laxlaxlax Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Hej forumkamrater! Jag har kÀnt ett tag att jag skulle behöva nÄgot som vÀger upp musiken frÄn andra hÄllet - ett ying till ett yang. Just nu tar det för mycket utrymme och jag behöver en paus frÄn det. NÄgon som har tips pÄ nÄgot som gör att jag kan kÀnna mig mer balanserad? Jag sysslar vÀldigt ofta med musik för jag inte har nÄgot bÀttre för mig, det kommer utan att jag vill och jag tycker det tar energi som jag vill ha till annat. SÄ jag tÀnker att det kanske finns nÄgon syssla, hobby eller annat som kan hjÀlpa med det? Vill se om jag kan bli mindre introvert och dagdrömmande. Tar gÀrna emot tips.
joachime Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Du skulle kunna pröva en mer utÄtriktad form av musicerande. Har du provat att sjunga i kör?
Trace Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Rita/mĂ„la Ă€r en exakt motsats till musik tycker jag đ
darkfaery Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Jag trÀnar thaiboxning, det kÀnns som en bra motpol och ett bra sÀtt att bli lite mera utÄtagerande.
godhead Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Orientering. I skogen. Eller bara gĂ„ pĂ„ lĂ„nga vandringar ute i naturen och undersöka vĂ€xter och sĂ„nt. Det finns oĂ€ndligt mycket att ta reda pĂ„ om detta, om man Ă€r intresserad đ
laxlaxlax Postat 14 november 2009 TrÄdstartare Postat 14 november 2009 Joachime: UtÄtriktad Àr ett nyckelord, men kör kÀnns inte riktigt som det jag söker. Darkfaery: Först skrattade jag, mina förÀldrar Àr hippies och mitt största intresse förutom musik Àr att odla blommor. Sen tÀnkte jag efter. Kan tÀnka mig att man mÄste hÄlla fokus pÄ vad man har omkring sig vÀldigt mycket i thaiboxning. Det var ett vÀldigt bra tips! SadamJR: Bra tips, tack för det. TilÀgg: UrsÀkta för egotrÄd. Hoppas det kan tillföra nÄgon annan nÄgot ocksÄ, eller att nÄn annan tar del av den.
Memphis Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 (redigerat) TilÀgg: UrsÀkta för egotrÄd. Hoppas det kan tillföra nÄgon annan nÄgot ocksÄ, eller att nÄn annan tar del av den. Tycker inte det Àr nÄgon egotrÄd alls. Jag kÀnner igen mig precis faktiskt och tror flera gör det. Jag sysslar typ bara med musik pÄ fritiden och har haft flera perioder dÄ jag tröttnat pÄ det och bara vill göra nÄgot annat för att vila frÄn musiken. NÄgra av mina bröder har haft mÄlande och foto vid sidan om vilket jag ocksÄ funderar pÄ att ta upp. Tycker det kÀnns som att motsatsen till musik Àr bild/konst och det verkar roligt. Jag styrketrÀnar visserligen ocksÄ men skulle egentligen vara roligare med nÄgon lagsport som tex. innebandy, som Saddam var inne pÄ. Jag hoppas du hittar nÄgot du trivs med och fÄr glÀdje av. Ha det. /Memphis Redigerat 14 november 2009 av Memphis
nattvaktaren Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 UrsÀkta för egotrÄd. Hoppas det kan tillföra nÄgon annan nÄgot ocksÄ, eller att nÄn annan tar del av den. Du behöver inte alls be om ursÀkt. Fin signatur du har förresten. Jag vill tipsa om sport! Jag har nyss börjat med sport och det Àr mycket bra för huvudet.
DieHard (oregistrerad) Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Rita/mĂ„la Ă€r en exakt motsats till musik tycker jag đ Eftersom jag sysslar med det ocksĂ„ ibland sĂ„ kan jag inte sĂ€ga att det Ă€r nĂ„got utĂ„triktande som han sökte förslag om.
