på sin plats kanske om vem som gör vad:

arocker: Sång och trummor

Leif: Git solo och bas

Gizmozis - Kompgit och "mix"

Låten hittar ni nedan efter önskemål från KWS 🙂

post-12080-0-48338200-1296541168_thumb.jpg

http://dl.dropbox.com/u/5726699/ACDC%20festival/AFMJ%20-%20No%20pants%20boogie.mp3

Texten ifall man även vill läsa den: http://dl.dropbox.com/u/5726699/ACDC%20festival/No%20pants%20boogie%20Lyrics.doc

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

grattis till aRocker. och Gizmosis. (edit)

mitt bidrag var rock ´n roll saves my soul. som vanligt ute i sista minuten så gjorde jag klart låtstrukturen en vecka före deadline. frågade en gammal klasskomis om han kunde sjunga på låten, stort tack till Lasse Holmgren för sånghjälpen. Han har sjungit i ett band som lät lite som acdc så jag tänkte på honom diekt när temat var klart.

först hette de ten foot pole men fick byta till Bullhorn (pga det amerikanska bandet ten foot pole) annars har han en studio som heter Sutare studios och sjunger mest i olika cover band nu förtiden (GSO, the bashband, the haters).

ska bli kul att se vad aRocker väljer för tema, han brukar ha roliga ideer.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Gizmozis och aROCKER! Klart bästa låten som vann!

Tack även till festivalgeneralen, fint att du genomförde festivalen även fast du kanske inte älskar bandet i fråga 🙂

Kul också att så många röstade på mitt bidrag, I put a rock'n'roll spell on you som knep andraplatsen (trots att debatt bara gillade titeln)! Lite kul då jag aldrig sjungit på det sättet förut, men det låter ju faktiskt lite som Bon. Har för avsikt att göra om låten, ffa git och trummor låter skit och sången kan göras bra mkt bättre, gärna tillsammans med gizmozis och aROCKER 😉. Kommer en ny version vad det lider!

/therock

Link to comment
Dela på andra sajter

CP/DC gjordes av mig på nån timme. Tack speciellt till Die Hard som röstade! 😉 Tyckte att det var roligt när vissa som analyserade alla låtar valde att skippa min. 😄

Haha var det du, trodde du hade gjort "inicator 2221". Är lite impad faktiskt, trodde du va en syntnisse så det är kul att du kliver ut ur garderoben nu ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort GRATTIS till Gizmozis och forumets sanna nostalgiker, a-fucking-ROCKER! jump.gif

Melodi #5, "Half Ass Wonder" var framförd av forumgubbarna i Hellvalla Burn, närmare bestämt Burnie (bas, leadsång, kör), Onion (trummor), Hellpig (sologitarr), Vallhagen (gitarr, kör) och mig (gitarr, kör). Jag ska medge att vi var lite bekymrade över den låga AC/DC-halten i låten när den väl var färdigställd, men tänkte att va fan...

Supertack till alla poäng samt all (såväl indirekt som direkt) värmande kommentarer.

Och... stay nu för fan tuned för Helvalla Burn III som är på G 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar och bugar för pallplats med 2 av låtarna. GULD/BRONS

Gillar verkligen therocker "I put a rock n roll spell on you", härlig Bon Scott röst...och jag är gärna med och lirar på nyversionen.

NO PANTS BOOGIE: Jag gjorde melodi över Gizmosis riff och från där så "cyberpratade" vi igenom arrangemanget och Giz skötte spakarna.

ROCK N ROLL DEJA VU: gjordes på en och samma kväll av mig och min gitarrkompis Bölla, som tur var så hade jag gjort några utmixningar och kunde använda en av dom för mitt ljudkort brakade ihop (numera även min dator, införskaffat en ny) så jag kommer definitivt att jobba vidare med mix på den låten och lägga ut det separat under aROCKER´s övriga låtar.

