Jump to content
Annons

Microsoft Songsmith: Autokomp program


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons
Seriöst? JA! 😆

HerrejÀvlar, kolla det hÀr:

http://research.microsoft.com/en-us/um/red...mith/index.html

GÄr det segt sÄ kolla hÀr istÀllet:

Och bÀst av allt, kolla Laptopen!

Fan va skÀm!!!

Haha, Àr det bara jag som ser fel eller sitter verkligen den lilla flickan i videon med en MacBook Pro pÄ denna hÀrliga reklam frÄn Microsoft?

[EDIT:] LÀste inte hela posten, du lade tydligen ocksÄ mÀrke till det ;D

Redigerat av MicMP
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

AssÄ fyyy fan!

Det var nog den löjligaste reklam jag nÄgonsin sett!!!!!!

LÄtarna kunde ha gjorts mkt bÀttre och seriösare av Weird Al!

Är det inte dags att M$ konkar snart och jag fĂ„r alla pengar?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det intressanta med reklamfilmen Àr att folk inte verkar förstÄ att den Àr medvetet camp. Vilket naturligtvis fÄr alla som hÄnskrattar Ät microsofts töntighet att framstÄ som osofistikerade lantisar. Det Àr liksom meningen att ni ska skratta rÄtt och posta lÀnken pÄ alla forum ni kÀnner till.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Oh... my... god! 😳

Det var det mest plÄgsamt hysteriskt töntiga jag sett. NÄgonsin.

Jag kan tÀnka mig tre möjliga scenarier;

1. Som SMonk sĂ€ger, att det Ă€r ett medvetet grepp och ett försök att fĂ„ folk att sprida ordet, enligt teorin "det finns ingen dĂ„lig PR". Men jag har svĂ„rt att tro att man medvetet kan klara av att totalt fucka sin image och smutskasta sig sjĂ€lv. Och det finns ju inget som direkt antyder att de Ă€r ironiska (förutom att man har svĂ„rt att tro att nĂ„n kan vara sĂ„ helt i avsaknad av sjĂ€lvkritik...) 😏

2. Folket pĂ„ Microsoft Ă€r helt enkelt idioter (de har ju gett oss vinnare som tex Powerpoint och Windows 2000. Huh...) 😕

3. Det Ă€r helt enkelt Ă€pplena (eller grupp applefans) som gjort denna för att parodisera Microsoft...? (Verkar ju lite i stil med deras Mac vs PC-reklamfilmer) 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kul idé. Men assÄ, man fÄr inte missa Microsoft reklam för Songsmith. Jag brukar inte spy galla, men detta torde vara en av de sÀmsta reklamsnuttarna som har kommit till. NÄgonsin. Jag mÄdde fysiskt illa i tio minuter efter att ha plÄgat mig Ànda till slutet.

DirektlÀnk:

"Microsoft, huh? So it's pretty easy to use?"

Och förresten, Àr det inte en Macbook Pro med klistermÀrken som kör Vista?

Fantastiskt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det bĂ€sta sedan Microsoft DirectMusic Producer. 😳

Och det mÀrks att de vet hur ett anvÀndargrÀnssnitt för musikprogram ska se ut.

Förresten, med tanke pÄ att röstspÄren i demofilmen var svinigt autotunade kan man undra om pitchkorrigering av sÄngmiken ingÄr i programmet?

Jag hĂ„ller med Vallhagen, nu mĂ„ste det bli Songsmith-tema i Studiofestivalen. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag beundrar dit tÄlamod Olsberg! Allt för journalistikens skull. Jag stod ut med 30 sek.

Songsmith kommer att bli en given partyhit! För att inte tala om firmafester . .

http://music.metafilter.com/2943/Runnin-With-The-Songsmith

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tyckte reklamen var rolig och blev sjukt peppad pÄ att testa Songsmith.

Jag tror reklamen Àr gjord att verka lite "dÄlig" och "töntig". Men det Àr ju det som Àr det roliga i den.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

haha, men jag kan inte sÀga att jag inte

kommer försöka komma över nÄn demo eller dylikt av denna.

Funkar den Ă€ven pĂ„ PC? 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ni fattar alltsa inte hur viktigt detta ar for jordens utvecking...

Om ni har sett 2001 - A Space Odyssey - so borde ni begripa: manskligheten har nu - med utvecklandet av Songsmith - klivit over en troskel. Utomjordlingarna har nu fatt full respekt for oss, och dom diplomatiska rymdskeppen bor anlanda fran kringliggande galaxer inom ett par timmar....

Sven

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

"The samples you hear in Songsmith aren’t toy sounds... they’re a high-powered general MIDI set from Garritan" :rolleyes:😉

Men skrattar först som skrattar sist..? Bandstand 2?!

Btw Helt klart har dom lÄnat ut sitt illalÄtande GM-set till detta. Garritan med sitt Personal Orchestra Àr ju rekommenderad i femtioelva trÄdar hÀr pÄ forumet och det gÄr att gaska upp Songsmith hÀr: http://www.garritan.com/

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ni fattar alltsa inte hur viktigt detta ar for jordens utvecking...

Om ni har sett 2001 - A Space Odyssey - so borde ni begripa: manskligheten har nu - med utvecklandet av Songsmith - klivit over en troskel. Utomjordlingarna har nu fatt full respekt for oss, och dom diplomatiska rymdskeppen bor anlanda fran kringliggande galaxer inom ett par timmar....

Sven

Men z0M6 4l13n5 r n00bz0rz d37 Ă€r synd...bara synd... Kan sĂ€tta en apa i studion som fixar lĂ„ten Ă„t mig medans jag glassar pĂ„ ett rymdskĂ€pp (???) đŸ€Ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
HEHEHE!!

Verkar funka bra oxÄ! Runnin' with the devil fane.gifchockadskeptisk.gif

Hahehe, jösses 🙂

😆😆😆 Ja ord rĂ€cker inte till. 🙂 NĂ€ nu ska jag gĂ„ ut i badrummet och skĂ€ra av mig öronen. Som sagt var mycket ska man höra innan öronen trillar men nu tĂ€nker jag fan hjĂ€lpa till med det. 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...