zutztrutz Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Skulle ocksĂ„ sĂ€ga kampsport. en bra trĂ€ningsform som bland annat bygger styrka, kondition, vighet och sjĂ€lvförtroende. Dessutom Ă€r det en mycket social sport, man fĂ„r mĂ„nga nya kompisar đ
Analogfreak (oregistrerad) Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Bo pĂ„ vandrarhem i Abisko och upplev naturen đ http://www.abisko.nu
Claes Holmerup Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 En motsats Ă€r ju ocksĂ„ att ta sig ut och LYSSNA pĂ„ musik, i stĂ€llet för att spela sjĂ€lv. Du kommer ut bland folk och behöver inte sĂ€tta nĂ„gra prestationskrav pĂ„ dig sjĂ€lv, utan kan bara njuta av sĂ„dant som andra skapar. Man kan ocksĂ„ gĂ„ med i nĂ„got Internet-forum och SNACKA om musik, i stĂ€llet för att spela... đ
Hellpig Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Jag vet inte om jag direkt hÄller med om att andra kreativa sysselsÀttningar som t ex mÄlning Àr motsatser till musik, bÄde Àr ju skapande sÄ att sÀga. För min egen kÀnner jag visst igen mig men jag har musik som en ventil för mitt vardagliga jobb, det Àr inte ett dÄligt jobb men jag tycker knappast att det Àr kul. SÄ det Àr en motpol för mig, jobba mer blir ju rÄdet dÄ. SjÀlv spendarar jag c:a 10h om dagen pÄ mitt jobb och det Àr motvikt sÄ det rÀcker för mig.
sixties Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 fotboll och innebandy pÄ hobby nivÄ kan ju vara kul, eller bowla med nÄgra kompisar. var och bowlade i dag med farsan och övrig familj. vi var mellan 4 och 73 Är och alla hade kul.
Carle Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Tycker Orienteringen som nÄgon nÀmner lÄter bra. Jag har tÀvlat sen jag var sju Är och det Àr oftast i skogen under trÀning jag kommer pÄ texter till lÄtar. Sjukt stimulerande.
yaleed Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Jag pysslar med akvariefiskar och fiskfotografering som avbrytare, det e en helt annan vÀrld =)
desvaenger Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 StÀll dig pÄ en industri 8h om dagen sÄ kommer musiken att lockar mera sedan.
Svencanz Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Fysisk aktivitet, absolut. Kampkonst ar ett bra forslag - thai eller kick boxing.... Fast sumo brotting lar nog vara grundande ocksa. Eller ihardiga promenader i naturen... fast martial arts grejen ar nog battre for att unkomma tankandet... S
Claes Holmerup Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Jag Ă€r lite stillsammare av mig och föreslĂ„r mycket hellre promenader i naturen, i sĂ€llskap med en kamera med bra zoom, sĂ„ att man kan komma nĂ€ra de hĂ€rliga djuren - och till pĂ„ köpet sĂ„ kan man njuta av den naturliga musiken som fĂ„glarna bidrar med. đ Kanske inte sĂ„ socialt, men man fĂ„r utlopp för kreativiteten pĂ„ ett annorlunda sĂ€tt jĂ€mfört med att göra musik. En riktigt kreativ sjĂ€l behöver alltid skapa, sĂ„ det Ă€r inte alltid som det blir rĂ€tt om man söker sig till nĂ„got helt annat. Alla sorters sport kĂ€nns totalt frĂ€mmande för mig - och Ă€nnu vĂ€rre med slagsmĂ„lssporter... đł
basshole Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 SÄ lÀnge du inte faller i fÀllan och blir pretentiös, kvasiintellektuell och palestinasjalklÀdd kanske stans lokala teatergrupp kan vara nÄgot?
Björn Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Att göra nĂ„gontning annat som har me estetisk kreativ verksamhet rekommenderas inte om du frĂ„gar mig, tex gĂ„ frĂ„n en bild kurs direkt till studion... dĂ„ Ă€r man helt tömt kreativit nĂ€r man kommer dit o inte sugen pĂ„ att skapa. för mig Ă€r det ialf sĂ„. đł
DieHard (oregistrerad) Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Fast sumo brotting lar nog vara grundande ocksa. Sumobrottning? Det förekommer vÀl inte hÀr i vÀst vad jag vet. Och dÄ mÄste man Àta sÄ förbannat mycket. Inget att rekommendera. BÀttre med promenaden dÄ. Men sport överhuvudtaget Àr inte min grej alls.
nattvaktaren Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 SĂ„ lĂ€nge du inte faller i fĂ€llan och blir pretentiös, kvasiintellektuell och palestinasjalklĂ€dd kanske stans lokala teatergrupp kan vara nĂ„got? Too late. đ
laxlaxlax Postat 15 november 2009 TrĂ„dstartare Postat 15 november 2009 (redigerat) Too late. đ đ Ă„h du din jĂ€vel! Redigerat 15 november 2009 av laxlaxlax
k9 (oregistrerad) Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 TrÀna nÄgon typ av kampsport som har inslag av kata i sig. Man blir tröttare av att kombinera hjÀrna och kropp pÄ det sÀttet Àn man kanske tror. Alternativet att bara promenera Àr ju ocksÄ oftast bra. Du kanske kan hitta nÄgon som vill gÄ med ibland.
