Jump to content
Annons

Automerad tremolo


biullekeffdaone

Recommended Posts

Annons
Hej och tack så mkt för era svar. Vad menas med W? Just nu spider'ar jag ihop LFO'n från en dr:rex och ut till kanalerna.

W som i "Write"... för att aktivera inspelning av automation för effekten. Tryck in den och kör en vanlig rec, så spelas dina ändringar (vrider på rattar, trycker in knappar osv) in.

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena! Fattar fortfarande inte hur man gör. Jag är kanske dum i huvudet, men rtfm funkar i alla fall inte för mig (har försökt googla, söka på helt osv). Det jag vill göra är att få en tremoloeffekt på ett piano, en bas, lite strings och effekter. Allt på samma gång.

jag har lyckats med att koppla in LFOn från en dr rex till kanalerna och på så vis fått ett vibrato, men det kan jag inte automera. Finns det någon som orkar skriva en lite utförligare beskrivning av hur det skall gå till, eller som vet var jag kan hitta en tutorial?

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att jag läste i tidningen studio någon gång hur man gjorde om Reasons Unison eller Chorus/Flanger till ett tremolo. Den borde du kunna köra som insert på dina spår och sedan automatisera dry/wet-kanalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Här har jag trixat lite åt dig. Så här ska det se ut:

FRAMSIDA

frontru.jpg

BAKSIDA

backhf.jpg

OBS! Jag har förstärkt signalen med CV-merger och konsekvensen är att volymen höjs också. Detta låter jag dig fixa efter din egen smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Högerklicka och ta "edit automation". Kanske inte funkade i ditt fall men det brukar funka på det mesta. Sedan får du upp ett separat automation-spår för den regel/grej som du vill automatisera och då får du skriva in hur det ska låta/funka i det spåret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...