Jump to content
Annons

Skägg eller inte?


laxlaxlax

Recommended Posts

Annons

Förresten har jag påbörjat skägget. Fyradagars är jobbigt, ser mest sluskig ut för tillfället.

Hade inte du ett sådant där superfett 70-talsskägg för en tid sedan — då när du brukade springa runt i din gula fjärilsdräkt?

(Jag såg en bild på dig en gång, i den utstyrseln.)

Edit: Inget — men spana in syftningsfelet i parentesen ovan... 😄

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

blodsbroder!

trodde det bara var jag som var allergisk mot rakhyvlar.

jag har förresten gett mig in risky business. har inte rakat mig på 1½ vecka, så nu är det skäggskydd som gäller på jobbet. Kliar som fan. Än så länge har jag inte blivit inkallad till chefen, men jag tror det bara är en tidsfråga. Men jag har slipat på mina argument.

Link to comment
Dela på andra sajter

blodsbroder!

trodde det bara var jag som var allergisk mot rakhyvlar.

Me too!

Jag hatar att vara orakad. Men avskyr också att raka mig. Jag hatar rakhyvel. Men jag avskyr elektriska rakverktyg ännu mer... så hur jag än vrider och vänder på det är jag toast.

En gång drog jag hyveln olyckligt över hela jävla överläppen — så att jag bokstavligen hyvlade bort övre lagret på huden, ner till de yttre blodkärlen. Jag blödde säkert i fyra fem timmar efteråt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Me too!

Jag hatar att vara orakad. Men avskyr också att raka mig. Jag hatar rakhyvel. Men jag avskyr elektriska rakverktyg ännu mer... så hur jag än vrider och vänder på det är jag toast.

Samma här..

Min odyssé fortsätter, jag rakar men känner samtidigt att ansiktet i spegeln inte klär mig. Jag sparar men känner att ansiktet i spegeln inte klär mig. Skäggkris!

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här..

Min odyssé fortsätter, jag rakar men känner samtidigt att ansiktet i spegeln inte klär mig. Jag sparar men känner att ansiktet i spegeln inte klär mig. Skäggkris!

Du är man och ska ha skägg (om du vill). Använder aldrig hyvel själv. Bättre skära det knivskarpt utan att "såra" huden. Kvinnor"bör" visa att de den dag de blir vuxna "ca 21" genom att låta skägget växa även där nere. Fortsätt odyssén...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Uppgraderade hyvel till en med 5 blad.... GRYMT! Skar mig inte en enda gång när jag rakade mig i ansiktett (Bäst att vara tydlig i den här tråden).

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppgraderade hyvel till en med 5 blad.... GRYMT! Skar mig inte en enda gång när jag rakade mig i ansiktett (Bäst att vara tydlig i den här tråden).

När jag har mitt tvåveckors spretskägg är det bara de billigaste engångshyvlarna med ett blad som funkar, de med flera blad glider bara över skägget. Tror att mellanrummet mellan bladen blir för litet med flerbladssystem. Brukar gå åt en tre fyra hyvlar för en sådan rakning.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja inte vet jag - jag spelar inte golf.... 😱

Jasså, du hoppar golfen och kör direkt på bastun du...

Kan rekomendera att köra ner stubben till en millimeter med en trimmer och sen antingen ha det så eller raka slätt med NYA blad. (Ja altså inte i röven)

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

När jag har mitt tvåveckors spretskägg är det bara de billigaste engångshyvlarna med ett blad som funkar, de med flera blad glider bara över skägget. Tror att mellanrummet mellan bladen blir för litet med flerbladssystem. Brukar gå åt en tre fyra hyvlar för en sådan rakning.

Det var det som var det skumma. Min gamla 3 bladig gled bara ver vid långt skägg. Men den nya 5 bladiga var mycket bättre. Naturligtvis har den lite svårt att göra mer än ett drag i taget innan man måste skaka av den skägget men den tar och det känns nada... i ansiktet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var det som var det skumma. Min gamla 3 bladig gled bara ver vid långt skägg. Men den nya 5 bladiga var mycket bättre. Naturligtvis har den lite svårt att göra mer än ett drag i taget innan man måste skaka av den skägget men den tar och det känns nada... i ansiktet.

Kanske provar. Är det dyrt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppgraderade hyvel till en med 5 blad.... GRYMT! Skar mig inte en enda gång när jag rakade mig i ansiktett (Bäst att vara tydlig i den här tråden).

Haha, det påminner om en gammal sketch från Saturday Night Live där de gör reklam för "Mach 13".

Mycket roligt, hittar inte klippet tyvärr....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...