Jump to content
Annons

Rösta på tema för MusikFestival #29


Memphis

Recommended Posts

Goddag igen alla studionerds!

Jag håller mitt ord om att ordna en röstningstråd med de förslag som senaste veckan föddes i Spåntråden.

********************************************

This is how it´s done!

-Nedan kommer 4st förslag på teman som jag valt ut.

-Ge 2 poäng till det tema du helst vill ha, och sedan 1poäng till det du näst helst vill ha.

Skall alltså se ut såhär:

2p - Din favorit

1p - Näst bästa favorit

-Du får inte bara rösta på ett birag, då räknas inte din röst. Den som ändå gör det för att retas kan räkna med överaskning på posten. 😄

-Om resultatet får en delad ettaplats så avgör jag vilken det blir.

-Alla medlemmar som är registerade medlemmar innan 6/9-09 får rösta. Alltså tidigare än igår. (För att förhindra fusk)

-Jag ser helst att de som röstar har tänkt att delta i festivalen.

-Röstningen stänger sin portar nu på Söndag! Alltså den 13/9. Klockslag: Midnatt - 00:00

*************************************************************************

Dina alternativ:

Jazz.

En fri festival där du skall göra musik i valfri jazzstil. Allt från gammalt sväng som Glenn Miller till popjazz som Melody Gardot, Norah Jones eller kanske mer souljazz som Steely Dan. Vissa regler kan tillkomma.

Skräck.

Komponera något från ditt djupaste inre som sätter skräck i lyssnaren. De toner som ger mest rysningar tar hem vinsten.

Svininfluensa.

Skriv din bästa låt någonsin som beskriver den aktuella pandemin som Sverige tapetserat väggarna med. Den som smittar mest hamnar på tronen.

Progg.

Detta tema har varit ett troget förslag som simmat genom många festivaler så jag ger den hederliga proggen ytterligare en chans.

+Edit/Tilägg: Då det finns vissa skillnader mellan "progg" och "proggresiv rock" så säger jag att förslaget innehåller både och, så det inte blir några ev. problem med definition av stil på bidragen ifall det blir en festival med detta tema. Stilarna är ju ändå ganska snarlika. Blev enklast att göra såhär eftersom röstningen redan dragit igång.

Mvh

Allmighty Generale Memphis 😠

[För nya på forumet:

Här på Studioforum hålls musikfestivaler/tävlingar med jämna mellanrum.

De annordnas av av medlemmar för medlemmar. En vinnare röstas fram och som sedan håller i festivalen därpå.

Efter vi klubbat fram ett förslag här så kommer en ny tråd med regler och info. Häng på och delta! ]

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 100
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Kanske skall förtydliga om du menar prog eller progg? 😄

Edit, ja alltså Progressive Rock

eller Proggmusik

Skadar nog inte att vara tydlig så ingen blir besviken vid röstningen 😠

Just det ja! Jättebra att du påpekade detta. Eftersom raka skillnaden mellan dessa två brukar vara omdebatterad och subjektiv så tänkte jag en festival där man har både progg och progressiv rock. 🙂 Så slipper man ev problem angående definition av stil på låtarna. Skall förtydliga i inlägget. Tack Flabbis.

/Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)
Eftersom raka skillnaden mellan dessa två brukar vara omdebatterad och subjektiv så tänkte jag en festival där man har både progg och progressiv rock.

😄😠🙂

Äh, spelar roll - you're the boss... 😉

2p för Jazz

1p för progg

Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)
2 p till jazz. Det enda jag vill rösta på. Hoppas det går bra.
2 p på jazz!

Hör ni jazzlovers! Som Memphis förklarat så räknas det inte inte om man röstar på bara ett alternativ. Så om ni vill vara med och påverka får ni lov att ge 1p till nåt annat (varför inte svininfluensa, som verkar behöva lite fler poäng 🙂 )

[EDIT] JonasW hann före... Tog bort dubbelcitat.

Redigerat av morgonte
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...