Jump to content
Annons

Ny plugg tillgänglig


Hellpig

Recommended Posts

Annons
  • Svar 113
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nu var åtminstone min reaktion inte riktad mot bilden i förstaposten utan snarare den tråkiga och alldeles för vanliga uppfattningen om hiphop och rn'b som det visades prov på här i tråden. Är lite som när folk ibland säger att elektronisk musik väl inte är så svårt, det är väl bara trycka på några knappar. Tröttsamt bara när man avfärdar en stor genre med mycket bra bara för att man har en felaktig bild av den.

Men men, kanske dags att släppa det nu. 🙂

Om man säger att inom vissa genrers är det betydligt lättare att kränga ren dynga...

Jag skulle tycka det var intressant om du kunde nämna någon hip-hop eller raplåt som verkligen är outstanding o som bygger på stort musikteoretiskt kunnande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man säger att inom vissa genrers är det betydligt lättare att kränga ren dynga...

Jag skulle tycka det var intressant om du kunde nämna någon hip-hop eller raplåt som verkligen är outstanding o som bygger på stort musikteoretiskt kunnande?

Är du seriös? Jag har mycket svårt att se hur "stort musikteoretiskt kunnande" är relevant i de flesta genrer.

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man säger att inom vissa genrers är det betydligt lättare att kränga ren dynga...

Jag skulle tycka det var intressant om du kunde nämna någon hip-hop eller raplåt som verkligen är outstanding o som bygger på stort musikteoretiskt kunnande?

🙂

Sen när blev det ett mått på kvalitét för en låt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle tycka det var intressant om du kunde nämna någon hip-hop eller raplåt som verkligen är outstanding o som bygger på stort musikteoretiskt kunnande?

Nämn en låt inom valfri populär genre som bygger på "stort musikteoretiskt kunnande"...

De flesta musiker skapar nog snarare sina låtar efter hur de känner att det ska vara - och skiter fullständigt i musikteori under arbetets gång med låten, utan skapar på gehör. De som kan musikteori har den att falla tillbaka på om de kör fast någonstans i en låt och de kan komma vidare lite lättare än de som inte kan teorin, men i övrigt tror jag faktiskt inte att det finns många som egentligen använder teorin när de skapar en ny låt från scratch.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju skitroligt - och det hade varit lika roligt om det handlade om hårdrock där man fick välja hårlängd, antal nitar på kläder, antal motorcyklar och likkistor i videon, antal baskaggeslag i minuten, antal rådistade gitarrer, hur många gitarrsolon per låt och hur oändligt långa de ska vara, hur många gånger orden "devil", "night", "danger","doom" etc ska förekomma osv.

- eller country, där man fick välja cowboyhattar, antal fransar och annat till kläderna - och hur många lapsteel-solon som ska vara med, hur stark Texas-dialekt som ska användas och hur många yie-ha som ska utropas...

- eller varför inte dansband, där man får välja hemska scenkostymer, vilken känd artists låt som ska förstöras, hur mycket överdrivet reverb som ska användas etc.

Jag har svårt att förstå varför vissa reagerar så negativt och inte klarar av att se det tokroliga i vissa musikstilar. Det finns ju stereotyper i väldigt många genre, men det är bara när det handlar om svart musik som somliga kommer dragande med att de misstänker rasism. Det beror ju på att de beter sig och låter just så löjligt stereotypt som de gör, som är orsak till att folk ser ner på det - och det handlar definitivt inte om rasism, utan det hade varit likadant om det var vita, gula eller lila människor som höll i mickarna också. Snacka om storm i ett vattenglas! 😆

...och R Kelly ÄR bra - även om vissa låtar har blivit bättre med andra sångare... 😄

Helt rätt Claes!

För er med en humornivå över -1.000.000 ….

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)
Jaha R.Kelly patetisk, vad trevligt för dig då.

Vad lyssnar du på för slags musik...plz förvåna mig nu? :rolleyes:

Vad jag lyssnar på?

Jag lyssnar på Alternativ musik och inte Radioslisk som R. Kelly.

Metal, Industri, synth mm.

