Jump to content
Annons

Ny plugg tillgänglig


Hellpig

Recommended Posts

Annons
  • Svar 113
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fördomsfullt, korkat och gubbigt.

Fördommar som passar mig perfekt ty fördommar är det räddaste jag är om (riskradiocitat).

Btw, fördommar? Det stämmer ju, sätt på MTV och kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi skämtar om det vi är rädda för.

Jag är jätterädd för skakande rumpor t.ex.

Klart det här är kul-det måste ju finnas en motkraft mot översvämningen av stereotypisk musik-o då menar jag inte musik som spelas i din stereo,eller att jag föredrar mono.

O nej ,reflektionen är betydligt djupare än så.

Klart användbar plugg.

Jag såg ett youtubeklipp om hur man snott pluggloop från "crystal" tror jag den hette ..tryckt på 5-6 tangenter o låtit Britney Spears sjunga nåt entonigt till det...blev en given hit så klart

Link to comment
Dela på andra sajter

det måste ju finnas en motkraft mot översvämningen av stereotypisk musik

Jag håller med dig, bluestolvor på elgitarr och liknande rockstereotyper har funnits i mer än 60 år, tur att det finns folk som vågar pröva nytt - r'n'b är verkligen en motkraft.

Problemet med dom andra gubbarna här i tråden är att dom blir så uppskrämda av svarta människor som svär och visar hud i tv att dom inte hör den välskrivna musiken, uppfinningsrikedomen och experimentviljan som finns i modern urban musik. Tror ni det är en slump att den musiken är störst i världen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig, bluestolvor på elgitarr och liknande rockstereotyper har funnits i mer än 60 år, tur att det finns folk som vågar pröva nytt - r'n'b är verkligen en motkraft.

Problemet med dom andra gubbarna här i tråden är att dom blir så uppskrämda av svarta människor som svär och visar hud i tv att dom inte hör den välskrivna musiken, uppfinningsrikedomen och experimentviljan som finns i modern urban musik. Tror ni det är en slump att den musiken är störst i världen?

Tror du? Jag tror det snarare handlar om att de ( inte gubbarna i tråden, men skämtarna ) är måna om sin egen position. Genom att sänka andra höjer man sig själv. De kanske är skraja för att sluta vara herren på täppan inom musiken och vill försvara sin position genom att göra rnb till åtlöje. Eller?

Jaja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig, bluestolvor på elgitarr och liknande rockstereotyper har funnits i mer än 60 år, tur att det finns folk som vågar pröva nytt - r'n'b är verkligen en motkraft.

Problemet med dom andra gubbarna här i tråden är att dom blir så uppskrämda av svarta människor som svär och visar hud i tv att dom inte hör den välskrivna musiken, uppfinningsrikedomen och experimentviljan som finns i modern urban musik. Tror ni det är en slump att den musiken är störst i världen?

Men nattvaktaren.. Nu är du ute och cyklar.

Detta handlar inte om någon avundsjuka. Och ja, det finns en god anledning till att den kategorin av hip-hop som görs till åtlöje i denna tråden säljer så förbaskat bra. Anledningen är att det finns alldeles för många kids som tror att livet går ut på att besitta en häftig attityd och att smycken och storbystade brudar är det enda viktiga i livet. Kommerciell bling-hip-hop har helt enkelt inget som helst genomtänkt bakom sig - syftet är att tjäna pengar och bli ballast, och det gärna med en egocentrerad attityd. En attityd som jag inte stödjer över huvud taget, och glädjeligen skrattar åt.

Det känns som att du försvarar detta för att skapa reaktioner. Någon välskriven musik eller uppfinningsrikedom är det inte frågan om. Om man bortser från den konstanta evolutionen i hur man klär sig och beter sig så pimpigt som möjligt då vill säga.

Jag tycker vad de gör är förödande för all kultur. Deras attityd sätter griller i huvudet på våra stackars barn som tror att det är att bli hip-hopare som är livets högsta mål. Dagen efter börjar de svära och bete sig kaxigt emot sin omgivning. Jag har inget emot att folk blir kända och får tonvis med uppmärksamhet, men gangster-hip-hop är bara för mycket.. Och det kommer från en som kan uppskatta hip-hop om det finns någon tanke som är respektabel bakom.

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Men nattvaktaren.. Nu är du ute och cyklar.

Detta handlar inte om någon avundsjuka. Och ja, det finns en god anledning till att den kategorin av hip-hop som görs till åtlöje i denna tråden säljer så förbaskat bra. Anledningen är att det finns alldeles för många kids som tror att livet går ut på att besitta en häftig attityd och att smycken och storbystade brudar är det enda viktiga i livet. Kommerciell bling-hip-hop har helt enkelt inget som helst genomtänkt bakom sig - syftet är att tjäna pengar och bli ballast, och det gärna med en egocentrerad attityd. En attityd som jag inte stödjer över huvud taget, och glädjeligen skrattar åt.

