Jump to content
Annons

Festival Nr 35: Spåntråd


Carle

Recommended Posts

Valle.

Jag frågade min studiekamrat som har varit verksam i Kina och jobbat för öppenhet där. Han ska framföra förslaget om att kineserna bör få tillgång till Studio Forums site och därmed även de ges en chans att registrera sig och delta i festivaltävlingen. Särskilt om de har en chans att vinna kan det bli lättare att övertyga de styrande där. Just med förslaget "Gör den sämsta låt du kan" kan de ha extra stor chans att vinna eftersom västeuropeer inklusive de svenska har svårt att förstå deras skalor, harmonier och tonföljder, så det borde räcka om de deltog med sina egna varianter av deras nationalsång för att ro hem det här, menade han exalterat. Det enda som ska övervinnas blir deras eventuella censur som måste lyftas bort, men då det är för landets bästa bör det inte bli något problem, menade han vidare på en sprakig ledning från Shanghai...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Carle kan göra en melodi slinga i midi som alla måste ha med i sina låtar fast man får välja tempo och instrument själv och bygga sin låt kring det. då kan man göra vilken musik man vill och anväda de instrument man känner för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde runt till lite polare och frågade, och de tyckte också att en AC/DC-festival skulle vara trevligast.

Nu ska vi se, det blir alltså: AC/DC — 298 röster.

OCH, jag kolalde runt lite på jobbet så du kan lägga på drygt 550 på det ... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle det vara Leksaker så är det svårt att få vettiga ljud ur dockhus, pekböcker, lego och mjukisdjur annat än av percussiv karaktär genom att man trummar med dem.

LeksaksINSTRUMENT är en annan sak, men då tycker jag att 200 kr är ett alldeles för högt belopp per instrument.

50 spänn bör vara max.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Men allvarligt, vad är det för poäng med det, looser mentalitet!?

Poängen är framförallt att det är väldigt väldigt svårt!!

Kanske är det ett alldeles för svårt ämne, det kan ligga något i det...

Det räcker ju att man tar fram ett stränginstrument, klaviatur eller

percussivt instrument eller ska sjunga något. Det går ju nästan inte

att göra jättefel. Att göra lite fel är möjligt, men att få det att

låta för j**ligt och vinna festivalen är mycket mycket svårt.

Nu talar jag för egen del bara iofs. Kom på en grej... skulle jag

köra med mycket blås i låten så skulle det inte vara någon konst -

där suger jag ur kräftorna rejält.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med att Carle (jag) skulle skriva en melodi: Jag gör inte melodier, se mitt vinnande bridrag i förra festivalen.

Det här med sämsta låten: Ganska lätt att aplicera på leksakstemat. I förra numret av tidningen uppmärksammade man dock ett forskarteam som tagat fram den sämsta låten. Ett mål kan ju vara att knäcka den.

Link to comment
Dela på andra sajter

att få det att

låta för j**ligt och vinna festivalen är mycket mycket svårt.

//:debatt

carle vann ju senast, mycket sämre än den "låten" går nog inte att göra.

varför inte en KISS festival istället för Ac/Dc!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med att Carle (jag) skulle skriva en melodi: Jag gör inte melodier, se mitt vinnande bridrag i förra festivalen.

det behöver inte vara en melodi, en akords följd går ju lika bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med sämsta låten: Ganska lätt att applicera på leksakstemat. I förra numret av tidningen uppmärksammade man dock ett forskarteam som tagat fram den sämsta låten. Ett mål kan ju vara att knäcka den.

Oj!! Det visste jag inte. Borde läsa den artikeln. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med att Carle (jag) skulle skriva en melodi: Jag gör inte melodier, se mitt vinnande bridrag i förra festivalen.
Jag skulle kunna stå utanför tävlingen och bidra med en melodi eller basgång eller något som alla måste bygga på.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag tänker slå ihop och applicera den på någon annans idé om tystnad också. Mjukisdjur låter inte särskilt mycket...

Fuck, du tog min ide! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksaker. NEJ!

Jag är en fattig man, och har absolut inga leksaksinstrumet. Och har inget intresse av att köpa några heller...

Då är det roligare att typ ha temat "Köket", eller "Badrummet".

Eller sämsta låten. Jag har många roliga idéer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...