Några favoriter :

Front line assembly

Jag har personligen fruktansvärt svårt att förstå hur man kan höja artister som R.Kelly, M.Jackson och beyonce till skyarna, men fortsätt ni med det bara så kan ju dom slätstrukna artisterna bli rikare....., vi andra skriver musik utan betalning...

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)
Helt rätt Claes!

För er med en humornivå över -1.000.000 ….

Cheers!

Hahaha..., lysande, där kände man ju igen sej en del i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

text.

Fortfarande flummigt, desvaenger?

Ja, för jag tycker inte det är en korrekt tolkning av situationen i denna tråden. Det fungerar ju rätt och slätt så simpelt som Claes skriver...

Vill man vara fin får man lida pin!

Varför tar RNB-anhängarna åt sig i denna tråden? Kan du förklara det? Det är ju där problemet ligger. Man måste få skämta lite. Om man går på en standup, där personen skämtar kring valfritt ämne, ska man bli sur då också och ta åt sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, för jag tycker inte det är en korrekt tolkning av situationen i denna tråden. Det fungerar ju rätt och slätt så simpelt som Claes skriver...

Vill man vara fin får man lida pin!

Varför tar RNB-anhängarna åt sig i denna tråden? Kan du förklara det? Det är ju där problemet ligger. Man måste få skämta lite. Om man går på en standup, där personen skämtar kring valfritt ämne, ska man bli sur då också och ta åt sig?

Ja, du.. varför tar RNB-anhängarna åt sig. Ska invandrarna skylla sig själva som tar åt sig av byggarbetarna som frågar hur det går med potatisodlingen i parketten? Men mening var inte i första hand att skylla på tråden - läs ovanstående inlägg.. dubbla discalimers. Blir sur på fenomenet ur ett större perspektiv.

Äh jag orkar tyvärr inte diskutera. kör hårt ni. whatver

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ja, du.. varför tar RNB-anhängarna åt sig. Ska invandrarna skylla sig själva som tar åt sig av byggarbetarna som frågar hur det går med potatisodlingen i parketten? Men mening var inte i första hand att skylla på tråden - läs ovanstående inlägg.. dubbla discalimers. Blir sur på fenomenet ur ett större perspektiv.

Äh jag orkar tyvärr inte diskutera. kör hårt ni. whatver

Dom odlar nog snarare ris... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag lyssnar på?

Jag lyssnar på Alternativ musik och inte Radioslisk som R. Kelly.

Metal, Industri, synth mm.

Några favoriter :

Front line assembly

Jag har personligen fruktansvärt svårt att förstå hur man kan höja artister som R.Kelly, M.Jackson och beyonce till skyarna, men fortsätt ni med det bara så kan ju dom slätstrukna artisterna bli rikare....., vi andra skriver musik utan betalning...

Lol, du är bara för rolig du. R.I.P denna tråd..."It's a rap"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tar RNB-anhängarna åt sig i denna tråden? Kan du förklara det? Det är ju där problemet ligger. Man måste få skämta lite. Om man går på en standup, där personen skämtar kring valfritt ämne, ska man bli sur då också och ta åt sig?

Jag tycker bilden i trådens första inlägg varken var kul eller tråkigt och har inte tagit åt mig av någonting, men det jag tycker är tröttsamt är när man sitter och dömmer ut en stor del musik för att allt man känner till är några gangstarappare på MTV. Precis som lax pekade på så blir det lite som att skjuta småfågel med bazooka i den här tråden men det är inte direkt första gången man stöter på den synen. Det är trist när man är så enkelspårig, det är inte direkt så att folk som inte lyssnar på rock tror att H.E.A.T är representativa för alla som håller på med allt från AOR till indie till progressiv till kristen rock bara för man sett dom på SVT. Man har så klart all rätt i världen att inte tycka om en musikstil, men jag tycker man åtminstone kan göra det på mer seriösa grunder än att gangsterkulturen är hemsk för barn.

