Jump to content
Sign in to follow this  
Hellpig

Villig för samarbete

Recommended Posts

Hej, skulle du vara intresserad av att skriva text till en house-pop låt som jag gjort? Sångmelodin finns, är bara texten som saknas.

Kontakta mig på elias.nord.boden@gmail.com

På 2010-02-20 på 23:55, Hellpig säger:

En sak som slagit mig är problemet med att hitta folk som vill samarbeta. Ibland får jag en känsla av att det bara är "se på mig" som gäller men det är möjligt att jag har fel. Själv är jag sådan att jag älskar att samarbeta - det finns inte på kartan att tacka nej när någon ber om samarbete - såvida jag inte känner att jag inte kan tillföra något. Så jag tänkte att jag kan inte va ensam om den här känslan och att det skulle behövas en "sticky"-tråd där man skriva in om man är intresserad och vad man kan bidra med. På det viset kan folk som letar efter något kika in här och se om det finns uppenbara samarbetskandidater.

Så... finns det en vettig mall att skriva detta efter? Kanske. Ni får hojta till om något är fel eller om det behövs mer eller om det behövs ändras men den tänkter jag mig skulle räcka:

Instrument:

Inspelningsmöjligheter: 

Övrigt:

Provlyssna: 

(23/02-10: lade till provlyssna efter att sett att Nikolaus lagt till det på eget bevåg - det är klart det skulle vara med också!)

Edited by jeffi58

Jag söker all typ av samarbete. Gör själv hiphop just nu inom den lite lugnare och vemodigare stilen. Söker sångare, andra rappare eller någon som gör beats! 

Två äldre låtar finnes här:

Instrument: Piano/keyboard

Inspelningsmöjligheter: Logic Pro X

Övrigt: 

Provlyssna.    Soundcloud. Sök på Comostracker 

Instrument: Keyboard, gitarr

Inspelningsmöjligheter: Logic Pro X

Övrigt: Har efter ett långt uppehåll (typ 20 år) från musiken byggt upp en liten hemstudio lekt lite först i Reason och senast i Logic X Pro. Lagt upp några klipp från loopar som jag tagit fram (som sagt mest för att lära mig programmen). Skulle vilja hitta någon som känner för att samarbeta för att få fram lite kompletta låtar. Kontakta mig om det är intressant och kom själva med idéer. Jag är inte på något sätt fast i stilen som många av klippen nedan har. Skulle prioritera någon som är duktig på att sjunga och ta fram text och sångmelodier.

Provlyssna: https://soundcloud.com/kristian-lagerstroem/sets/short-clips-from-different-songs

tjena,  ja är villig att samarbeta ihop nått.  

Om vi slår våra skallar samman så skulle resultatet bli hur bra som helst.