Jump to content
Annons

Apple OS X Snow Leopard är släppt


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
Läste någon stans att det skulle vara inbyggt nu i operativet att man kan spela in det man gör på skärmen till film. Någon som vet om detta stämmer. Hittar inte vart jag läste det 🙂

MVH

Anders

Tja Anders.

Ja det stämmer on screen recording kommer men det är inbyggt i nya quicktime.

men vet inte om jag kommer gå över direkt..

litet fundersam hur logic 8 kommer snurra i Snowleopard.

/b

Redigerat av Broghard
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Anders.

Ja det stämmer on screen recording kommer men det är inbyggt i nya quicktime.

men vet inte om jag kommer gå över direkt..

litet fundersam hur logic 8 kommer snurra i Snowleopard.

/b

Antar man behöver quicktime pro då? Får kolla vad som är billigast i så fall. Uppgraderingen kommer jag iaf göra så fort digidesign går ut med att pro tools är kompatibelt.

Tack för svaret. Det är precis vad jag behöver 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

dannepop (oregistrerad)
men vet inte om jag kommer gå över direkt..

litet fundersam hur logic 8 kommer snurra i Snowleopard.

/b

Va?

Har de inte testa alla programs kompabilitet innan de släpper systemet!

D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det farligt nära, ska se vad som händer 090909 först!

Michael Jackssons dödsbo (som äger stor del av Beatles låtkatalog) köper både Apple Records och Apple. Jorå, så är det! *host* Sen kommer Jermaine Jackson tvinga switch-reklammakarna att göra ett version av låten Bad, med den nya texten "You know I'm Mac, I'm Mac, you know it, you know", alltmedan Paul McCartney stödköper sina egna nylanserade Beatles-låtar på Itunes.

Vänta och se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Michael Jackssons dödsbo (som äger stor del av Beatles låtkatalog) köper både Apple Records och Apple. Jorå, så är det! *host* Sen kommer Jermaine Jackson tvinga switch-reklammakarna att göra ett version av låten Bad, med den nya texten "You know I'm Mac, I'm Mac, you know it, you know", alltmedan Paul McCartney stödköper sina egna nylanserade Beatles-låtar på Itunes.

Vänta och se.

Däremot ska väl michaels dödsbo släppa om heal beatles låtkatalog remastrad 090909 ? Har hört det nånstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har en idé hur detta kommer påverka redan installerade program? Vore ju rätt och slätt förjävligt att behöva installera om allt igen. En sådan grov uppdatering av operativsytemet läre ju ändå pågripa en del djupare detaljer.

Det skall gå att göra en uppgrade men det är aldrig att rekomendera..

NU har jag beställt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GIGAN (oregistrerad)
Michael Jackssons dödsbo (som äger stor del av Beatles låtkatalog) köper både Apple Records och Apple. Jorå, så är det! *host* Sen kommer Jermaine Jackson tvinga switch-reklammakarna att göra ett version av låten Bad, med den nya texten "You know I'm Mac, I'm Mac, you know it, you know", alltmedan Paul McCartney stödköper sina egna nylanserade Beatles-låtar på Itunes.

Vänta och se.

Wounderbaum 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har en idé hur detta kommer påverka redan installerade program? Vore ju rätt och slätt förjävligt att behöva installera om allt igen. En sådan grov uppdatering av operativsytemet läre ju ändå pågripa en del djupare detaljer.

Apple säger följande:

32-bitars kompatibilitet.

Mac OS X bibehåller sin flexibilitet genom att fortsättningsvis erbjuda stöd för både 64- och 32-bitarsprogram. Det betyder att du inte behöver uppdatera hela systemet bara för att köra ett 64-bitarsprogram. Nya 64-bitarsprogram fungerar bra med dina gamla skrivare, lagringsenheter och PCI-kort.

Snabbare och säkrare installation.

Det har aldrig varit enklare att uppgradera din Mac. I Snow Leopard har hela processen förenklats och är upp till 50 procent snabbare, trots att den är säkrare och mer omfattande.2 Snow Leopard kontrollerar till exempel dina program för att säkerställa deras kompatibilitet och markerar program som inte kommer att fungera. Om ett strömavbrott avbryter installationen kan du återuppta den senare utan att förlora data.

2 Testerna utfördes av Apple i maj 2009 genom att jämföra Mac OS X 10.6 Snow Leopard som ännu inte var i produktion med Mac OS X 10.5.7 Leopard som var i produktion. Testerna utfördes på ett 2,16 GHz MacBook-system i produktion och ett 2,4 GHz iMac-system i produktion. Båda system var utrustade med 1 GB RAM-minne. Prestanda varierar beroende på systemkonfiguration, dataset och andra faktorer. Testerna avspeglar ungefärliga prestanda hos Mac OS X.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställt. Om jag fattat detta rätt så kan man välja om man vill uppgradera befintlig Leo eller blåsa maskinen och installera SLeo från scratch? Jag hoppas på att det senare fungerar, så man får ett rent system. Skall bara komma ihåg att göra lite tester (i logic) innan jag installerar om, så man kan jämföra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställt. Om jag fattat detta rätt så kan man välja om man vill uppgradera befintlig Leo eller blåsa maskinen och installera SLeo från scratch? Jag hoppas på att det senare fungerar, så man får ett rent system. Skall bara komma ihåg att göra lite tester (i logic) innan jag installerar om, så man kan jämföra. 😄

Om du ska "blåsa rent" så måste du göra det med en ny leopard-installation först, sen köra snow leopard. Förutsatt att det är 300-krs uppdateringen du köpt och inte "paketet".

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska "blåsa rent" så måste du göra det med en ny leopard-installation först, sen köra snow leopard. Förutsatt att det är 300-krs uppdateringen du köpt och inte "paketet".

Förtydling: Om man inte vill ha/behöver Ilife så går det vad jag förstår att installera från grunden - som vid tidigare separata OS X-uppgraderingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska "blåsa rent" så måste du göra det med en ny leopard-installation först, sen köra snow leopard. Förutsatt att det är 300-krs uppdateringen du köpt och inte "paketet".

Det där är jag inte med på..

SnowLeopard för 300:- är la samma pris till alla.. och det är en full installation inte bara en updatering.

Det som skiljer paketet mot 300:- snowleopard åt är att snowleopard bara är operativ systemet full install / Upgrade.

Paketet innehåller SL för 300:- + Ilife 09 som kostar 895:-, och iwork som oxå kostar 895:- det totala priset om du köper detta var för sig skulle hamna på ca 2000:-

men apple släpper et paket för en liten billigare peng.

Men.. själva snowleopard e det samma .. en full installation men kan även användas som uppgrade.

jag känner inte behovet av att ha ilife 09 eller iwork 09 jag har Logic studio 8 och open office.

Redigerat av Broghard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...