Här kommer små notiser:

Joachime: Nu vet jag varför frugan tycker jag är stel i sängen, Gizmosis har ju programmerat mig visar det sig. ( köp inte den trummaskinen gott folk, hehe)

Vallhagen: Man kan snabbt konstatera att det visst går att sminka en gris, citat från dig om samma gris:

-Fast jag har inte bestämt mig om jag gillar sångaren än. (RnR deja vu) DÅLIG PRODUKTION

-Catchy och ännu en bra sångare. Okrystat skitnödig. Fan, bra, fan. BRA PRODUKTION

Sixties: Det är Gizmosis inlämnade bidrag och han får ta över stafettpinnen, dessutom kommer min nya burk om 2-3 veckor. (om jag vinner i framtiden så har jag 2 smashing teman, tror jag)

Hellpig: Grinade själv när jag hörde det...Stillwell´s Event Horizon som mosar mina pungkulor alldeles för mycket🙁

Inför nästa festival så hoppas jag på kortare brinntid på BOMBEN och lika bra deltagande

Sedan är ju STUDIOFESTIVAL en skön grej...inte vilka som helst som vinner denna ...................................................................fan detta är stort, jag vann, jag vann!

Tack Giz för kul RnR stund!

It´s a long way to the top if you wanna....................RnR!

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha var det du, trodde du hade gjort "inicator 2221". Är lite impad faktiskt, trodde du va en syntnisse så det är kul att du kliver ut ur garderoben nu ☺️

Haha nädå har ju lagt upp en del grindcore/döds-låtar i forumet genom åren. 😄 Har dock lika svårt att vara seriös varje gång..

Link to comment
Dela på andra sajter

Joachime: Nu vet jag varför frugan tycker jag är stel i sängen, Gizmosis har ju programmerat mig visar det sig. ( köp inte den trummaskinen gott folk, hehe)

Hehe! Ber om ursäkt för mitt plumpa antagande.

Jag var rätt säker på att det var Gizmo som proddat/mixat låten. Gitarrerna och ljudbilden kändes bekant.

Har inte hunnit lyssna på låten en gång till men minns att jag gillade svänget i trumkompet. Inte statiskt/stelt på en trummaskins vis alltså.

Jag antog väl att de var programmerade för att jag fått för mig att Gizmo var inblandad och att kick och snare hade ett "triggat" sound. Om det stämmer vet jag inte.

Puh! Det är jobbigt att förklara hur man tänkte. 🙂

Grattis till segern hur som helst!

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe...gizmozoundet 🙂

Självklart stämmer det du säger att det är trigg med i leken. Dock inte utan orginalet, så orginaltrmmorna är med till största delen. Virveln va triggen till just för att få lite mer crank, och kicken för att ge lite mer doosch, och låta orginalet ha mer ohfff 🙂

Tycker det är kul att hör att man börjar kunna höra vad jag proddat/mixat. Sen om det är bra eller dåligt vet jag inte, men man verkar ha fått en personlig touch nu då lite iaf.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe! Ber om ursäkt för mitt plumpa antagande.

Jag var rätt säker på att det var Gizmo som proddat/mixat låten. Gitarrerna och ljudbilden kändes bekant.

Har inte hunnit lyssna på låten en gång till men minns att jag gillade svänget i trumkompet. Inte statiskt/stelt på en trummaskins vis alltså.

Jag antog väl att de var programmerade för att jag fått för mig att Gizmo var inblandad och att kick och snare hade ett "triggat" sound. Om det stämmer vet jag inte.

Puh! Det är jobbigt att förklara hur man tänkte. 🙂

Grattis till segern hur som helst!

Lugnt, tog det som bara positivt...har liksom legat av mig med trumspelandet så jag tyckte till och med att det haltade lite, men det funkade för ändamålet.

Det är samma mikning och trumset på min RnR Deja vu, fast i det ena fallet så kan grabben med mixningen och det är inte aROCKER om man så säger, hehehe!😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan !

Grattis till No Pants.

Det var kul å va me.

Jack Butt / Cribbson, Gitarrer, Krax å bakgrundssång och "Dåliga Trummor",,en tagning på dom till kompguror i lurarna"

Burnie "HVB",,eller Björne för mig"polare sen 25 år tillbaka" !,, stod för Bas samt Mix.

