Jump to content
Annons

Studiofestival #32 RÖSTNING!


fender__

Recommended Posts

Okej gott folk!

Då var det dags att rösta fram temat för festival nr 32!

Röstningen går till så här:

1. Välj ut 2 förslag och ge 2 poäng till det förslag ni helst vill ha som tema och 1 poäng till det förslag ni vill ha efter det första!

2. Röstningen pågår till Söndag 4:e April fram till kl. 22.00

3. Medlemmar som är reggade senast 25:e mars får rösta (så folk inte skapar nya konton för att kunna rösta)

4. Om det blir förslag med lika många röster på de högsta kommer jag avgöra vilket som ska bli temat!

Teman ni kan rösta på är:

Låt influerat av ett land?

Disco

Soundtrack till någon film vi väljer ut

Asiatisk influerad musik

Egen Jacksonlåt

80-tals musik

Salsa, samba, Flamenco

Kör hårt nu med röstningen.

(Jag tog inte med Drone då jag tycker (utefter det som beskrivits) att det blir för långa låtar och att många inte kommer orka lyssna igenom allt vilket leder till få röster. Plus att jag inte alls kände det lät intressant!)

Redigerat av fender__
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett till regelförslag från min sida är att de som röstar måste delta på ett eller annat sätt ifall deras förslag bifalls. Låtmakning/utförande/mixning e.d. I förra festivalen var det väl 4 st som bidrog (bra jobbat!) och ca 13 som röstade för det temat (dåligt eftersom en del som röstat inte var med). Ptjaaa int fan vet jag. Bara en tanke. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett till regelförslag från min sida är att de som röstar måste delta på ett eller annat sätt ifall deras förslag bifalls. Låtmakning/utförande/mixning e.d. I förra festivalen var det väl 4 st som bidrog (bra jobbat!) och ca 13 som röstade för det temat (dåligt eftersom en del som röstat inte var med). Ptjaaa int fan vet jag. Bara en tanke. 🙂

Problemet blir ju bara hur man bestraffar dom som röstat men som sen inte deltagit i tävlingen? Spöstraff på bara arslet?? 🙁

Jag röstar på:

2 p DISCO

1 p Egen jackson låt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähhh. Alla förslag har ju enorma kringelkrokar för att man ska kunna hitta på vad som helst. Det handlar ju enbart om smak i slutändan(the end-ass) ändå. Bara att köra! Skit i min idé. Det som är 80-tal för den ena behöver inte betyda samma för den andra. Disco kan vara "KISS- I was made" från -79 eller E-type anno 90-tal. Avvaktar röstning men känner mig taggad att göra nåt kul under påsksmällan.

Kablam!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte tillgodose allas önskemål 😳 Som Slejnard sa man kan göra allt möjligt om det tex blir 80 talet. Disco , rock , osv osv.. Så rösta nu på förslagen som kommit upp och inget annat snack om förbättringar och annat!!

Thanks..

/ Emir

Link to comment
Dela på andra sajter

2p 80-talsmusik (det ska då låta som 80-talet gjorde generellt, inte som vissa undantag)

1p Soundtrack (gärna till en ny bondtitel, dom låtarna har alltid en viss stil som man då måste försöka pricka in)

Vidhåller att ska man kunna ha "tävling" så måste man försöka snäva till riktlinjerna annars är det ju som att bara göra en låt som vanligt!? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

80-tal: 2 poäng.

Soundtrack: 1 poäng.

80-talet måste ju få 2 poäng med tanke på all trevlig "hård"rock som gjordes då, och soundtrack får ett tröstpoäng då det var det alternativ av de övriga som lät minst ointressant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett till regelförslag från min sida är att de som röstar måste delta på ett eller annat sätt ifall deras förslag bifalls. Låtmakning/utförande/mixning e.d. I förra festivalen var det väl 4 st som bidrog (bra jobbat!) och ca 13 som röstade för det temat (dåligt eftersom en del som röstat inte var med). Ptjaaa int fan vet jag. Bara en tanke. :rolleyes:

Det blir risk att många inte röstar och hur bestraffar man dem som inte är med sen men som röstat?

Link to comment
Dela på andra sajter

om man vet att man inte kommer att ha tid/lust/möjlighet att delta i festivalen så finns det ju ingen mening att rösta.

ang jackson, så finns ju:

Joe jackson: i´m the man

Jackson Browne

finns ju fler också, 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken var som TheRocker nämnde att det ska vara en nyskriven jackson låt!

Och det är Michael Jackson vi pratar om såklart!!

☺️

Får se hur ni lyckas med rösten om det blir jackson tema 😆

Fasicken fender, du och jag har ju gjort en låt ihop för över ett år sedan...Studioforumgänget har inte hört den...dax att lägga ut så dom får höra aROCKER goes disco!? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasicken fender, du och jag har ju gjort en låt ihop för över ett år sedan...Studioforumgänget har inte hört den...dax att lägga ut så dom får höra aROCKER goes disco!? 😆

Ja blir det 80 tal kan vi ta upp vår låt igen! Skulle mixa allt men fan de är svåååårt! får se om jag får ihop något! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja blir det 80 tal kan vi ta upp vår låt igen! Skulle mixa allt men fan de är svåååårt! får se om jag får ihop något! 😄

Fast det ska väl vara nyinspelat det som man tävlar med i festivalen.

Släng upp låten ändå så kan du få mixtips här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det ska väl vara nyinspelat det som man tävlar med i festivalen.

nja, tanken är mer att inte samma låtar som redan har hörts och komenterats på forumet eller andra ställen ska dyka upp igen. har ingen hört låten tidigare är den ny, även om den skrevs för 10 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...