Jump to content
Annons

Loggas ur studioforum


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Jag har aktiverat att jag alltid ska vara inloggad - och det fungerar nästan alltid. Enda undantaget verkar vara när forumet har varit nere för någon uppgradering eller liknande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste väl logga in på nytt om man bytt IP-nummer/nätverk, vilket inte är helt ovanligt i dagens mobila samhälle.

edit: sen måste ju cookies vara aktiverade också.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
Sen ett annat knas som jag har märkt. Det är väldigt ofta jag får uppdatera sida (F5) för att se förändringar/nya inlägg på studioforumets startsida Men det kanske beror på Microsofts fantastiska IE?

Eftersom jag kör IE både hemma och på jobb - och inte har sådana problem, så ligger det nog någon annanstans...

Numera är det IE8, men IE7 funkade perfekt innan det. IE8 är lite struligt ibland, men oftast så räcker det att välja kompatibilitetsläget då.

Du kanske har en olämplig inställning i IE, under Verktyg/Internetinställningar/Webhistorik/Inställningar/Temporära Internetfiler...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen ett annat knas som jag har märkt. Det är väldigt ofta jag får uppdatera sida (F5) för att se förändringar/nya inlägg på studioforumets startsida Men det kanske beror på Microsofts fantastiska IE?

Det får jag åxå men så är det väl på de flesta internetsidor? 😉

Testa firefox...den går snabbare tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Samma här.

Varje gång jag växlar mellan:

Hemma - Jobbet

Trådlöst - Fast

Med VPN - Utan VPN

Alltså, varje gång jag byter IP-adress, känns lite överdrivet strängt, det handlar ju inte precis om rikets säkerhet.

Val av OS eller webläsare påverkar inte för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma problem, både på jobbet och hemma. Gäller alla webbläsare jag testat med (ie, safari, firefox)

Dock så har jag inte samma problem med min nya imac jag köpte tidigare i veckan. Skulle tro att problemet beror på någon uppdatering på forumet, borde lösa sig om man tar bort alla cache-filer och cookies på datorn. Har inte testat själv men det har löst sånna problem för mig förut på andra sidor. Ska testa om det fungerar så fort jag är tillbaka på jobbet på måndag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte rensar tempfiler, internetcache och cookies så ska det fungera. Kanske har någon av er ett "jag-håller-datorn-i-topptrim-program" typ CCleaner som tömmer cookies mm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte rensar tempfiler, internetcache och cookies så ska det fungera. Kanske har någon av er ett "jag-håller-datorn-i-topptrim-program" typ CCleaner som tömmer cookies mm?

Kan nog vara så för en del. Men jag kör linux, så det måste vara något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte rensar tempfiler, internetcache och cookies så ska det fungera. Kanske har någon av er ett "jag-håller-datorn-i-topptrim-program" typ CCleaner som tömmer cookies mm?

tvivlar på det....för mig rör det sig om att jag loggas ut efter en liten stunds inaktivitet. tidigare har jag alltid förblivit inloggad. jag har testat att manuellt logga ut och logga in igen och "förnya" valet om att hållas inloggad men det hjälper inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Kill with skill nämnde nåt om PIN-koder på mobil...

Jag har flera koder jag måste slå in varje gång jag ska använda mobilen - det är ett jättebra stöldskydd.

Jag har IE7, men numera så är inloggad varje gång förbockad, trots att jag naturligtvis inte vill att det ska vara så.

Så det bockar jag av varje gång. Men det spelar ingen roll, måste ändå alltid fylla i uppgifterna för inloggning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste kanske välja att man ska förbli inloggad - och dessutom godkänna att IE (eller vilken browser man nu använder) sparar lösenordet? Så kör jag i alla forum jag deltar i och det har alltid fungerat för mig. Någon enstaka gång har jag fått logga in på nytt - men det har varit efter uppdateringar av forumen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det har med era cookies att göra. Antingen gör ni en check mot databasen för att se inloggningen/aktivitet eller så har ni helt enkelt en för kort tid på cookien. Vilket gör att den tas bort och man behöver logga in igen. Jag kör OSX och FF 3.0.12. Loggas ut fast jag har sparat lösenord, förbli inloggad inbockad osv...

Jag ser det inte som något jätteproblem dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma "problem"...

Jag är medlem på andra forum som jag använder samma internetläsare för utan detta "problem".

Känner att jag överlever.

Kanske kan någon skapa ett inloggningsprogram/skript till de som önskar.

Jag tror att felet ligger på serversidan...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma "problem"...

Jag är medlem på andra forum som jag använder samma internetläsare för utan detta "problem".

Känner att jag överlever.

Kanske kan någon skapa ett inloggningsprogram/skript till de som önskar.

Jag tror att felet ligger på serversidan...

🤪

Om det var på serversidan så borde väl alla ha samma problem - eller åtminstone alla som kör samma browser...? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...