Jump to content
Annons

Festival Nr 35: Spåntråd


Carle

Recommended Posts

Annons

Nej, tror inte det.

Jopp. Festival fyra eller nåt. Men deltar gärna om det kommer igen!

EDIT: Festival två var det nog.. länk: https://www.studio.se/index.php?showtopic=6179&view=findpost&p=63717 Minnet är luddigt, det var ju 2004 eller nåt sånt..

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jopp. Festival fyra eller nåt. Men deltar gärna om det kommer igen!

EDIT: Festival två var det nog.. länk: https://www.studio.se/index.php?showtopic=6179&view=findpost&p=63717 Minnet är luddigt, det var ju 2004 eller nåt sånt..

Hehe. Under tiden du letade fram detta så letade jag också... fram detta. Det var sensommaren/tidig höst 2004 och Hammagrella höll i den.

Men en del av Forumdeltagarna var ju knappt födda då, så... Hade varit intressant om de bidragen funnits kvar någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar ACDC temat eller sound alike temat, annars föreslår jag skräckfilmsmusik.

/Johan

Har redan varit en skräckmusikfestival, det var jag som kom med det förslaget då.

Kom själv sist, tror jag, men fick finnarnas röster märkligt nog.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe. Under tiden du letade fram detta så letade jag också... fram detta. Det var sensommaren/tidig höst 2004 och Hammagrella höll i den.

Men en del av Forumdeltagarna var ju knappt födda då, så... Hade varit intressant om de bidragen funnits kvar någonstans.

Låter som du minns, fanns du på forumet då alltså?

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG VET:

Det här *host* har jag aldrig *host* skrivit i någon "spån"-tråd innan.

*haaaaarkel*

Man skriver och producerar en låt som är så nära ett plagiat som möjligt, men utan att det uppenbarligen bryter mot lag, moral och heder.

Man röstar inte i poäng utan i procent 0 - 100% om 10-intervall; ju lägre medeltal (summa % delat med antal lämnade röster) desto självständigare blir låten och därför en loser-låt. Ju högre medeltal desto större chans att koras som vinnare. Medeltalet får dock aldrig överstiga 90%, då den nivån ska anse motsvara medveten och hänsynslös låtstöld vilket för deltagaren ska medföra diskvalificering samt därefter omedelbar polisanmälan.

dance.gif

Eller så tar vi AC/DC-grejen, helt enkelt — som den där Satans-typen föreslog. Uppenbarligen har flest reagerat positivt på den idén.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG VET:

Det här *host* har jag aldrig *host* skrivit i någon "spån"-tråd innan.

*haaaaarkel*

Man skriver och producerar en låt som är så nära ett plagiat som möjligt, men utan att det uppenbarligen bryter mot lag, moral och heder.

Man röstar inte i poäng utan i procent 0 - 100% om 10-intervall; ju lägre medeltal (summa % delat med antal lämnade röster) desto självständigare blir låten och därför en loser-låt. Ju högre medeltal desto större chans att koras som vinnare. Medeltalet får dock aldrig överstiga 90%, då den nivån ska anse motsvara medveten och hänsynslös låtstöld vilket för deltagaren ska medföra diskvalificering samt därefter omedelbar polisanmälan.

dance.gif

Eller så tar vi AC/DC-grejen, helt enkelt — som den där Satans-typen föreslog. Uppenbarligen har flest reagerat positivt på den idén.

Bra! Blir det plagiatgrajjen gör jag en acdc helt enkelt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja... en låt bara i G5.

Eller hellre...

en "låt med bara egna allehanda kroppsljud" och effekter på dem.

Men tydligen har det varit ett festivalämne redan,

precis som mitt första förslag, "Sämsta möjliga låt",

även om det var för mer än 6 år sedan. Innan många var

födda.

Link to comment
Dela på andra sajter

F-n, man är ju sugen på ACDC!

Hoppas det blir så och att inspirationen finns kvar tills det är dags att skriva låt/spela in...

Btw, kan inte nån som är mer hemma på ACDC (jag har typ bara ett par skivor av dom) posta lite youtube låtar till ACDC med mer synthljud (så att även tex Helvetesdimman bli glad?). Även ACDC använde ju lite synthar på 80-talet...

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...