Jump to content
Annons

Villig för samarbete


Hellpig

Recommended Posts

Instrument : Gitarr, bas, klaviatur

Inspelningsmöjlighet : Ja, Har egen studio

Övrigt : Har spelat gitarr i ca 30 år, lika så med klaviatur, just nu är jag inne i en Eurodance/Rap koma =)(har 1 månads projekt framför mig)

det senaste projektet jag är halvklar med är Projekt Apocalyps, som är ren Metal (ni kan söka på Apocalyps på facebook)

Provlyssna : Fråga så mailar jag över något av de senaste =)...

En liten ide bara:

Skulle man inte kunna göra så här att någon ex lägger trum spår i ex Cubase och skickar det vidare till en Synt kille som gör sitt, vidare

till en gitarrist osv.....bara en tanke..kan bli rätt fränt slutresultat =)

/Lars

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Instrument: Elgitarr är huvudinstrument. Spelar även bas, lite synth och liiiite trummor.

Inspelningsmöjligheter: Japp. Har Line 6 UX2, en elgitarr, Studio Projects B1, keyboard, DTXplorer och snart en ny bas! 🙂 Använder Logic Pro.

Övrigt: -

Provlyssna: Myspace och Snowfish

Spelar det mesta jag tycker verkar intressant. Är väl ingen virtuous på något instrument men gillar att skriva låtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten ide bara:

Skulle man inte kunna göra så här att någon ex lägger trum spår i ex Cubase och skickar det vidare till en Synt kille som gör sitt, vidare

till en gitarrist osv.....bara en tanke..kan bli rätt fränt slutresultat =)

/Lars

Fantastisk idé! 🙂

Spelar :el/akustisk gitarr, trummor(slingerland) sen 15 år tillbaka.

Lirar det mesta dock begränsad på metal.

Producerar även. Mixar gärna.

Spelar in i laptop genom ett mbox för närvarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Bra tråd detta. Kul förslag av Hitmanslim med. Kan ju bli knepigt att genomföra men vill någon skicka ett trum spår till mig så lägger jag gärna ett gitarr spår på trumkompet.

Jag spelar gitarr, som ni redan räknat ut, men jag skriver också låtar själv. Både text och muslik då. Det jag skriver själv just nu är sånger/texter i stil med Autumn carpet (låten jag posta här och fått mycket nyttig feedback på)men jag gillar alt från Jon Lee Hoooker till Dreamtheater. Har inga ambitioner på att bli en artist pga mina sömnstörningar, men skulle gärna jobb med musiker av alla dess slag.

Finns det någon i Ludvika som är intresserad av att starta och driva en studio så hör av er. Ett PM räcker, läser oftare här på forumet än på min mail.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra tråd.

Samarbete är ju klockrent när man sitter hemma o harvar och inte får tiden att räcka till.

Instrument: Spelar gitarr, bas, sång, lite klink-kunskaper i piano även om de är väldigt begränsade.

Inspelningsmöjligheter: 12 kanaler in i Logic . En del mickar, gibson, fender, bas, förstärkare etc.

Övrigt: Tror det fortfarande finns länkar i min signatur på saker jag varit med o spelat o sjungit och producerat,mixat m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Heter Martin och är från Göteborg och studerar i Umeå.

Instrument: Fender Stratocaster, Ibanez Bas, Mahalo Ukulele, Hering Harmonica

Inspelningsmöjligheter: Tascam 688 (drivremmarna gick sönder igår :'( ), litet analogt mixerbord från Behringer när jag spelar in på datorn

Övrigt: Effektpedaler och gott humör?

Provlyssna: Min kusins och mitt projekt som pågått i 6 år typ, sträcker sig över många olika genrer. http://www.myspace.com/nationalbenefit och http://www.myspace.com/banefitandotherdiseases

Haj!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd, hade helt missat den! Ställer härmed mina blygsamma tjänster till förfogande (i mån av tid, spelar in låtar non-stop till ett kommande band just nu...men jag kan ju alltid skära ner på lagerjobbandet! 😄).

Instrument: Keyboards (huvudinstrument), elgitarr, akustisk gitarr, trummor, ukulele (hjälpligt:) dragspel, elbas.

Inspelningsmöjligheter: Akustiskt trumset uppmickat, dock inte jättebra rum (hyfsat dämpat, går nog att fixa till rätt ok i datan). Elgitarr via Boss GT-8, bas lajnad, SP B1:a i garderoben. 😉 Läs mer om min utrustning i min signatur!

Övrigt: Är låtskrivare inom klassiskt, pop, rock och bitpop. Är inte supervass på att ratta egna syntljud eller langa upp perfekta keyboardpresets, men det kommer!

Provlyssna: Min MySpace. Mitt bitpopband hittar ni i min signatur.

Finns i Jönköping!

Redigerat av Johnny Boi
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Instrument:

Gitarr MM genom Guitarrig 4 eller lajnat genom bandit 112

.Epiphone Jazzburk.Klassisk nylonsträngad.