Det känns som att du försvarar detta för att skapa reaktioner. Någon välskriven musik eller uppfinningsrikedom är det inte frågan om. Om man bortser från den konstanta evolutionen i hur man klär sig och beter sig så pimpigt som möjligt då vill säga.

Jag tycker vad de gör är förödande för all kultur. Deras attityd sätter griller i huvudet på våra stackars barn som tror att det är att bli hip-hopare som är livets högsta mål. Dagen efter börjar de svära och bete sig kaxigt emot sin omgivning. Jag har inget emot att folk blir kända och får tonvis med uppmärksamhet, men gangster-hip-hop är bara för mycket.. Och det kommer från en som kan uppskatta hip-hop om det finns någon tanke som är respektabel bakom.

Fast det är ju inte helt sant. Det finns låtar som är otroligt bra och som har melodier som får en att skita på sig i modern R&B. Texterna kan ha väldigt bra budskap. Det handlar om att man inte vill höra det för att man inte gillar genren. Det finns många låtar som är helt meningslösa och därför tycker jag att bilden är väldigt rolig men den som säger att det är sant om musikstilen är helt fel ute. Bilden handlar ju faktiskt om R&B, inte bara bling hip-hop.

Bilden hade nästan varit roligare om den handlade om country för det är onekligen den genre som man själ mest från varandra i. Att alla låtar låter likadant kan man säga om vilken genre som helst. Det är sant om man inte är insatt i genren såpass att man hör vad som är skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna igen, eller stå kvar på din fläck och se världen springa förbi.

Jag har hört en hel del hip-hop i mitt liv. Du måste ju förstå att det är den värdelösa gangster-hip-hopen jag ratar. Ungefär halva hip-hop-scenen består av denna dynga. Resten är helt ok, och vissa delar är faktiskt riktigt bra. Ice Cube och gänget är helt enkelt ointressanta. Beatsen är omusikaliska, tråkigt mixade, väldigt oinspirerande. Utöver det är texterna extremt meningslösa. Jag kan inte hjälpa att jag känner såhär. 😑

Fast det är ju inte helt sant. Det finns låtar som är otroligt bra och som har melodier som får en att skita på sig i modern R&B. Texterna kan ha väldigt bra budskap. Det handlar om att man inte vill höra det för att man inte gillar genren. Det finns många låtar som är helt meningslösa och därför tycker jag att bilden är väldigt rolig men den som säger att det är sant om musikstilen är helt fel ute. Bilden handlar ju faktiskt om R&B, inte bara bling hip-hop.

Bilden hade nästan varit roligare om den handlade om country för det är onekligen den genre som man själ mest från varandra i. Att alla låtar låter likadant kan man säga om vilken genre som helst. Det är sant om man inte är insatt i genren såpass att man hör vad som är skillnad.

Absolut!!! Det finns givetvis undantag. Det är dock inte dessa undantagen jag syftar på. Det är inte så svårt att förstå vilken del av hip-hopen jag syftar på. Jag har ju inte påstått att det är sant om hela musikstilen heller (då syftar jag på hela hip-hop-genren)

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Ice Cube och gänger är helt enkelt ointressanta.

Han var bra för 20 år sedan, då fanns det ingen som gjorde det han gjorde. Klart att Straight Outta Compton inte känns produktionsmässigt fresh längre, den släpptes på 80-talet, men det är knappast ett exklusivt hiphopproblem.

Vad tror du om att testa lite nyare r'n'b - kanske till och med välja en platta som är yngre än du själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han var bra för 20 år sedan, då fanns det ingen som gjorde det han gjorde. Klart att Straight Outta Compton inte känns produktionsmässigt fresh längre, den släpptes på 80-talet, men det är knappast ett exklusivt hiphopproblem.

Vad tror du om att testa lite nyare r'n'b - kanske till och med välja en platta som är yngre än du själv?

Kan du ge exempel på vad det är för RnB du syftar på? Jag lyssnar lite på den genren från och till, och tycker det kan vara riktigt bra emellanåt. Du verkar ha bestämt dig för att jag är en åsiktsmässigt stel person som inte kan tänka sig att lyssna på nya grejer. Det är helt fel. Jag tar in allt, och ger det en chans. Så länge artisterna du tänker ge som förslag inte säger bitch, nigga', hustla' i varje mening eller inleder 9 av 10 låtar på albumen med pistolskott kan jag tänka mig att ge det en ärlig chans.

Jag kan bara inte förstå varför det skulle vara fel att se Hellpigs trådstart som humor, för det är en sprakande perfekt parodi.

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Bilden hade nästan varit roligare om den handlade om country för det är onekligen den genre som man själ mest från varandra i. Att alla låtar låter likadant kan man säga om vilken genre som helst. Det är sant om man inte är insatt i genren såpass att man hör vad som är skillnad.

Anser du dig själv vara "insatt" i "country"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du ge exempel på vad det är för RnB du syftar på? Jag lyssnar lite på den genren från och till, och tycker det kan vara riktigt bra emellanåt. Du verkar ha bestämt dig för att jag är en åsiktsmässigt stel person som inte kan tänka sig att lyssna på nya grejer. Det är helt fel. Jag tar in allt, och ger det en chans. Så länge artisterna du tänker ge som förslag inte säger bitch, nigga', hustla' i varje mening eller inleder 9 av 10 låtar på albumen med pistolskott kan jag tänka mig att ge det en ärlig chans.