Satte ihop låten på dryga timmen, trodde jag kunde komma en bit med humorn och en fjärdeplats är hedrande med tanke på hur "värdelös" sången och "trummorna" var.. 😳

Ser fram emot fler tävlingar nu när jag fattat att seriositet är det som gäller.

Då Jävlar !!!!

Tack Carle för en kul tävling !

/Cribbson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan !

Grattis till No Pants.

Det var kul å va me.

Jack Butt / Cribbson, Gitarrer, Krax å bakgrundssång och "Dåliga Trummor",,en tagning på dom till kompguror i lurarna"

Burnie "HVB",,eller Björne för mig"polare sen 25 år tillbaka" !,, stod för Bas samt Mix.

Satte ihop låten på dryga timmen, trodde jag kunde komma en bit med humorn och en fjärdeplats är hedrande med tanke på hur "värdelös" sången och "trummorna" var.. 😳

Ser fram emot fler tävlingar nu när jag fattat att seriositet är det som gäller.

Då Jävlar !!!!

Tack Carle för en kul tävling !

/Cribbson

Kan tillägga att vi hade förbannat kul när vi spelade in Bert Karlsson på crack sången 😄 "citat: Die Hard", vi är fullt medvetna om att det låter för djävligt......

Att Cribbson dessutom satte trummorna på en tagning, utan att vara trummis tycker jag är beundransvärt....

För mig är du en vinnare Crillepille..........😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ALLA de som deltar vara medlemmar på Studio Forum?

Så var väl reglerna förr åtminstone.

Undrar om de som hjälpt till på vissa bidrag även DE är Studioforummedlemmar...

Håller med!

Jag skulle dessutom vilja ta det ett steg längre; jag röstar för att alla trummaskiner/pluggar som används i festivalbidrag (som inte så att säga styrs av en riktig trummis) måste ha eget användarkonto.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste ALLA de som deltar vara medlemmar på Studio Forum?

Så var väl reglerna förr åtminstone.

Undrar om de som hjälpt till på vissa bidrag även DE är Studioforummedlemmar...

😲

Har jag också för mig...men om jag plockar in farsan på sax så tror jag inte han kommer orka "strula" in på forumet vid 73 års-ålder 😆

Min gitarrkompis Bölla är medlem men en jävligt tråkig sådan, ser sällan till han eller rättare sagt, jag vet inte ens hans Nick!?😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med!

Jag skulle dessutom vilja ta det ett steg längre; jag röstar för att alla trummaskiner/pluggar som används i festivalbidrag (som inte så att säga styrs av en riktig trummis) måste ha eget användarkonto.

Jag vill ta det ännu längre...trummisar som är programmerade av andra forummedlemmar måsta ha 2 konton 😆😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Om så är fallet måste jag härmed tyvärr begära retroaktiv diskvalificering av alla mina bidrag i tidigare tävlingar. (Samtliga två...)

Sjunger inte själv på någon av låtarna utan lånade in hjälp utifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ta det ännu längre...trummisar som är programmerade av andra forummedlemmar måsta ha 2 konton 😆😱

He he, kanske det...

(Men grattis till komplimangen; att lira som "väl programmerade trummor" måste väl ändå vara det ultimata för en trummis... Eller, är det istället kanske rentutav en förolämpning 😉)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle dessutom vilja ta det ett steg längre; jag röstar för att alla trummaskiner/pluggar som används i festivalbidrag (som inte så att säga styrs av en riktig trummis) måste ha eget användarkonto.

Flertalet har redan det:

https://www.studio.se/index.php?showuser=4805

https://www.studio.se/index.php?showuser=8045

https://www.studio.se/index.php?showuser=25571

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stod för I am, u see they ( försökte uttala acdc med australiensisk dialekt...sorry 😄). Trummisen finns med på forumet men skriver sällan eller aldrig och jag vet inte hans nick. Riktigt kul att vara med!

Grattis till aSMOKKER å Giz the wiz för segern!

Bra jobbat alla andra också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...