Bongos

Inspelningsmöjligheter:

Cubase Artist och Studio One Artist

(mikrofoner)

.

sEX-1 och JJLabs ND 6000.

övrigt:

Arbetar helst med 16bitars wav-filer. (Det går att skicka filer på upp till 2 gig. via skickafilen.se) På så vis slipper vi arbeta med lågupplösta mp3-filer.

Provlyssna:

Under fliken ´files´ på min profil här på foumet.

Skicka mig ett PM !!!!

Samarbeten är bland det roligaste som finns tycker jag

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Instrument : Trummor (både jag själv och andra. Och har även gitarrister, sångare och andra instrumentalister tillgängliga)

Inspelningsmöjlighet : Ja, driver studio med stora rum och all möjlig utrustning.

Provlyssna : www.topfloorstudios.se, videos finns, musikspelare kommer inom några dagar.

Kul tråd! Keep it up!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag vill också gärna hänga på i den här tråden! 😄

Jag hjälper gärna till med vad jag har till alla möjliga generes.

Instrument: Akustisk/El gitarr, piano (stage), ev. demosång,

Annat: Text, arr., mix

Inspelningsmöjliheter: Ja. Hemmastudio. Logic Pro 9, Reason 5

Skicka ett PM av vad du behöver så återkommer jag med info och ev. referenser =)

Tveka inte.

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter super, allt som kan bidra med att Victors skiva blir så bra som möjligt OBS ideellt arbete.

se länk (kommer senare)

Jag är gammal trummis, men spelar inte mer, bara ibland, jag har aldrig varit på den nivån att jag kan kalla mig musiker.

Instrumet: Tillgång för tillfället: min nya TR09, maracas, tamburin, ack gitarr. Övrigt gött: i replokalen

skall köpa ett indiskt harmonica. Varför? Undrar ja med, men det är snyggt.

Övrigt: Puckade låtar och lära mig mer om mixteknik

Provlyssna: www.myspace.com/madeinroad79

Inspelningsmöjligheter: mac, ljudkort, två SE-X1 och en SM57. Reason/Record

mors :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument: Gitarr, Synth

Inspelningsmöjligheter: Hemmaproduktionsmöjligheter, helt okej grejer men inga proffsprylar. Arbetar i CuBase och spelar in prylar med synth och gitarr.

Övrigt: Jag gör downtempo, elektronisk chill, är mycket intresserad av att arbeta med folk som är inom samma genre. Saknar framför allt kontakt med nån sångerska , det skulle passa in på mina låtar. Men folk som är intresserade av att jamma och exprimentera fram nya sounds är jättevälkomna att höra av sig. Finns i sthlm.

Provlyssna:

Ufububblorna - How are you?

gokken - Sunset

Redigerat av gokken
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Instrument: Gitarr, munspel, bas, keyboard, sång. (Gitarr är huvudinstrument, men har kört munspel & keyboard också många år i band)

Inspelningsmöjligheter: Ja, hemma + "studio" med tillgång till både trummor och trummis. (Är dock ingen inspelnings-/mix-expert. 😛 )

Övrigt: Preferenser är Blues, Rock samt 70-80 tals hårdrock. Dock inget krav, men jag antar att det är de stilarna jag klarar av bäst.

Provlyssna: http://www.myspace.com/riggebluesband (Gitarr/sång på alla låtar, bas på 1:an & 3:an, piano på 2:an)

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

We're looking for some musicians or singers' adverts who seek somebody to

cooperate with

I mean co-recording a pop-dance album, etc.

I'd like to ask you which swedish sites would you recommend to search for

or run adverts like that?

www.spam-me-alot.se :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har nog begränsat med kompetensresurser att bidra med i ett så erfaret gäng. Men har inspelningsmöjligheter. Skriver texter och musik efter hur andan faller på.

Ingen fast genre. Texter brukar hamna kring att slå ur underläge och positiv deppretion om det finns.....

Lirar gitarr, munspel och trummor. Men även en hel massa instrument i MIDI gura och har nyligen köpt en juste körmaskin (Voicelive TC Helicon).

Vill ni höra något exempel ligger lite arbetsmaterial ute på: http://www.myspace.com/goranbjorklund

Jäkligt intressant koncept om det går att få att funka. Skulle vara kul att vara del av det.

Man sitter hemma och möglar och meckar med sitt eget och gör allt själv. Men det skulle säkert vara bättre med lite input utifrån.

