Jump to content
Annons

Receiver -> NS-1000


asdfghn

Recommended Posts

Annons
  • Svar 171
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Populära dagar

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

När de talar om ”more outradges examples”:

12:47 & 15:50.

Jag förstår faktiskt inte varför personer som du måste in på ett studioforum och försvara saker som detta och andra ovetenskapliga hifi-myter.

Det är inte ovetenskapligt att elektromagnetiska störningar kan försämra ljudkvaliten! Eller att kablar som försämrar signalen så lite som möjligt är att föredra.

Han motsäger inte mig direkt men jag antar att engelska inte är din starkaste gren med tanke på att du skrev "outradges" istället för outrageous.

Redigerat av James Blansing
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte ovetenskapligt att elektromagnetiska störningar kan försämra ljudkvaliten! Eller att kablar som påverkar minst alltid är att föredra.

Han motsäger inte mig direkt men jag antar att engelska inte är din starkaste gren med tanke på att du skrev "outradges" istället för outrageous.

Han motsäger dig totalt och om du inte håller med om detta så är det ytterligare ett bevis på hur svårt det är att diskutera med en Glaskatt.

Du kommer förståss att försvara dina myter tills du dör men jag hoppas att de flesta andra medlämmar i detta forum väljer att tro på ett entimmes seminarium från förra årets AES istället för James Glaskatten Blansing …

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Han motsäger dig totalt och om du inte håller med om detta så är det ytterligare ett bevis på hur svårt det är att diskutera

Du kommer förståss att försvara dina myter tills du dör men jag hoppas att de flesta andra medlämmar …

Men snälla lilla Gilbert Länkhund, det är verkligen ingen myt att kvalitetskablar ofta är betydligt bättre än billiga kablar vad gäller avskärmning och störrejektion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ofta sitter det ju bättre elkabel i väggarna än vad det sitter i billiga apparaters elkablar, men det är inte det viktiga utan ju närmare apparaten elkablarna kommer (som kan fungera som antenner) desto mer störkänsliga/störningsproducerande är ofta apparatens kretsar.

Installationskabeln som finns i väggarna köps på 100m-rulle för en spottstyver t o m hos ELFA, som inte brukar tillhöra de billigaste... Den kostar ca 4:-/m där och är definitivt inte bättre än standardkablarna som följer med apparaterna, utan ganska identisk.

Tänk på att det är elkabel vi pratar om. Den har inte med ljudet att göra, utan har som enda uppgift att leverera 230V fram till apparatens nätdel. Kommer det fram rätt sorts spänning och tillräcklig ström, så fungerar apparaten som den är avsedd att fungera.

Om det skulle komma in störningar i elkabeln efter att den lämnar den oskärmade kabeln som ligger i plaströr i väggen, så filtreras det ändå bort i apparatens nätdel - så en annan nätkabel har ingen som helst effekt.

Hur kan du förresten utgå från att störningarna du pratar om, inte kommer in i elkabeln i väggen, innan de når fram till din 10000:- elkabel...? Väggen är inte skärmad, plaströret som kablarna går i är inte skärmat - och installationskabeln är inte skärmad, så jag skulle gärna vilja ha en vettig förklaring där, så att jag kan förstå hur du resonerar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Öh Ethan Winer är inte AES.

Sen hade du kanske snappat och förstått upp lite mer av vad de sa om du hade varit bättre på engelska.

Ethan Winer håller ett seminarium på AES, tror nog inte att en leverantör av dina exotiska el-kablar skulle få göra det...

Som vanligt när du inte har argument så tar du till förolämpningar... verkligen moget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Installationskabeln som finns i väggarna köps på 100m-rulle för en spottstyver t o m hos ELFA, som inte brukar tillhöra de billigaste... Den kostar ca 4:-/m där och är definitivt inte bättre än standardkablarna som följer med apparaterna, utan ganska identisk

Den håller ofta bättre kvalitet än vanliga apparatkablar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det ingen moderator på detta forum? Kan ingen ta bort detta förb****e forumtroll som kallar sig James Blansing??? Och varför håller ni andra på och debatterar med denne??? Ni ser ju att han har nån form av problem ju???

Stäng denna tråd för övrigt.. Den innehåller ändå bara skitsnack.. Man får skämmas ju.. Kommer upp på google bl.a. 🙂

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det ingen moderator på detta forum? Kan ingen ta bort detta förb****e forumtroll som kallar sig James Blansing??? Och varför håller ni andra på och debatterar med denne??? Ni ser ju att han har nån form av problem ju???

Problemet är att det kan finnas någon noob som tror på hifinörds-jargongen - speciellt om det inte är någon som säger emot och ifrågasätter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att det kan finnas någon noob som tror på hifinörds-jargongen - speciellt om det inte är någon som säger emot och ifrågasätter.

Vi kanske borde mer aktivt börja rapportera när vi märker att en "hifi-frälst" börjar sprida ovetenskap och myter omkring sig. Detta är ju trots allt ett studioforum och dessa personer lever nog lyckligare i ett hifi-forum (även om det inte borde förekomma där heller...).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du förresten utgå från att störningarna du pratar om, inte kommer in i elkabeln i väggen, innan de når fram till din 10000:- elkabel...? Väggen är inte skärmad, plaströret som kablarna går i är inte skärmat - och installationskabeln är inte skärmad, så jag skulle gärna vilja ha en vettig förklaring där, så att jag kan förstå hur du resonerar...

Det handlar ju mer om att yttre störningar inte ska komma in i känsliga kretsar i förförstärkare o.s.v.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu gjorde jag ju egentligen inte det men varför inte? Det är också en kvalitetsfaktor. Men du tror kanske inte att kablar och kontakters kvalitet kan påverkas av tiden tand?

Jaha, så en dyr hifi-myt-elkabel låter inte bättre förrens om 20 år då eller vad...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kanske borde mer aktivt börja rapportera när vi märker att en "hifi-frälst" börjar sprida ovetenskap och myter omkring sig.

Fast problemet med det resonemanget är du själv har så dålig koll. Högkvalitativa kablar är inte ovetenskapligt utan precis tvärtom. Sen kan man diskutera om man tycker att det är värt att lägga ned stora pengar på det eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...