Memphis Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 (redigerat) Ja, nya och gamla grejor man köpt e alltid skoj och prylnördar finns det gott om här. 😉 Jag tycker det saknas en sån här tråd på detta forumet. Ladda upp/länka, till en lagom stor bild på vad du nyligen inhandlat till din studio och skriv vad det är för något samt gärna vad ni tycker om saken ni köpt. 😆 Då får vi recensioner, update om nya prylar på marknaden samt kanske lite nostalgiska gamla grejor oxå. Kul att disskutera prylar och det kan även vara mjukvara såklart. Go crazy. 😆 Edit, lade till att ni gärna får skriva vad ni tycker om prylarna också. Blir bara name-droppande annars. /Memphis Redigerat 23 maj 2009 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Becker Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Jag kör först då! 😉 Nytt ljudkort Nytt tangentbord En 22" skärm. Lite större än min nuvarande 15,4" 😆 Dyker förhoppningsvis upp imorrn! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SyntaxError Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Tjackade en KP3 häromdagen...Vetejfan vad jag ska med den till, kanske säljer den haha. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 (redigerat) Pryl och pryl. Det sista jag köpte förra månaden var en Schecter blackjack. Riktigt bra gura. Hade egentligen inte råd men det är typiskt att det man vill ha dyker när man inte har råd. Men måste man ha något så... Innan dess köpte jag ett uad-kort i somras. 😉 Redigerat 27 oktober 2008 av DieHard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 hmmm har laddat upp med lite midigrejer! padKontrol Remote 25 SL och sisst å minst en mini Kaoss pad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zagabar Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Jag inhandlade en quasimidi quasar härom dagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bettygoesagogo Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 En projektor att ha till våra spelningar. Det som brister i ljud får man ta igen i det visuella. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 En sån här ... ... och en sån här ... 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PREZY Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 En begagnad mixer =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
freddie Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Trä, skruvar och prylar till att bygga min lilla "studio möbel". Elller kanske snarare ska kalla det för datorbord! Räknas detta som pryl till studion? 🙂 Det kostade iallafall som en sjysst plugg, runt 2000 spänn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stonerbox Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Ha ha, Prylnördar! Men det är ju alltid kul med tillskott. Senaste var för mig var Golden age project r1 active (bandmick) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Ett par Focal Twin & en Nocturn 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnetic Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Hallå, senast blev det en gammal beggad Iomega scsi JAZ-drive med ett tiotal medföljande 1 GB skivor tilll min gamla Roland S760 sampler. Rolands gamla trotjänare har fått nytt liv igen! 🙂 // Klas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PREZY Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Trä, skruvar och prylar till att bygga min lilla "studio möbel". Elller kanske snarare ska kalla det för datorbord! Räknas detta som pryl till studion? 🙂 Det kostade iallafall som en sjysst plugg, runt 2000 spänn. Stilrent! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Trä, skruvar och prylar till att bygga min lilla "studio möbel". Elller kanske snarare ska kalla det för datorbord! Räknas detta som pryl till studion? 🙂 Det kostade iallafall som en sjysst plugg, runt 2000 spänn. Stilrent! 😎 Fett snyggt tom! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
YellowStudio Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Pryl å pryl, lite mer abstrakt senaste pryl är att jag förhandsbeställde jag TRacks idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Becker Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Ett par Focal Twin & en Nocturn 🙂 Ingen dålig uppsättning leksaker du har där. Din Virus skulle jag kunna döda för. Jagat en begagnad som en tok den senaste veckan men kommer försent varenda gång. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
