Jump to content
Annons

Pirater vill visst det ha GRATIS!


Valle

Recommended Posts

Annons
  • Svar 103
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Diskuteras också över hela jävla nätet!

Piratpartiets uppfattning om ovanstående delas inte av de andra partierna, det var min poäng. Du skrev att alla värnar den personliga integriteten, men det är inte sant - de flesta partierna i riksdagen anser ju att elektronisk kommunikation ska vara undantagen grundlagen.

Om du vill diskutera piratpartiet hänger jag på, men att sitta och bemöta dina fantasier om dem känns inte meningsfullt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Nattvaktaren om att det är bra om man vet vad Piratpartiet vill för att kunna föra en vettig diskussion. Med det inte sagt att Valle inte vet vad Piratpartiet vill. Men jag själv hade inte läst deras stadgar, men det gjorde jag nu - från deras egen webbsida. Här är de första två paragraferna av dem och knappt halva den tredje kopierade:

§ 1 NAMN OCH ORGANISATIONSFORM

Organisationens namn är Piratpartiet. Partiet har som mål att legalisera kopiering och hävda medborgarnas rätt till en säkrad integritet.

§ 2 SÄTE

Partiets säte är i Stockholm.

§ 3 VISION OCH ÄNDAMÅL

Partiets vision är att ge medborgarna friheten att inhämta, nyttja, förädla och sprida

det som idag är av upphovsrätt eller av patent skyddat.

Målet är att medborgarna skall bli sedda som jämlika parter på den ekonomiska

marknaden.

Särskilt målet som jag strukit under precis ovan är intressant.

Reflektera över det!

Andra viktiga saker som framkommer har jag fetlagt.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill diskutera piratpartiet hänger jag på, men att sitta och bemöta dina fantasier om dem känns inte meningsfullt.

För att vara den med näst flest inlägg i den här tråden så låter det där ganska fånigt.

Jag har inte velat diskutera partiet, utan "gratis". Och det visste du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Partiet har som mål att legalisera kopiering och hävda medborgarnas rätt till en säkrad integritet.

Partiets vision är att ge medborgarna friheten att inhämta, nyttja, förädla och sprida

det som idag är av upphovsrätt eller av patent skyddat.

Jag tycker precis tvärtom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Nej det visste jag inte, jag trodde din tråd handlade om "pajaspartister". Ber om ursäkt, jag förstår nu att jag var helt fel ute.

Hmmm... Det där kom lite oväntat... Skumt.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Partiet har som mål att legalisera kopiering och hävda medborgarnas rätt till en säkrad integritet.

Partiets vision är att ge medborgarna friheten att inhämta, nyttja, förädla och sprida

det som idag är av upphovsrätt eller av patent skyddat.

Jag tycker precis tvärtom!

Ser man på, så intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Piratpartiet, vad vill de egentligen?

Ett mycket bättre partiprogram hade varit:

§ 1 NAMN OCH ORGANISATIONSFORM

Organisationens namn är Partiet. Partiet har som mål att kriminalisera all kopiering, värna upphovsrätten och stärka patentskyddet.

§ 2 SÄTE

Partiets säte är i ditt hjärta.

§ 3 VISION OCH ÄNDAMÅL

Partiets vision är primärt att stärka kompositörers och författares upphovsrätt.

Bland annat ska detta ske genom verkande för tillblivelsen av en stark rättsstat.

Målet är att inte blanda ihop frågor om upphovsrätt med den ekonomiska marknaden.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Kul tur vem vill inte ha det? Nytta och nöje på samma gång o äre gratis så äreju extra gött, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tur vem vill inte ha det? Nytta och nöje på samma gång o äre gratis så äreju extra gött, eller?

Hehe... rolig särskrivning där.

Nä men allvarligt, vem vill inte ha gratis bil, studioprylar, möbler och mat också?

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det några regler eller gränser för vad ett parti får ha som sitt partiprogram?

Vore det en demokrati? Tycker du seriöst att det vore rimligt? Gör du det så ser jag inte hur vi någonsin ska kunna diskutera politik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det en demokrati? Tycker du seriöst att det vore rimligt? Gör du det så ser jag inte hur vi någonsin ska kunna diskutera politik.

Saken är den att jag tror att det finns en sådan gräns.

Om man t.ex. skrev i sitt partiprogram:

§ 1 Partiets mål är att utrota alla hermafroditer och forumdeltagare på internet som börjar sitt namn på x genom pistolskott i pannan och att ge en bonus till alla som kan bevisa att de gjort ett seriöst självmordsförsök

Skulle det gå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man t.ex. skrev i sitt partiprogram:

§ 1 Partiets mål är att utrota alla hermafroditer och forumdeltagare på internet som börjar sitt namn på x genom pistolskott i pannan och att ge en bonus till alla som kan bevisa att de gjort ett seriöst självmordsförsök

Skulle det gå?

Ja. Men ett sånt parti skulle aldrig få tillräckligt många röster för att nå någonstans.

Det är ju det som är poängen med en demokrati. Man ska få ha vilka jävla åsikter man vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men alltså seriöst nu...

får man i ett partiprogram uppmana till brott??

Det är väl olagligt?

😛

Ska det vara olagligt att vilja tillåta fri införsel av alkohol till exempel? Det är ju olagligt idag. Ska det vara förbjudet att ha en lagändring överhuvudtaget i sitt partiprogram?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...