Jump to content
Annons

Festival Nr 35: Spåntråd


Carle

Recommended Posts

Jag gick lite otippat och vann festival 34 så enligt god sed startar jag nu en tråd där nästkommande festivals tema fastlås 100% demokratiskt.

Sätt igång och hitta på flippade teman. På fredag efter Idol (i samma ögonblick det fastslås vem som åker ut) anser jag att spånande är över. Var kreativa.

Jag föreslår följande teman:

Kubism

Surrealism

Disney-körer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Några gamla godingar här:

Över 10 min lång låt med vissa villkor (Dom kan vara vad som helst)

Göra en låt baserat på ett djur tex Varg och kanske associerar det med indianer, andar, flöjt. eller något annat kan vara vad som helst.

Ett till exempel: Hund man kanske tänker på Tyskland sen, korv öl, dragspel osv.

Koma tema Vad tänker på för musik när man nämner ordet KOMA?

Göra en låt influerad av ett land, man har ett visst antal länder sen lottar man ut olika länder till deltagarna sen får dom göra musik till just dom ländera dom har fått. Tex Korea, Spanien, USA, England osv får man göra musik som tänker när man hör just det landet.

Vattentema, låten måste innehålla vatten av något slag.

Finskt trolltema

Hissmusik.

Göra en låt baserat endast på Fem ord, behöver dock inte innehålla sång kan vara instrumental låt, bli inspirerad av orden bara.

Eld, Luft och Vatten tema.

Katolsk lagerstämma.

Tropisk Vaggvisa.

Mariachi tema.

Motorväg inspirerande musik.

Orkan och vindar Musik.

Samurai inspirerande musik.

Tivoli musik.

Fransk baguette musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Över 10 min lång låt med vissa villkor (Dom kan vara vad som helst)

En intressantare: Tempo under 50 bpm, inget krav på längd.

Jag tycker såna där teman som man kan tolka precis hur som helst (typ "fransk baguettemusik") är lite för breda för att det ska kännas meningsfullt och inspirerande.

Link to comment
Dela på andra sajter

En variant på Sound-a-like-festivalen:

En nyskriven låt som soundmässigt ska passa in på ett specifikt album, förslagsvis utvalt av Carle.

Och gärna då en skiva med ett väldigt tydligt och genomgående sound, typ Stay Hungry av Twisted sister.

Edit: felstavning.

Redigerat av Leatherswine
Link to comment
Dela på andra sajter

En variant på Sound-a-alike-festivalen:

En nyskriven låt som soundmässigt ska passa in på ett specifikt album, förslagsvis utvalt av Carle.

Och gärna då en skiva med ett väldigt tydligt och genomgående sound, typ Stay Hungry av Twisted sister

Sånt gillar jag eller sound alike...blir ganska tydligt då om man har gjort rätt eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...