Jump to content
Annons

Exportering i Realtid?


Carle

Recommended Posts

Ännu en tråd som kommit till världen för att trådskaparen inte orkat läsa manualen. Jag har köpversioner sen v2.5 så manualer finns det.

Kan man någon stans (förmodligen i preferences) ändra så att exporteting av låtar sker i realtid?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är säkrare.

Det är nog en gammal myt. Jag har aldrig upptäckt någon skillnad.

Datorn jobbar ju i den takt som den orkar i normalfallet. Skillnaden blir att realtids-mixdown gör att man får mer paus för datorn under tiden - och det är ganska onödigt...

Jag skulle tro att myten kommer från tiden när ProTools bara kunde göra realtids-mixdown, medan alla andra kunde köra snabbare - och folk som körde PT ville hävda att programmet lät bättre än övriga... 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog en gammal myt. Jag har aldrig upptäckt någon skillnad.

Datorn jobbar ju i den takt som den orkar i normalfallet. Skillnaden blir att realtids-mixdown gör att man får mer paus för datorn under tiden - och det är ganska onödigt...

Jag skulle tro att myten kommer från tiden när ProTools bara kunde göra realtids-mixdown, medan alla andra kunde köra snabbare - och folk som körde PT ville hävda att programmet lät bättre än övriga... 😉

Låter typiskt PT-användare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog en gammal myt. Jag har aldrig upptäckt någon skillnad.

Datorn jobbar ju i den takt som den orkar i normalfallet. Skillnaden blir att realtids-mixdown gör att man får mer paus för datorn under tiden - och det är ganska onödigt...

Jag skulle tro att myten kommer från tiden när ProTools bara kunde göra realtids-mixdown, medan alla andra kunde köra snabbare - och folk som körde PT ville hävda att programmet lät bättre än övriga... 😉

Exakt. Jag skulle vilja påstå att en off-line exportering är säkrare då datorn tar den tid den behöver oavsett storlek på projektet. Den enda anledningen att använda realtids-rendering är om man använder extern hårdvara i kedjan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...