Jump to content
Annons

Nördarnas mobiltelefonspreferenser:


Recommended Posts

Sony Ericsson W880. Utöver telefoni och sms använder jag den för att surfa på (Opera Mini och till dator via bluetooth), väckarklocka, kalender (emellanåt), mp3-spelare, usb-minne, kamera, gmail-klient, anteckningsblock och adressbok.

Känner mig ganska naken när batteritiden runnit ut! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Intressant att majoriteten kör Sony Ericsson. Jag körde Nokia på 3310-tiden då Nokia var "det man skulle ha". Men jag har haft Sony Ericsson sedan T630 och idag äger jag en SE W910i. Jag köpte den enbart pga av att designen tilltalade mig och att den var relativt tunn. Idag är jag väl lite mindre nöjd med den, då knapparna inte är så bra och den känns inte så robust. Men en Iphone 3G blir det direkt när Telia inte längre har monopol på den. Dvs om cirkus två månader, om alla rykten stämmer. Telia har ju nu iaf bekräftat att de inte har ett exklusivt avtal med Apple.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en usel Sony Walkman w800i. Bra radio men usel som mp3-spelare. ..................

Har samma och det är skrämmande så kass den är som MP3-spelare (plus att den har en del idiotiska sorteringsfunktioner som jag inte ens vet om de går att stänga av). Åh så bra det är att det är en specialkontakt för hörlurarna med så att man måste ha en skitadapter för att kunna använda ett par bra hörlurar. Nä, den är riktigt dålig.

Exakt. Inte nog med det. Ibland förstör telefonens mjukvara om det heter så, filerna i telefonen så att låtarna går sönder, hoppar mellan takterna och blandas upp med bitar från andra låtar som finns i telefonen och då måste man lägga in dem igen. Inte för att det går med den medföljande sladden, nähädå, man måste ha en separat kortläsare annars blir det ännu sämre resultat vid filöverföringen. Nyare programvara finns inte till telefonen heller. Den är väl 'discontinued' som andra stenåldersprylar med mer än ett år på nacken. Tur att jag har en bra mp-spelare också. En Creative.

-- iPoden jag hade höll INTE länge.. 😎 ---

Link to comment
Dela på andra sajter

...kommande program som gör den till en crippled KORG kaosspad/Jazzmutant Lemur

Låter intressant. Vet du nåt mer om det? Nån info/länk?

Har alltid varit helt ointresserad av mobiltelefoner men har också en iPhone och den är faktiskt ganska kul.

För folk som oss som sysslar med musik finns det ju en hel del kul & bra prg till den.

Link to comment
Dela på andra sajter

SE P910i

Perfekt mobil för en musiker/ljudtekniker som behöver ha full koll på tider/datum

och självklart en massa musik inlagt..

Går jäkligt snabbt att skriva och navigera med pennan på pekskärmen..

Kameran suger, men det skiter jag i för jag har ännu inte sett en bra kameramobil,

som på nått sätt kan prestera lika bra bilder som en digitalkamera..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har en SE K530i som jag är jättenöjd med, den har allt man behöver men man vill ju gärna ha mera. I motsats till flertalet här så älskar jag allt lull-lull i telefoner 😠 . Jag har ju alltid med mig telefonen så kameran används flitigt och skulle då önska en bättre kamera i min telefon och skulle jag ha en Smartphone så skulle jag ju kunna köra Syntrax och det verkar ju jätteskoj.

Men min dröm mobil skulle ha Zoom H2:ans (eller liknande) mikrofoner inbyggda och spela in i samma goda kvalitet, tänk då skulle man ju kunna fånga spännande ljud vart som helst, när som helst!! Wow!

Och om får fantisera vidare tänk er en mikro variant av en midi/ audio sequenser i denna telefon, så man kan göra små låtskisser vart som helst 😄 , med stöd för microVST:er 😆

Jag väntar på att mobil tillverkarna ska börja satsa på bättre ljudinspelnings kvalitet likt den jakten på bättre kamera som förekommer nu, ett samarbete kunde kanske vara något Zoomy Ericsson 🙂

Hepp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nokia N95.

För att den har

- Telefon (!)

- Tillräckligt bra kamera (för snap shots på bonusbarnbarnet)

- Tillräckligt bra videokamera (för snabbfilmer på bonusbarnbarnet)

- 8Gb flashminne

- Adressbok

- MP3-spelare (skulle inte stå ut på gym annars)

- Kalender som synkas med jobbtelefonen (som automatiskt synkas med Outlook servern)

- SMS-funktion så att jag kan beställa SL-biljett när jag ska åka tunnelbana

Och för att den har allt det här i enda enda liten apparat, eftersom jag garanterat aldrig kommer ha med mig separat telefon, adressbok, SL-remsa, digitalkamera, USB-minne, kalender och MP3-spelare hela tiden. Då är det en bra kompromiss, även om inte alla funktioner är de bästa.

Det är massor med bilder och filmer på barnbarnet som aldrig annars skulle blivit tagna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Assar.. Alltså en N95 första versionen.. Tweakad och uppgraderad så jag kör med 8 Gb mini-SD i den. Duger för mig.. Kamera är helt OK.. Särskilt om man filmar. Sen gillar jag att man kan spela in samtalen man får med en enkel knapptryckning.. Operatör Telia för deras täckning (jag är från Lappland). Skulle kunna tänka mig en Iphone men kameran och stödet för WLAN/WIWFI/3G är allt för patetiskt jämfört med N95. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Mobiltelefon

Siemens ME45 - resistent mot damm, stötar och vatten.

Min första och hittills enda mobila telefon. Om man inte räknar med fasta telefonen och förlängningsvindan. Det blir ju rätt mobilt det också...

Kvalitet? Vet ej, har bara haft den i 6-7 år.

Om jag av någon händelse skulle få för mig att byta inom något decennium så lutar det åt en Samsung M110. Den har inbyggd kamera med fantastiska 0.3 megapixlar.

Samsung M110 - resistent mot damm, stötar och vatten.

Lika fula, säger folk. Men jag är av den seriösa åsikten att en mobiltelefon aldrig kan vara snygg (till skillnad från en bil eller tröja). Det är ju bara en telefon...

Alla ser "likadana ut".

😠

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung M300

Skitliten vikbar mobil utan finesser, men det viktiga var att den var hyfsat billig.

Är oerhört ointresserad av mobiler, trots att jag i övrigt är prylnörd. Det finns ju inte så mycket kul man kan göra med en mobil, så jag lägger hellre tid och pengar på riktigt roliga prylar som synthar... 😆

(Fast jag måste ju motvilligt erkänna att det låter spännande med iPhone... :rolleyes: )

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

resistent mot damm, stötar och vatten.

Ett utsökt viktigt och bortglömt argument när det gäller telefoner:). Förr eller senare (förr!) så kommer man tappa den i betongen eller lägga den i ryggsäcken bredvid en läckande termos.

Själv har jag ett fodral till min, för att i någon mån öka tålighet och livslängd. Fodralet fyller oxå funktionen att sonen kan stofilförklara mig som den enda tönten med läderlappsdräkt till nallen, vilket uppmuntrar generationsklyfteriet:) Alla glada!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...