Jump to content
Annons

Festival Nr 35: Spåntråd


Carle

Recommended Posts

Annons

Finns det inte för många AC/DC låtar redan??? 😳

röstar på fyrackordslåt med endast 4 instrument

Fan, nu när du säger det...

Det finns ju faktiskt inte många fyra-ackordslåtar i världen, inspelade med endast 4 instrument!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och där kan ju var och en avgöra vad som är en leksak då eller?!

En Casiosynth, en bilbana, en gräsklippare med sits, en hund, en piga.

Dessutom kan det bli ett verk på 4 minuters total tystnad.

Många leksaker i traditionell betydelse (de flesta) låter ju inte alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument köpta i musikaffär till ett värde av mer än 200 kr får inte användas.

Som ett eget ämne?

Är summan 200 kr totalt eller per instrument.

Det finns rätt många instrument för max 200 kr.

Och köper man en begagnad orgel som var tänkt att skrotas för 150 kr, lagar den själv med en reservdel för 40 och kollar upp att värdet är 37800 kr som en gjorde, så är det ok?...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ett eget ämne?

Är summan 200 kr totalt eller per instrument.

Det finns rätt många instrument för max 200 kr.

Och köper man en begagnad orgel som var tänkt att skrotas för 150 kr, lagar den själv med en reservdel för 40 och kollar upp att värdet är 37800 kr som en gjorde, så är det ok?...

😄

Det kan väl tänkas att man får använda sitt sunda förnuft.

EDIT: I den mån man har något.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke:

Eftersom jag är amatör så är ju alla mina instrument och all min mjukvara leksaker!

(sen spelar det väl ingen roll om det står Gibson, Fender eller Toys r us på dom...).

Således röstar jag fortfarande för ACDC...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke:

Eftersom jag är amatör så är ju alla mina instrument och all min mjukvara leksaker!

(sen spelar det väl ingen roll om det står Gibson, Fender eller Toys r us på dom...).

Således röstar jag fortfarande för ACDC...

Vi delar tanke typ 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag menade var att en ekonomisk riktlinje för när ett instrument övergår från leksak till instrument kan väl få vara 200 kr. På så vis kan man till exempel spela på sin Hobbex-gitarr, eller sin 150kr ukulele. Är instrumentet köpt på BR, Toys R Us, Lasses Leksaker osv är det giltigt oavsett pris. Lite får man gå in själv och känna, är det här en leksak eller ett faktiskt instrument också. Ett gott samvete är den bästa huvudkudden.

Tillägger också att all form av externa effekter så som gitarrpedaler, förstärkare, reverb osv borde anses som tillåtet då de är mer för att ge ljuden karaktär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...