För att vara extra tydlig så är det här inte menat till dig specifikt utan en mer allmän tankegång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker bilden i trådens första inlägg varken var kul eller tråkigt och har inte tagit åt mig av någonting, men det jag tycker är tröttsamt är när man sitter och dömmer ut en stor del musik för att allt man känner till är några gangstarappare på MTV. Precis som lax pekade på så blir det lite som att skjuta småfågel med bazooka i den här tråden men det är inte direkt första gången man stöter på den synen. Det är trist när man är så enkelspårig, det är inte direkt så att folk som inte lyssnar på rock tror att H.E.A.T är representativa för alla som håller på med allt från AOR till indie till progressiv till kristen rock bara för man sett dom på SVT. Man har så klart all rätt i världen att inte tycka om en musikstil, men jag tycker man åtminstone kan göra det på mer seriösa grunder än att gangsterkulturen är hemsk för barn.

För att vara extra tydlig så är det här inte menat till dig specifikt utan en mer allmän tankegång.

tou-fucking-ché!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker bilden i trådens första inlägg varken var kul eller tråkigt och har inte tagit åt mig av någonting, men det jag tycker är tröttsamt är när man sitter och dömmer ut en stor del musik för att allt man känner till är några gangstarappare på MTV.

Absolut. FY på dom som gör så!

Har du lust att lista de i denna tråden som du anser har den synen? Eller åt minståne skriva antalet. Jag tror inte det är mer än en eller max två personer faktiskt. Resten ansåg endast att det var bra humor (med undantag för oppositionen såklart).

Jag förstår inte hur det kan bli en sån soppa över en så liten sak, som i denna tråden. Som sagt: storm i ett vattenglas. Jag gillar inte när andra ser sig själva som bättre människor när de avfärdar humor som denna och lägger in "mogna" kommentarer. Är det då man ska känna att man tagit en vuxen stans? Det finns inget omoget med att tycka att detta är roligt. Det finns inget omoget med att tycka att kiss och bajs-humor är roligt. Det kallas att vara lättroad, vilket är positivt. Jag personligen tycker det var fruktansvärt roligt. Inte för att det är just RNB det handlar om, utan för att en stereotyp utmålas på ett helt underbart sätt. Det är inte så att just de tankarna aldrig korsat mitt sinne förut.

Jag kan förstå att alla inte har samma humor. Alla behöver inte uppskatta denna humorn. Men att tycka att inlägget är onödigt eller att titta snett på de som tycker det är roligt är ju däremot, onödigt..

Dessutom. Det är ju riktigt kul att provocera lite, kliva lite över gränserna, när det kommer till humor. Man vet att det kommer locka till sig ett antal personer som inte tycker det är okej, vilket gör det hela ännu roligare! Varsågoda att svartmåla min stereotyp med lite sarkastisk humor. Jag kommer skratta åt det själv. Man måste ha så pass mycket självdistans. Klarar man inte av lite sånt dääääääär ligger inte problemet i humorn, utan i en själv.

Detta måste vara mitt snurrigaste inlägg på detta forumet. Jag får skylla på att jag satt ljud till en föreställning hela djävla dagen, och är väldigt trött i huvudet.

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut. FY på dom som gör så!

Har du lust att lista de i denna tråden som du anser har den synen? Eller åt minståne skriva antalet. Jag tror inte det är mer än en eller max två personer faktiskt. Resten ansåg endast att det var bra humor (med undantag för oppositionen såklart).

Jag förstår inte hur det kan bli en sån soppa över en så liten sak, som i denna tråden. Som sagt: storm i ett vattenglas. Jag gillar inte när andra ser sig själva som bättre människor när de avfärdar humor som denna och lägger in "mogna" kommentarer. Är det då man ska känna att man tagit en vuxen stans? Det finns inget omoget med att tycka att detta är roligt. Det finns inget omoget med att tycka att kiss och bajs-humor är roligt. Det kallas att vara lättroad, vilket är positivt. Jag personligen tycker det var fruktansvärt roligt. Inte för att det är just RNB det handlar om, utan för att en stereotyp utmålas på ett helt underbart sätt. Det är inte så att just de tankarna aldrig korsat mitt sinne förut.

Jag kan förstå att alla inte har samma humor. Alla behöver inte uppskatta denna humorn. Men att tycka att inlägget är onödigt eller att titta snett på de som tycker det är roligt är ju däremot, onödigt..

