Jump to content
Annons

Gratis mixning/mastering


DennisMusic

Recommended Posts

Hej!

Mitt namn är Dennis, jag har mixat och producerat musik i ett par år.

Det har mest varit en grej på sidan om, men jag känner nu att jag vill ta det lite längre.

Därför erbjuder jag mig att mixa era låtar för att få mer erfarenhet samt referenser.

Givetvis begär jag ingen ersättning utan gör allt ideelt.

Det finns alltså ingenting att förlora.

Har jag glömt något? Var inte rädd att ställa frågor!

Hoppas det låter intressant!

Mvh Dennis

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Visst är det så, och det gäller väl inom det mesta.

Men i det här fallet tror jag inte att jag skulle få så många intressanter då jag inte har visat upp något.

Jag får betalt i erfarenhet och det räcker för mig.

Ungefär som med praktik inom utbildningar... Betalningen sker genom erfarenhet och referenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär som med praktik inom utbildningar... Betalningen sker genom erfarenhet och referenser.

Fast ett litet braskande måste jag lägga där. Praktik inom utbildningar sker oftast på ställen som

har kompetens nog att ge referenser och där kunnandet är större hos referensgivaren än hos den som får densamma.

Bästa vore kanske att gratismixaren/mastraren får jobb pytsat till sig genom andra studios som i sin tur

kan ge mer kreditvärdiga referenser so to speak.

Därmed inte sagt att man inte kan göra nå't gratis. Erfarenheten är allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det är ett bra...Det låter som ett erbjudande till ett kul och spännande samarbete..Jag behöver också erfarenhet och tycker att det är spännande och lärorikt med samarbeten

Har tyvärr inget matriel just nu men hör av mig efter jul till dig får se om vi kan få till något..

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Fast ett litet braskande måste jag lägga där. Praktik inom utbildningar sker oftast på ställen som

har kompetens nog att ge referenser och där kunnandet är större hos referensgivaren än hos den som får densamma.

Bästa vore kanske att gratismixaren/mastraren får jobb pytsat till sig genom andra studios som i sin tur

kan ge mer kreditvärdiga referenser so to speak.

Därmed inte sagt att man inte kan göra nå't gratis. Erfarenheten är allt.

Någonstans måste man ju börja. Det vore ju dumt att ta betalt för ett arbete som man inte riktigt klarar av än.

Men visst, praktik hos en riktigt studio eller om man lyckas få kontakter och kan få prova att mixa & mastra gratis åt någon med mer 'pondus bakom' så vore det ännu bättre, men som sagt, nånstans måste man börja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. då¨värderar man varken sig självt eller sina erfarenheter särskilt högt. Men men har man absolut inget att visa upp så

Om man nu är ute efter att få erfarenhet för att såsmåningom kunna ta betalt för arbetet, så vore det väl dumt att från början börja med att ta betalt när man inte riktigt klarar av att göra ett fullgott arbete?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man leva på att arbeta ideellt? Har inte med TS att göra, så det kanske är off topic, men iaf...

Uhm, om du tar t.ex. en kvällskurs så gör du väl inte det för att kunna leva på det under tiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någonstans måste man ju börja. Det vore ju dumt att ta betalt för ett arbete som man inte riktigt klarar av än.

Jo men säg att killen tar 3-500:-/dag då kan inte kunden kräva en proffsig slutprodukt som när en studio tar 8000/dag. man får ju vad man betalar för.

Så jag står fortfarande för att man alltid skall ta betalt även om det är en liten summa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...