Hastalavista Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Hej Laxen Jag fattar vad du menar med motpolsgrejen. Jag tycker det var kul att lÀsa trÄden nÀr folk spÄnar, för vad som Àr rÀtt för den ena funkar antagligen inte för den andre. Vill du kÀnna hunger nÀr du kryper in i din studiokammare sÄ skall nog inte motpolsgrejen vara för nÀrbeslÀktad. Om du t ex tecknar, mÄlar, sjunger i kör eller lirar i band osv Àr risken att du drÀnerar dig, och aktiviteten fÄr ej avsedd verkan. Att trÀna kampsport och styrketrÀna Àr jag för lat för, men tror att det funkar för rÀtt person. Varför inte pistolskytte? En halvsocial Äretruntsport. Jag sjÀlv spelar golf sommartid. Golf eller pistolskytte kan vara riktigt bra, dock lite beroende pÄ var man bor och vilka klubbar och folk man kommer i kontakt med, men sÄ Àr det nog alltid.
Carle Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Bob Hund ger svaret: IstÀllet för musik: förvirring!
Guitar Nilsson Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Jag seglar, det Àr very annorlunda. Tar nÀstan aldrig med gitarr heller, alla andra bÄtfolk tycker det Àr mkt konstigt. Och har jag gitarr med pÄ nÄn brygga sÄ ljuger jag och sÀger att jag inte har det, eftersom om jag tar fram den och försöker sjunga en lÄt som passar till ak gitarr blir man oftast avbryten av flinande supskalle som berÀttar hur viktigt det Àr att jag mÄste spela Deep Purple och Markolio. Nyktra gamla kÀrringjÀvlar Àr precis lika sargiga. "HÀmta gitarren sÄ kan vi berÀtta att du mÄste sjunga nÄt som alla kan. NÄt sÄ det blir fart. Men inte det det dÀr du spelar nu. Spela Cornelius Kaxiga Myra". SÄ att komma ifrÄn musiken tror jag Àr vÀldigt viktigt, bra trÄd. Segling kan vara ganska krÀvande, gör man fel sÄ kanske man drÀnker bÄde sig sjÀlv och övriga ombord. SÄ att göra nÄt som verkligen krÀver en del fokus Àr bra. Klarar man den biffen fÄr man ny energi till musiken.
DieHard (oregistrerad) Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Jag seglar, det Ă€r very annorlunda. Tar nĂ€stan aldrig med gitarr heller, alla andra bĂ„tfolk tycker det Ă€r mkt konstigt. Och har jag gitarr med pĂ„ nĂ„n brygga sĂ„ ljuger jag och sĂ€ger att jag inte har det, eftersom om jag tar fram den och försöker sjunga en lĂ„t som passar till ak gitarr blir man oftast avbryten av flinande supskalle som berĂ€ttar hur viktigt det Ă€r att jag mĂ„ste spela Deep Purple och Markolio. Nyktra gamla kĂ€rringjĂ€vlar Ă€r precis lika sargiga. "HĂ€mta gitarren sĂ„ kan vi berĂ€tta att du mĂ„ste sjunga nĂ„t som alla kan. NĂ„t sĂ„ det blir fart. Men inte det det dĂ€r du spelar nu. Spela Cornelius Kaxiga Myra". Ja det Ă€r sĂ„ typiskt att de som aldrig spelar sjĂ€lva ska tala om för de som gör det vilka lĂ„tar de ska spela och kunna. Finns det nĂ„gon som inte har varit med om det pĂ„ nĂ„got vis? SĂ„ att komma ifrĂ„n musiken tror jag Ă€r vĂ€ldigt viktigt, bra trĂ„d. Segling kan vara ganska krĂ€vande, gör man fel sĂ„ kanske man drĂ€nker bĂ„de sig sjĂ€lv och övriga ombord. SĂ„ att göra nĂ„t som verkligen krĂ€ver en del fokus Ă€r bra. Klarar man den biffen fĂ„r man ny energi till musiken. Ja sjön Ă€r verkligen ingenting för mig men för dig som det Ă€r det Ă€r det verkligen en bra motsats till musik som krĂ€ver full koncentration pĂ„ det man gör att man helt kan glömma musik nĂ€r man hĂ„ller pĂ„ med det man nu gör. Och som du inser att det ska vara nĂ„got som Ă€r helt annorlunda till kreativa saker. Men en akkegura Ă€r ju bra ha med sig pĂ„ bĂ„ten. Den kan ju bli ens livbĂ„t om det vĂ€rsta skulle hĂ€nda. đ±
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.