Dessutom. Det är ju riktigt kul att provocera lite, kliva lite över gränserna, när det kommer till humor. Man vet att det kommer locka till sig ett antal personer som inte tycker det är okej, vilket gör det hela ännu roligare! Varsågoda att svartmåla min stereotyp med lite sarkastisk humor. Jag kommer skratta åt det själv. Man måste ha så pass mycket självdistans. Klarar man inte av lite sånt dääääääär ligger inte problemet i humorn, utan i en själv.

Detta måste vara mitt snurrigaste inlägg på detta forumet. Jag får skylla på att jag satt ljud till en föreställning hela djävla dagen, och är väldigt trött i huvudet.

Du har verkligen inte fattat ett skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker bilden i trådens första inlägg varken var kul eller tråkigt och har inte tagit åt mig av någonting...

Ja men se, det beror nog på att du saknar humor. Eller självdistans. Troligtvis båda.

Det är i sig inget farligt. Men du kommer vad det lider garanterat utvecklas till bli en fruktansvärt grå och olidligt trist besserwissergubbe.

Lycka till med musicerandet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Desvaenger: För egen del är de subtila antydningar som sprider fördomar de värsta. I förtäckt ironi eller skämt, kanske därför jag reagerar, och det kanske är onödigt. Det slog an en klocka hos mig iallafall. Kanske har att göra med omgivningen jag befunnit mig i där alla vet att invandrare inte är lika fina, inte säger det rakt ut utan det kommer som en liten ful jävla smygfis som försvinner så snabbt den gjort sitt verk utan att lämna spår efter sig. Det går inte att hävda sig mot det, för ingen står för sina åsikter up front. Tänk dig det. Man kanske själv måste vara annorlunda för att förstå det. Den här gången handlar det inte om invandrare men sättet är detsamma, även om motivet från trådskaparen inte är det. Hellpig är en schysst snubbe, alla andra också såklart. Jag vill bara göra uppmärksam på hur det kan tolkas, om den som läser har upplevt världen på ett annat sätt än den som skrev inlägget.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ICKE skämta om människor som anser sig vara i ett underläge. Usch och Fy på alla som gör det. Det är Normativt och Översitteri och Fördomsfullt.

Man MÅSTE låta dem behålla sin offerposition och exklusiva status som Utsatta och Underdogs, särskilt om det är en del av deras självbild. Sen spelar det ingen roll om 80% av befolkningen (eller de som gör den musik som säljer bäst) består att människor med underdog-identitet, man må ICKE skämta om dem ändå. Inte heller påtala att offermentaliteten är mer av en image än ett faktum ...

(sorry, kunde inte hålla mig längre ...)

Nej, för att bli allvarlig ...

Jag kan inte se några som helst problem med att skämta om den ena musikstilen eller den andra. För att inte tala om deras stereotypa attribut.

Rappare befinner sin inte i nåt slags underläge. De säljer som fan och är storindustri. De är inte heller mer utsatta av musikers förakt än vita gubbrockare, kanske snarare tvärtom (men ingen av dem är i nåt slags underläge).

Det handlar nog faktiskt mer om att en del identifierar sig som "utsatta", och så länge det är en del av självbilden så kommer antydningar om motsatsen riskera att peta på självbilden. Det är kanske jobbigt för den som riskerar att få sin självbild ifrågasatt, men ingen av oss kan leva ett liv där vår upfattning om oss själva aldrig någonsin blir ifrågasatt. Sånt är livet. Take it, or move to a gated comunity ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Just därför så tar man det lite piano och lugn och ro med allt som skrivs på ett forum eller hur!?

I samband med skräcktemat gjorde jag ett uttalande om att min dotter var ett stort misstag och det var hon som var offret i mitt stycke som hette "Offer"....några tog illa vid sig över mitt utspel då jag bara gjorde det för att spinna vidare på vår "skräckhelg" (min dotter var med och köra plus hade en roll i mitt stycke) ja jäklar vad jag hatar hon, hm!?