Brainstorming

Link to comment
Dela på andra sajter

Instrument:gitarr, trummor, bas, sång

Inspelningsmöjligheter: Mick för sång, elgitarr samt MIDI-synth för trummor och annat sköjj

Övrigt: Är väldigt sugen på att göra något seriöst. Gärna något liknande Hollywood Undead / Linkin park

Provlyssna: Har inget eget seriöst. Men ni kan gå in här och lyssna på de som ligger ute

http://www.youtube.com/user/DjAces11

http://www.myspace.com/nmtsweden

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Instrument: Gitarr, Growls

Inspelningsmöjligheter: Ja, jag har hemmastudio. Har däremot ingen gitarrstärkare utan jag använder "guitar rig"

Övrigt: Jag mixar gärna, utifall det skulle vara av intresse, min genre är metal men är öppen för det mesta

Provlyssna:

www.reverbnation.com/deaddec

www.myspace.com/hydrazineofficial

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Instrument: Elgitarr, akustisk gitarr och sång.

Inspelningsmöjligheter: Egen hemmastudio med cubase som huvud daw.

Övrigt: Skriver mest musik i rock och pop stil men är öppen för det mesta. Skriver även texter och har ett hundratal färdiga texter på lager.

Söker alla former av samarbeten.

Provlyssna

www.soundcloud.com/henber77

Sång prov finns också

Hör gärna av er

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
godscent (oregistrerad)

bra tråd!

vi är två snubbar i malmö som har grävt ner oss i house/techno-träsket, lyssnar mkt på dom stora artisterna (deadmau5, mstrkrft mm) men försöker göra något eget och framförallt gillar vi att jobba med sång.

instrument: mer producenter/låtskrivare än instrumentalister men mycket mjukvara, lite bas & gitarr, sång.

inspelningsmöjlighet: jobbar i protools och reason. har bra (vintagedesign) preamps, eq:s, comp och en neumannmic som också gör jobbet.

övrigt: är intresserad av att samarbeta med sångare/sångerska. då vi redan jobbar med en kille som har skön pop-karaktär i rösten så söker vi samarbete med dig som har något annat att erbjuda, får gärna vara kaxigt och punkigt eller souligt och duktigt eller varför inte hiphopigt och rytmiskt. ett eventuellt samarbete kan t.ex. se ut som så att vi skickar en idé utan sång till dig och du spånar helt fritt, spelar in på vilket sätt som helst (kvalité är helt oviktigt i detta skede) och skickar tillbaka. vi bollar fram och tillbaka tills vi är nöjda och sen spelar vi in sången på riktigt. text är våran stora akilleshäl så där får du gärna ha kvalitéer. vi splittar naturligtvis rättvist och från låt till låt. vi har tänkt att bli rika på det här, så har du något att erbjuda och om det säger !klick! så är du välkommen på tåget till lala-land 😳

maila mig på godscent@hotmail.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Instrument: Trummor och percussion

Inspelningsmöjligheter: Jag kan spela in en del percussion hemma i Pro Tools eller Cubase, men har utrusting så att jag skulle kunna spela in trummor bara jag hittar en lokal.

Övrigt: Har spelat massa olika musikstilar och är van att hoppa in och spela på kort varsel, med andra ord snabblärd. Mer info om mig finns på min hemmsida niklasjblixt.com

Provlyssna:Jag jobbar på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Instrument: Sång

Inspelningsmöjligheter: Ja - Zoom H4n

Provlyssna: kafelillebror.se/clook

Övrigt: Jag är inte öppen för allt, men hör av dig med ett smakprov så kanske vi kan få stjärnorna att lysa lite starkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
JAM (oregistrerad)

Gör bara som jag säger så kommer vi att samarbeta bra... 🙂 Skämt åsido, som kompositör blir man gärna försiktig kring sina verk, det har jag upplevt face to face. Inget ovanligt tror jag, de blir ju lätt lite som ens barn. Själv har jag hållt på i 22 år nu snart, och tror iaf att det börjar bli lättare att låta någon annan "klämma" på mina "privata ägodelar"... Ofta kanske man börjar utan mål, men så efter någon timme så börjar låten ta form och man får en bild av hur den ska bli. Kan vara svårt att släppa in någon med en avvikande idé, men resultatet kan bli magiskt - det ska man inte glömma... Två kloka huvuden ihop måste väl bräcka ett?

Jag finns på http://www.jamworld.se, bara att höra av dig om du tror att vi skulle bli klokare ihop 🙂

Rock on,

JAM

Redigerat av JAM
Link to comment
Dela på andra sajter

Krillo (oregistrerad)

Bra initiativ! Bara det inte blir så att alla postar, men ingen svarar 😉

Instrument: Trummor - både ack och el

Inspelningsmöjligheter: Hemstudio - Zoom HD16, datorer, ljudkort, massa mickar etc...

Provlyssna: http://youtu.be/Kxoh8mo0IN0 http://youtu.be/I0Z43n2n-lg

Övrigt: Skicka filer, lira live över nätet, även irl (har dock ingen lokal) bor i Roslagen och kan tänka mig att köra några mil. Slipper gärna packade attitydnissar, tycker musik blir roligast när man tar det hyfsat seriöst så det blir nåt gjort.

Spelar även bas och lite gitarr, men ingen höjdare på det.

Genres: Rock, pop, metal, blues. Gärna experimentiellt, progressivt skum flum / jam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...