Jump to content
Annons

Vem kör forumets äldsta DAW?


dallen

Recommended Posts

Annons

Eftersom det fortfarande händer så pass mycket intressant i DAW-utvecklingen har det hela tiden känts motiverat att uppgradera.

Den del som egentligen känns minst motiverad att uppdatera är nog själva inseplningsprogrammet. Men tredjeparts-pluggar och hårdvara blir hela tiden bättre och snabbare.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Kör Tracktion 2. Hyggligt gammalt. 4-5 år eller nåt.

Men det är ju som joachime säger, pluggarna är det intressanta att uppgradera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fortfarande det gamla VST/32 5 installerad, för att inte riskera problem med riktigt gamla projekt - men normalt kör jag med Cubase5.

Äldsta jag någonsin har kört med var förstås gamla Pro24 v1 på Atari - men det var läääänge sedan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Äldsta jag någonsin har kört med var förstås gamla Pro24 v1 på Atari - men det var läääänge sedan...

Ja och det var ju dessutom ingen DAW....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör nog det som 90% av de som kör cubase här kör (AiRs crackade Cubase 3 SX). Men ska köpa Cubase 5 denna vecka faktiskt. Egentligen skulle det inte spela nån roll om det fortfarande var 3an som var aktuell, för jag vill köra med "real stuff", slipper man krångel med att dongel-simuleringen slutar att fungera och annat skräp, och så kan man uppdatera utan att behöva leta efter crackad version för cubase 5.31239125128948120498 och sen en ny crack för den efter ^^ .. känns ju inte speciellt seriöst, särskilt inte när man ska spela in en demo åt en polares band och bah "oj cracken har slutat fungera, nu måste jag installera om cubase och dongelsimulatorn" 😄 .. Blir lite kul att genomsöka Cubase 5s nya funktioner dessutom! 🙂

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Och innan du installerar den legala versionen så rensa datorn ordentlig, inkluderat registret, innan så att det inte blir något strul. Och förlita dig inte helt på registerprogram eftersom mycket skit ligger kvar ändå som man får ta bort manuellt. Vet inte hur många demos man hittat från pluggar, vsti etc som man fått ta bort själv. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Logic Pro 7 fortfarande, på en Mac som var ny för tre år sen. Bara 1 GB minne, men det är faktiskt inget problem. Jag har aldrig sett nån anledning till att uppgradera till Logic 8 eller 9 när det jag har funkar utmärkt. De nya versionerna är lite lättare att lära sig och kompressorn är mer avancerad, men jag är nöjd med sjuan ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Dator från 2003, en P4 på 2,8 GHz och 2Gb ram.

På den kör jag logic 5.5.1

Är nöjd, fast det small nyligen till när jag satte på den, så den är nog döende. För tillfället ligger den dock i flyttlådor.

jag kör också en P4, fast 2,53 ghz från hösten 2002. Hårddiskarna (2x250 gb), minnet (2x1gb) och grafikkortet är bytt, resten är original och funkar hur stabilt som helst. Eftersom jag jobbar väldigt lite med midi och mjukvarusyntar orkar den oftast med det jag använder den till men det klart att man längtar efter något modernare ibland....

Kör PTLE 8.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...