Ta det mesta med en klackspark boys...nätet är ju lite av en ventil och "fikaplats" tror jag, så är inte som det riktigt verkar här i "cybern".

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men se, det beror nog på att du saknar humor. Eller självdistans. Troligtvis båda.

Så humor är något objektivt och det här var alltså kul men eftersom jag tyckte det så har jag ingen humor? Det var ju synd. 😱

Det är i sig inget farligt. Men du kommer vad det lider garanterat utvecklas till bli en fruktansvärt grå och olidligt trist besserwissergubbe.

Lycka till med musicerandet!

Tack! Nu när jag har dina lyckönskningar så vet jag att jag kommer komma långt.

Och den som fortfarande tror att det handlar om bilden har antingen missat att läsa halva tråden eller är väldigt bra på att missuppfatta. Men man ser det man vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak jag känner att jag behöver klargöra innan jag går vidare i diskussionerna är denna. Folk har uppenbarligen en stor tendens att feltolka mig, det har jag förstått. Jag är kanske lite annorlunda. Det jag vill förtydliga är att jag älskar ett hett diskussionstempo där diskussionens grundvallar skakas om ordentligt. Mycket känslor är bra. Därför kan jag ofta skriva på ett sätt som kan tolkas som ganska aggressivt (eller kanske i proportion, onödigt överreaktivt). Saken är dock den att jag är sådan som person. När jag ser en orättvisa kokar jag över, när jag ser en rättvisa fylls jag av harmoni. Eftersom jag inte tänker dämpa/tygla mitt temperament/min känslor för att passa normerna i det lugna svenska samhället, är det jag önskar allra helst att andra svarar tillbaka med lika hårda tag. Jag kan ta det, jag vill ha det.

Det värsta som kan hända för min del, vilket ännu lättare än i verkliga livet kan hända över nätet (misstolkningarnas land), är att mitt temperament tolkas som en outtänkt omogen "aggressiv fasad" jag gömmer mig bakom, och motdebattanten håller sig lugn. Det är tyvärr resultatet när två helt olika temperament möts, det får jag köpa. Det finns andra situationer där mitt temperament är fördelaktigt istället.

Jag brukar även roa mig med att leka djävulens advokat i alla tillfällen, debattera utifrån udda standpoints (heter på svenska?), komma med kontroversiella synpunkter och ställa saker på ända. Jag tycker om att göra så.

Sammanfattningsvis är det nog svårt att veta vart man har mig om man inte känner mig på riktigt.

Du har verkligen inte fattat ett skit.

Tack så mycket. Härligt att höra. Istället för att sitta och småfnysa för dig själv kan du ju förklara vad jag inte fattat istället. Utan att det låter flummigt, eller utan ett antagande i botten att alla människor är sköra som kristallglas och måste behandlas därefter.

Det är så jäkla härligt att få en sån här kommentar. Den säger så lite, men samtidigt så mycket.

Det är lustigt hur vissa har förmågan att ge andra, mig i detta fallet, dåligt samvete, eller skuldkänsla. Det är ju nu jag ska sitta och skämmas och tänka "vad har jag nu sagt, har jag gjort bort mig inför alla på studio?", eller varför inte "nattvaktaren måste vara mycket mer mentalt utvecklad än vad jag är, det visar ju sig tydligen att jag har missuppfattat ALLT.. vilken liten prick jag är..". Men det gör jag inte innan jag får en jävligt bra förklaring på vad jag missuppfattat. Jag anser mig ha kontroll på mina värderingar och mitt tänkande tills motsatsen bevisats.

Så nattvakteren. Ge mig en tydlig förklaring på vad du försöker säga så ska vi försöka lösa det här på bästa möjliga sätt.

