Jump to content
Annons

Nu säjer de basshunters ljud.


base10

Recommended Posts

usch nä vem är det som köper olagligt??.

köp Vengeance serierna inkl Bas

z3ta+ för all möjlga leads till vokal effekter

v-station = skit bra vsti som jag har testat perfekt för dance makaren.

Vanguard också

totalt ja 3000:- kanske?

inte faerligt dyart tycker ja 🙂.

Redigerat av electrovarberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

usch nä vem är det som köper olagligt??.

köp Vengeance serierna inkl Bas

z3ta+ för all möjlga leads till vokal effekter

v-station = skit bra vsti som jag har testat perfekt för dance makaren.

Vanguard också

totalt ja 3000:- kanske?

inte faerligt dyart tycker ja 😄.

Nått vengeance paket och begangnad hårdvarusynth ligger väl oxå på 3000:- om du har riktigt tur, varierar ju lite på skick, modell osv osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
jkpgproject (oregistrerad)

Asså det e ju självklart att han använde nexus,Z3ta+, vengeance o vanguard:P så himla lätt o fixa hans sound...att folk orkar skriva i forum o fråga efter om man kan ladda ner hans samples eller nått....sitt framför fl några timmar per dag så fixar ni säkert det:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag citerar mig själv.. För som sagt.. Jag anser att tjusningen med en synth är att man rattar till sina egna sound.. Det är ju det som är styrkan med en synth 😠 På "min tid" var var tvungen att minnas hur rattar stod och hur kablar var patchade.. Numera kan man spara rubbet som en preset.. Fusk tycker jag lite avundsjukt.. men Z3ta är en finemang synt.. Nästan lika bra som mitt kommande köp Omnisphere

🙂

Som gammal ( och jag menar gammal) syntare så kan jag för allt i världen inte förstå hur man kan vilja härma en annan artists sound.. Z3ta är en ypperlig synt som man kan ratta till vilket ljud som helst på.. Lär dig synten och skapa ett eget ljudbiblitek.. Var glad att du faktiskt kan spara ditt sound som preset.. Det kunde inte jag på "min tid".. Då fick man minsan minnas hur man skulle ratta från kväll till kväll.. Och det var iof lite av tjusningen.. Synten lät inte riktigt lika från kväll till kväll.. Precis som vi människor är 😆

Ps. Jag byggde min första egna monosynt 1976 och har den kvar ännu 😄

ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

jkpgproject (oregistrerad)
Vad har folk emot Basshunter egentligen? ... Jag påstår inte att jag gillar hans musik med denna fråga, men vad har han gjort? 😄

jag har inte heller nått emot basshunter asså han gör ju det han vill o tycker om... det e bara det att folk får ju tycka som dom vill men jag tror nog att de är lite avundsjuka eller fan vettja oså e det ju så många som vill låta som honom...skaffa ett eget sound istället 😉

Jag tror fan inte att han har gort något...

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingenting förutom hans musik. Jag tycker att den är väldigt överskattad, och jag är inte särskilt pepp på fjortisar som spelar den hela tiden. Den gav även upphov till det otal trådar om Basshunter på forumet. Dock har hela det här tjafset kulminerat och det är skönt.

EDIT: Ja det är ju då vad jag själv tycker. Jag är INTE avundsjuk på hans musik för fem öre. 😉

Redigerat av best
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har folk emot Basshunter egentligen? ... Jag påstår inte att jag gillar hans musik med denna fråga, men vad har han gjort? 😉

Han har gjort något så ultakommerciellt sound dessutom fått 50000 fjortisar o börja med fl o lägga upp sina låtar på youtube som sedan frågar mig efter hjälp 😄 hahaha.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar basshunter även om jag inte sympatiserar med honom fullt ut.

jag gillar den pöbelsunkiga touchen. jäkligt emotionellt på nåt vis också.

men han är som ett levande afterski för mig.

För mig är basshunter som musikvärldens foppatoffel 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingenting förutom hans musik. Jag tycker att den är väldigt överskattad, och jag är inte särskilt pepp på fjortisar som spelar den hela tiden. Den gav även upphov till det otal trådar om Basshunter på forumet. Dock har hela det här tjafset kulminerat och det är skönt.

EDIT: Ja det är ju då vad jag själv tycker. Jag är INTE avundsjuk på hans musik för fem öre. 🙂

Nä kanske inte på musiken men många är avundsjuka på hans framgång och dollars/dinarer/slantar/pengar/Miljarder!/ etc 😄 Han har gjort helt rätt! Och han har trots allt fått en del fans.

SEn kan ju alla som vill veta vad torrents är googla på tex wikipedia. Jag som är gammal köpte minsann mina LP´s ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar basshunter även om jag inte sympatiserar med honom fullt ut.

jag gillar den pöbelsunkiga touchen. jäkligt emotionellt på nåt vis också.

men han är som ett levande afterski för mig.

För mig är basshunter som musikvärldens foppatoffel 😉

Hahahah 🙂 den bästa jämförelsen hittills!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha är det där typ Basshunter Ejay eller vaddå?

Någon typ av construction kit skulle jag tro, material från hans låtar och sånt.

Men annars så är ju basshunter Ejay en bra affärsidé som skulle få många p12 att leka proffs 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha är det där typ Basshunter Ejay eller vaddå?

Någon typ av construction kit skulle jag tro, material från hans låtar och sånt.