masterpudas Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Uppdaterade från ett usb ljudkort(M-Audio Audiophile USB) till denna Presonus Firebox! Låter och funkar bättre men jag får inte ner latencyn sådär löjligt lågt som alla andra med firebox/firepod verkar lyckas med... Får ner till 5,6 ms och hade 5,0 med usb-kortet, och innan det hade jag 3ms med min dåvarande Boss GS-10...Alltså, what? Här uppdaterar man men får mer och mer fördröjning på grejerna... 🙁🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Uppdaterade från ett usb ljudkort(M-Audio Audiophile USB) till denna Presonus Firebox! Låter och funkar bättre men jag får inte ner latencyn sådär löjligt lågt som alla andra med firebox/firepod verkar lyckas med... Får ner till 5,6 ms och hade 5,0 med usb-kortet, och innan det hade jag 3ms med min dåvarande Boss GS-10...Alltså, what? Här uppdaterar man men får mer och mer fördröjning på grejerna... 🙁🙂 Japp ju högre priser desto högre latens. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 27 oktober 2008 Dela Postat 27 oktober 2008 Det senaste jag förgyllde min rigg med, var en Benchmark Pre420. 🙁 Nu ser det ut så här på lilla outboard-hyllan: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Svencanz Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Vox Wah pedal - kanner mig som en riktig man nu.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpo Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 En Gibson Les Paul Studio vit:). Innan dess var det nog bara Stylus RMX och mer minne till Mac Pro:n så nu har vi fm:D. Man köper ju nya prylar till studion varje månad hehe... blir dyrt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Mitt Midisport 2x2 pajade i helgen, så igår beställde jag ett Xmidi 2x2 Till skillnad från M-Audio och Edirol behövs inga drivrutinsinstallationer, då det är 100% kompatibelt med DirectMusic för PC och CoreMIDI på Macen 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Din Virus skulle jag kunna döda för. Jagat en begagnad som en tok den senaste veckan men kommer försent varenda gång. 😛 Absolut! Klart du ska ha en Virus 😛 Kul, snygg & inspirerande synth. Hoppas du finner någon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Becker Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Din Virus skulle jag kunna döda för. Jagat en begagnad som en tok den senaste veckan men kommer försent varenda gång. 😛 Absolut! Klart du ska ha en Virus 😛 Kul, snygg & inspirerande synth. Hoppas du finner någon. Förr eller senare så. Pengarna finns men tålamodet saknas 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Mitt Midisport 2x2 pajade i helgen, så igår beställde jag ett Xmidi 2x2 Till skillnad från M-Audio och Edirol behövs inga drivrutinsinstallationer, då det är 100% kompatibelt med DirectMusic för PC och CoreMIDI på Macen 😛 Det där är en smart pryl. 😛 Att behöva slippa installera drivrutiner borde fler företag satsa på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Trä, skruvar och prylar till att bygga min lilla "studio möbel". Elller kanske snarare ska kalla det för datorbord! Räknas detta som pryl till studion? 😛 Det kostade iallafall som en sjysst plugg, runt 2000 spänn. Fan, mikrofonen där, är det en sån där AKG-rörjävel? Daaamn vad de låter gött!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tAUG Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Studiopryl och studiopryl, typ iaf. Det finn just fler som har gått liite runt ämnet. Men aja här är mina senaste tillskott: En Digitech Hardwire TubeOverdrive: Och en Digitech Hardwire Delay/Looper Och till sist en Seagullgura. Det är ungefär en sån där, ser likadan ut iaf. Har en inbyggd mick dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 Senaste riktiga instrument: Senaste pryl som kan användas i musikskapande: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
linuskarlsson Postat 28 oktober 2008 Dela Postat 28 oktober 2008 (redigerat) Jag köpte ett par Beyerdynamic DT250 i somras. Det var det senaste i musikväg 😆 Är det tillåtet att låna tråden till en fråga? Vill inte skapa en ny tråd till det. Någon som har erfarenhet av Alesis M1 Active Mk2? Hittade ett parbegagnade till ett väldigt bra pris. Att tillägga är att jag gör house/dance, och vill ha bra basåtergivning. Till sist. Mycket bra tråd Memphis! Redigerat 28 oktober 2008 av Munkie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.