Desvaenger: För egen del är de subtila antydningar som sprider fördomar de värsta. I förtäckt ironi eller skämt, kanske därför jag reagerar, och det kanske är onödigt. Det slog an en klocka hos mig iallafall. Kanske har att göra med omgivningen jag befunnit mig i där alla vet att invandrare inte är lika fina, inte säger det rakt ut utan det kommer som en liten ful jävla smygfis som försvinner så snabbt den gjort sitt verk utan att lämna spår efter sig. Det går inte att hävda sig mot det, för ingen står för sina åsikter up front. Tänk dig det. Man kanske själv måste vara annorlunda för att förstå det. Den här gången handlar det inte om invandrare men sättet är detsamma, även om motivet från trådskaparen inte är det. Hellpig är en schysst snubbe, alla andra också såklart. Jag vill bara göra uppmärksam på hur det kan tolkas, om den som läser har upplevt världen på ett annat sätt än den som skrev inlägget.

Då kanske du har en bias för att tolka situationen utifrån det faktumet, att det i din omgivning varit på det viset. Det är förståeligt. Det är inte försvarbart med smygrasism, det säger sig självt. Ja, det är fruktansvärt med folk som smyger med åsikter / snackar skit i andras frånvaro. Jag har själv upplevt fenomenen. När man sedan ställer sig själv i spotlighten inför alla och ber om en förklaring till vederbörandes beteende backar alla in i skyddet av gruppen och ansvaret för de redan subtila peakarna smetas ut och blir odefinierbart. Kvar står man själv, gjord till åtlöje. Jag har också upplevt saker i mitt liv, är absolut ingen översittartyp utan förstår med ödmjukhet andra som känner sig förtryckta. Men det handlar det som du säger inte om här, inte för mig heller. Det är därför jag tycker att man inte ska utgå ifrån att det är så det förhåller sig i tråden. Utgår man ifrån det, och börjar diskutera kring det uppstår ett problem, så som det gjort nu. Men angående din sista mening, där har du helt rätt faktiskt. Hade ingen nämnt detta hade man kunnat tolka tråden som en smygrasistisk tråd kanske, av vissa personer. Bättre att undvika det, då det även skulle ge dåligt sken över inte bara trådens skribenter, utan även studio.se. Samtidigt trycker jag det är tråkigt att en diskussion som denna ska ta över hela tråden.

Jag är en människa av slaget som anser att man måste vara så pass hårdhudad att humor som den i tråden måste kunna tolereras. Jag tycker det är lite väl kraftigt att reagera över det så länge ingen i tråden har gjort klara övertramp och visat på rasistiska tendenser.

Man får ICKE skämta om människor som anser sig vara i ett underläge. Usch och Fy på alla som gör det. Det är Normativt och Översitteri och Fördomsfullt.

Man MÅSTE låta dem behålla sin offerposition och exklusiva status som Utsatta och Underdogs, särskilt om det är en del av deras självbild. Sen spelar det ingen roll om 80% av befolkningen (eller de som gör den musik som säljer bäst) består att människor med underdog-identitet, man må ICKE skämta om dem ändå. Inte heller påtala att offermentaliteten är mer av en image än ett faktum ...

Tack!

---------

Det är intressant att se att det i många diskussioner finns två grupperingar som aldrig kan komma överens. För de som läst MBTI (en filosofi kring personlighetstyper baserad på Carl G. Jungs teori om psykologiska typer), och är bekanta med vad S (sensor) och N (intuitive) betyder, vet att de dragen får människor att skilja sig åt som olja och vatten. I runda slängar hälften av människorna på våran planet ingår i vardera typ och ser/kategoriserar världen på helt olika sätt. Man brukar säga att när lektionen är slut, och eleverna inte längre tvingas umgås i samma rum delar sig klassen i två grupper. De intuitiva går åt sitt håll och tänker att sensors är ena tråkiga jäkla fantasilösa torrbollar utan verklighetsförankring, medans sensors går åt ett annat med tanken att de intuitiva är totalt ouppfostrade, omoraliska och barnsliga.

Som en rolig sidogrej. För de som tycker att personlighetskemi är intressant delar jag med mig av en länk till ett test: http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes2.asp.

Testet delar in svaren i 16 personlighetstyper, där man själv blir en specifik. Där bör man svara så noga man kan, och som svar får man en kombination av fyra bokstäver, t. ex. INTP (som jag). Sök på kombinationen du fick på google, och läs en av beskrivningarna. Det stämmer ofta skrämmande bra in på hur man är som person.

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...