Jump to content
Annons

Microsoft Songsmith: Autokomp program


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons
Seriöst? JA! 😆

Herrejävlar, kolla det här:

http://research.microsoft.com/en-us/um/red...mith/index.html

Går det segt så kolla här istället:

Och bäst av allt, kolla Laptopen!

Fan va skäm!!!

Haha, är det bara jag som ser fel eller sitter verkligen den lilla flickan i videon med en MacBook Pro på denna härliga reklam från Microsoft?

[EDIT:] Läste inte hela posten, du lade tydligen också märke till det ;D

Redigerat av MicMP
Link to comment
Dela på andra sajter

Asså fyyy fan!

Det var nog den löjligaste reklam jag någonsin sett!!!!!!

Låtarna kunde ha gjorts mkt bättre och seriösare av Weird Al!

Är det inte dags att M$ konkar snart och jag får alla pengar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det intressanta med reklamfilmen är att folk inte verkar förstå att den är medvetet camp. Vilket naturligtvis får alla som hånskrattar åt microsofts töntighet att framstå som osofistikerade lantisar. Det är liksom meningen att ni ska skratta rått och posta länken på alla forum ni känner till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh... my... god! 😳

Det var det mest plågsamt hysteriskt töntiga jag sett. Någonsin.

Jag kan tänka mig tre möjliga scenarier;

1. Som SMonk säger, att det är ett medvetet grepp och ett försök att få folk att sprida ordet, enligt teorin "det finns ingen dålig PR". Men jag har svårt att tro att man medvetet kan klara av att totalt fucka sin image och smutskasta sig själv. Och det finns ju inget som direkt antyder att de är ironiska (förutom att man har svårt att tro att nån kan vara så helt i avsaknad av självkritik...) 😏

2. Folket på Microsoft är helt enkelt idioter (de har ju gett oss vinnare som tex Powerpoint och Windows 2000. Huh...) 😕

3. Det är helt enkelt äpplena (eller grupp applefans) som gjort denna för att parodisera Microsoft...? (Verkar ju lite i stil med deras Mac vs PC-reklamfilmer) 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul idé. Men asså, man får inte missa Microsoft reklam för Songsmith. Jag brukar inte spy galla, men detta torde vara en av de sämsta reklamsnuttarna som har kommit till. Någonsin. Jag mådde fysiskt illa i tio minuter efter att ha plågat mig ända till slutet.

Direktlänk:

"Microsoft, huh? So it's pretty easy to use?"

Och förresten, är det inte en Macbook Pro med klistermärken som kör Vista?

Fantastiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa sedan Microsoft DirectMusic Producer. 😳

Och det märks att de vet hur ett användargränssnitt för musikprogram ska se ut.

Förresten, med tanke på att röstspåren i demofilmen var svinigt autotunade kan man undra om pitchkorrigering av sångmiken ingår i programmet?

Jag håller med Vallhagen, nu måste det bli Songsmith-tema i Studiofestivalen. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beundrar dit tålamod Olsberg! Allt för journalistikens skull. Jag stod ut med 30 sek.

Songsmith kommer att bli en given partyhit! För att inte tala om firmafester . .

http://music.metafilter.com/2943/Runnin-With-The-Songsmith

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte reklamen var rolig och blev sjukt peppad på att testa Songsmith.

Jag tror reklamen är gjord att verka lite "dålig" och "töntig". Men det är ju det som är det roliga i den.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, men jag kan inte säga att jag inte

kommer försöka komma över nån demo eller dylikt av denna.

Funkar den även på PC? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni fattar alltsa inte hur viktigt detta ar for jordens utvecking...

Om ni har sett 2001 - A Space Odyssey - so borde ni begripa: manskligheten har nu - med utvecklandet av Songsmith - klivit over en troskel. Utomjordlingarna har nu fatt full respekt for oss, och dom diplomatiska rymdskeppen bor anlanda fran kringliggande galaxer inom ett par timmar....

Sven

Link to comment
Dela på andra sajter

"The samples you hear in Songsmith aren’t toy sounds... they’re a high-powered general MIDI set from Garritan" :rolleyes:😉

Men skrattar först som skrattar sist..? Bandstand 2?!

Btw Helt klart har dom lånat ut sitt illalåtande GM-set till detta. Garritan med sitt Personal Orchestra är ju rekommenderad i femtioelva trådar här på forumet och det går att gaska upp Songsmith här: http://www.garritan.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni fattar alltsa inte hur viktigt detta ar for jordens utvecking...

Om ni har sett 2001 - A Space Odyssey - so borde ni begripa: manskligheten har nu - med utvecklandet av Songsmith - klivit over en troskel. Utomjordlingarna har nu fatt full respekt for oss, och dom diplomatiska rymdskeppen bor anlanda fran kringliggande galaxer inom ett par timmar....

Sven

Men z0M6 4l13n5 r n00bz0rz d37 är synd...bara synd... Kan sätta en apa i studion som fixar låten åt mig medans jag glassar på ett rymdskäpp (???) 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
HEHEHE!!

Verkar funka bra oxå! Runnin' with the devil fane.gifchockadskeptisk.gif

Hahehe, jösses 🙂

😆😆😆 Ja ord räcker inte till. 🙂 Nä nu ska jag gå ut i badrummet och skära av mig öronen. Som sagt var mycket ska man höra innan öronen trillar men nu tänker jag fan hjälpa till med det. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...