Jag kan bara inte förstå varför det skulle vara fel att se Hellpigs trådstart som humor, för det är en sprakande perfekt parodi.

Det är säkert en perfekt parodi om du är 50+ och xenofob.

Lyssna ja... Börja med R. Kelly, 00-talets största artist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är säkert en perfekt parodi om du är 50+ och xenofob.

Lyssna ja... Börja med R. Kelly, 00-talets största artist.

Okej, på det viset. Haha. Måste man vara rädd för främlingar då alltså, och halvvägs ner i graven för att tycka att det är roligt. 😆

Okej, jag ska se vad Spotify har att erbjuda ala R. Kelly.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är säkert en perfekt parodi om du är 50+ och xenofob.

Btw, hur fick du in xenofob i det hela?

Är det inte att ta på sig väl mycket offermentalitet att slänga sig med sådana beskyllningar?

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag uppvuxen med hårdrocken från 70-talet. Idealet var 10-minuters utflippade psykedeliska gitarrsolon a'la Led Zeppelins "The song remains the same". Det var naturligtvis mycket mer Äkta och Seriöst än dagens gangsta-hip-hop-med-bling-bling!

😆

Kan inte påstå att jag tycker varken det ena eller det andra känns särskilt spännande.

Same same but different ... typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anser du dig själv vara "insatt" i "country"?

Jag har lyssnat en del på country och jag vet att många låtar inom country lånar idéer av varandra. Det är sant om alla musikstilar men det verkar det som många inte riktigt förstår. Av någon anledning har det blivit vanligt att påstå att R&B inte kommer med någonting nytt och att allt har hörts förut. Jag ville egentligen bara få de som tycker att R&B är "samma skit" att tänka efter om det inte kan stämma in på andra stilar också.

Jag vill tillägga att jag inte har någonting emot country. Jag lever med ett väldigt bestämt måtto att jag inte gillar eller ogillar genrer. Jag gillar eller ogillar låtar. Det finns vissa genrer som jag har lättare att ta till mig än andra men det betyder inte att alla låter i den genren är bra. Samtidigt finns det genrer som jag kan ha lite svårare för men det betyder verkligen inte att jag ogillar alla låtar i den genren. Jag tycker att det inte går att säga att man inte gillar en genre. Om man gör det så bestämmer man sig för att en låt är dålig innan man har hört den och gör man det så kan man omöjligt ha en genuin kärlek till musik enligt min mening. Man kan bara säga att man inte gillar en låt efter att man har hört den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat en del på country och jag vet att många låtar inom country lånar idéer av varandra. Det är sant om alla musikstilar men det verkar det som många inte riktigt förstår. Av någon anledning har det blivit vanligt att påstå att R&B inte kommer med någonting nytt och att allt har hörts förut.

Fast, kommer "country" med mycket nytt, tycker du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nattvaktaren.. Nu är du ute och cyklar.

Detta handlar inte om någon avundsjuka. Och ja, det finns en god anledning till att den kategorin av hip-hop som görs till åtlöje i denna tråden säljer så förbaskat bra. Anledningen är att det finns alldeles för många kids som tror att livet går ut på att besitta en häftig attityd och att smycken och storbystade brudar är det enda viktiga i livet. Kommerciell bling-hip-hop har helt enkelt inget som helst genomtänkt bakom sig - syftet är att tjäna pengar och bli ballast, och det gärna med en egocentrerad attityd. En attityd som jag inte stödjer över huvud taget, och glädjeligen skrattar åt.

Det känns som att du försvarar detta för att skapa reaktioner. Någon välskriven musik eller uppfinningsrikedom är det inte frågan om. Om man bortser från den konstanta evolutionen i hur man klär sig och beter sig så pimpigt som möjligt då vill säga.

Jag tycker vad de gör är förödande för all kultur. Deras attityd sätter griller i huvudet på våra stackars barn som tror att det är att bli hip-hopare som är livets högsta mål. Dagen efter börjar de svära och bete sig kaxigt emot sin omgivning. Jag har inget emot att folk blir kända och får tonvis med uppmärksamhet, men gangster-hip-hop är bara för mycket.. Och det kommer från en som kan uppskatta hip-hop om det finns någon tanke som är respektabel bakom.

Precis samma resonemang kan man applicera på tråkiga och stereotypiska rockband som försöker se coola ut med långt hår, slitna jeans och distade gitarrer. Det finns massor av bra hiphop och rnb, både nutida och äldre, som är bra och inte är enligt den trångsydda stereotypen du verkar döma all liknande musik utifrån. Till exempel Justin Timberlake, Kanye West, Talib Kweli, med flera.

På vilket sätt är gangsterhiphop värre än rock n' roll-drömmen? Den är ju inte direkt problemfri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...