Jump to content
Annons

Låt oss skapa forumets längsta låt


Dingbats

Recommended Posts

Annons
  • Svar 219
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

en såndär typisk svensk text som de såg ut i populärmusiken fram till 70-talet och efter det endast i schlager- och dansbandssammanhang 😄

... i avseendet rim och rytmik då, typ att man vänder grammatiken för att det passar versmelodin bättre. Barn brukar skriva texter så också av någon anledning. Tror dessutom yoda växte upp med sådana texter.

Ok, glöm det. Det var bara en inledning, ett förslag, ett femminutersutkast. Håller inte med om att jag vänder på grammatiken dock. Det handlar mer om en slags förkortningar och ett användande av tal- och vardagsspråk som funkar utmärkt i sångtexter, och som gjorde sextiotalstexterna utmärkta, även om ämnesvalen inte alltid var så roliga. Vet inte ens varför jag försöker förklara mig för en som har Kent som ideal. Kan försäkra att forsättningen på texten inte skulle passa ett dansband av dagens välartade modell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pillade lite häromdagen, men har inte gjort mer än så. Kommer vara upptagen hela helgen och eventuellt (förmodligen) nästa vecka också. Så känner någon annan för det att gå lös med trumloopar eller vad som så kör hårt. Har hört rykten om att pazo är slapptask och ledig massa så han/du kan ju ta över!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aiff ställer inte till det för någon? - inte mig iaf.

Jo, fan... kunde inte spela upp aiff i WMP, trots att jag har allra senaste versionen nedladdad igår.

Är det inga andra instrument på ännu - är alltså trummorna det allra första?

😑

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Vem står näst på tur då? Vi borde ha nåt anmälningssystem.

Trummorna låter bra men det är fruuuuuuuuuuuuuuuktansvärt låg volym på dem!

EDIT: Nej, det är mitt ljud det är fel på.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...