Jump to content
Annons

Skägg eller inte?


laxlaxlax

Recommended Posts

Annons

jag fick dödens blick av vd'n på fikat här om dagen. jag är rökt. allt på grund av mitt skägg.

Hej Fidden. Hur är det på ditt jobb; är skäggförbudet rimligt, eller är det bara en blajjig föråldrad skräpregel? Jag gissar att du jobbar i labbmiljö?

Måhända är jag lyckligt lottad, ty jag får ha valfritt skägg på arbetstid oxå. Det är inte heller tvång på skottsäker väst.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Fidden. Hur är det på ditt jobb; är skäggförbudet rimligt, eller är det bara en blajjig föråldrad skräpregel? Jag gissar att du jobbar i labbmiljö?

Måhända är jag lyckligt lottad, ty jag får ha valfritt skägg på arbetstid oxå. Det är inte heller tvång på skottsäker väst.

tjing

Det är min chef som är sjuk i huvudet mest. Jag menar, med mitt skäggskydd lär jag ju vara en mindre kontaminationsrisk är mina kollegor... men han vill att alla ska vara som honom. Förra veckan hade han exempelvis ett "informationsmöte" om att han inte tyckte att vi borde gå med i facket, vilket vi anställda hade haft ett möte om ett par dagar innan.

Hans motivering var att facket var för de svaga och otillräckliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är min chef som är sjuk i huvudet mest. Jag menar, med mitt skäggskydd lär jag ju vara en mindre kontaminationsrisk är mina kollegor... men han vill att alla ska vara som honom. Förra veckan hade han exempelvis ett "informationsmöte" om att han inte tyckte att vi borde gå med i facket, vilket vi anställda hade haft ett möte om ett par dagar innan.

Hans motivering var att facket var för de svaga och otillräckliga.

Nu är det väl revolution på gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag fick dödens blick av vd'n på fikat här om dagen. jag är rökt. allt på grund av mitt skägg.

Kan du inte skaffa lösskägg som du kan ha på din fritid hur mycket du vill!

Det finns ju löshår...

Den svenska 25-åriga tjej som startade eget och kom på löshåret tjänade 40 miljoner förra året.

Om fem år satsar hon på 500 miljoner.

Tänk vad för mänskligheten livsviktiga uppfinningar kan inbringa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rakade mig söndag, efter bara en vecka. Blödde nästan inte alls. Får ibland för mig att mitt skägg växer retroaktivt. Det kan gå en vecka utan att det just syns, och så en morgon tittar man sig i badrumsspegeln och tillbaka stirrar ett överårigt krusbär. Mystiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar som frågar, den gick bra. Får dock be att få återkomma angående om hon är rätt virke eller inte.

Vad kör du för ansiktsfrisyr, DP?

det är skägg som gäller sen ett par år i varierande mängd och form

jag märker att jag blir latare å latare att hålla efter det - liknar joaquim ibland

tur att det finns kvinnor som gillar det

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...