Jump to content
Annons

Efterlyses: CLA-2A och UAD LA-2A


Valle

Recommended Posts

Tjenix, alla torrbollar!

Jag håller på att knåpa ihop ett (av fler kommande) särskilt lyssningstest som involverar kompressor-/dynamikpluggar som emulerar den klassiska LA-2A:an. Testet handlar inte så mycket om hur "verklighetstrogna" pluggarna är gentemot motsvarande hårdvara, utan mer om vilka "avvikelser i soundet" som eventuellt kan finnas pluggarna emellan.

Men jag behöver hjälp: jag efterlyser några volontärer som sitter på pluggar som t.ex. CLA-2A och UAD LA-2A, och som kan tänka sig att "processa" några ljudfiler som jag tillhandahåller och sedan återsända filerna till mig.

Testet kommer givetvis att utföras/publiceras här på forumet.

Så, sätt igång och PM:a mig; joachime? DieHard? KillwithSkill? Eller någon annan torrboll...

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
kanske även 1176:an

Jag ser att du har PT8 och därmed BF76:an. Jag har även för avsikt att någon gång framöver köra ett liknande test med "1176"-modeller, så då kan jag ju kanske jaga fatt dig då?

CLA-2A! Någon?

(Det här var sista gången jag medvetet bumpade tråden — men det är ju givetvis inget jag tänker medge för er.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Valle, hur ska du göra för att det inte ska bli inställningarna på kompressorn som innebär skillnaden mellan testen?

Good question!

Testet är lite mer utflippat än ett vanligt A/B-test; och ett av delmomenten är just att konstatera vilka eventuella avvikelser som uppstår när "klonerna" är inställda med (rimligen) samma värden.

Ett annat delmoment går ut på att (för mig) ratta in så identiska resultat som möjligt och sedan be testpanelen dels peka på skillnader och i superdumdristiga fall försöka identifiera kompressorerna.

Lite sådant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...