Men annars så är ju basshunter Ejay en bra affärsidé som skulle få många p12 att leka proffs 😛

Haha, ja. Om markoolio kunde få en egen ejay-version, kan väl basshunter! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha är det där typ Basshunter Ejay eller vaddå?

Någon typ av construction kit skulle jag tro, material från hans låtar och sånt.

Men annars så är ju basshunter Ejay en bra affärsidé som skulle få många p12 att leka proffs 😱

Haha, ja. Om markoolio kunde få en egen ejay-version, kan väl basshunter! 🙂

Markoolio Ejay, ursh såna minnen haha! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha är det där typ Basshunter Ejay eller vaddå?

Någon typ av construction kit skulle jag tro, material från hans låtar och sånt.

Men annars så är ju basshunter Ejay en bra affärsidé som skulle få många p12 att leka proffs :rolleyes:

Haha, ja. Om markoolio kunde få en egen ejay-version, kan väl basshunter! ☺️

Markoolio Ejay, ursh såna minnen haha! 🙂

Dåliga minnen? Det var då allt började 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha är det där typ Basshunter Ejay eller vaddå?

Någon typ av construction kit skulle jag tro, material från hans låtar och sånt.

Men annars så är ju basshunter Ejay en bra affärsidé som skulle få många p12 att leka proffs 😉

Haha, ja. Om markoolio kunde få en egen ejay-version, kan väl basshunter! 😲

Markoolio Ejay, ursh såna minnen haha! 🙁

Dåliga minnen? Det var då allt började 🙁

Haha ja, men gu va fånig man kände sig när man hitta ett riktigt program sen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså det e ju självklart att han använde nexus,Z3ta+, vengeance o vanguard:P så himla lätt o fixa hans sound...att folk orkar skriva i forum o fråga efter om man kan ladda ner hans samples eller nått....sitt framför fl några timmar per dag så fixar ni säkert det:

Å ja, väldigt simpelt faktiskt. Ta en bastrumma, en trallig melodi och en pitchbass så har du det som serverat på ett fat 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså det e ju självklart att han använde nexus,Z3ta+, vengeance o vanguard:P så himla lätt o fixa hans sound...att folk orkar skriva i forum o fråga efter om man kan ladda ner hans samples eller nått....sitt framför fl några timmar per dag så fixar ni säkert det:

Å ja, väldigt simpelt faktiskt. Ta en bastrumma, en trallig melodi och en pitchbass så har du det som serverat på ett fat 😉

^.^ var ungefär så jag använde fl studio när jag startade det för första början, eftersom det fanns en hel del färdig fixade melodier.

Sedan kopplade jag in klaviaturen och märkte att man kunde göra musik (:

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså det e ju självklart att han använde nexus,Z3ta+, vengeance o vanguard:P så himla lätt o fixa hans sound...att folk orkar skriva i forum o fråga efter om man kan ladda ner hans samples eller nått....sitt framför fl några timmar per dag så fixar ni säkert det:

Å ja, väldigt simpelt faktiskt. Ta en bastrumma, en trallig melodi och en pitchbass så har du det som serverat på ett fat :rolleyes:

^.^ var ungefär så jag använde fl studio när jag startade det för första början, eftersom det fanns en hel del färdig fixade melodier.

Sedan kopplade jag in klaviaturen och märkte att man kunde göra musik (:

Mitt midi keyboard är nästan bland det viktigaste när jag gör musik nu 😎 det blir lite annat än de där två sekunders slingorna som man fick med programmet 😄

Tror att vi hamnar lite off-topic nu, så därför säger jag att jag själv tror att basshunter snor sina melodier. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud.

Alla ni som producerar trance/dance/fjortis trance och som skrivit i denna tråd - Ni alla verkar vara så grymt avundsjuka va så det är helt otroligt.

Fan, var glada för killen istället! Han leder fjortisar in på dance musik som i senare ålder förmodligen kommer gå över till riktigt trance.

Sluta upp med era avundsjuka inlägg istället!

Patetiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud.

Alla ni som producerar trance/dance/fjortis trance och som skrivit i denna tråd - Ni alla verkar vara så grymt avundsjuka va så det är helt otroligt.

Fan, var glada för killen istället! Han leder fjortisar in på dance musik som i senare ålder förmodligen kommer gå över till riktigt trance.

Sluta upp med era avundsjuka inlägg istället!

Patetiskt.

Hoppas att de kommer o lyssna på riktig trance, för dance är så plast som det bara kan bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud.

Alla ni som producerar trance/dance/fjortis trance och som skrivit i denna tråd - Ni alla verkar vara så grymt avundsjuka va så det är helt otroligt.

Fan, var glada för killen istället! Han leder fjortisar in på dance musik som i senare ålder förmodligen kommer gå över till riktigt trance.

Sluta upp med era avundsjuka inlägg istället!

Patetiskt.

Avundsjuka, nej, inte jag. Visst, vem vill inte ha mer pengar.. men det finns redan så många människor som har mer pengar än mig, och även de som har mindre så det spelar ingen roll. Och att han är känd är inget jag bryr mig så mycket om heller. Jag gör musik för min egen skull, det är avkoppling för mig. Huvudsaken är att jag blir nöjd med det jag gör, sen om någon annan skulle gilla det också är bara en trevlig bonus. Det finns andra FL-användare som jag har anledning att vara avundsjuk på; Lonian och base10 här på forumet för att bara nämna några. 😄

Så bara för att man blir trött på allt tjat och alla poster om en viss person så är man anvundsjuk på honom/henne? Inte direkt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud.

Alla ni som producerar trance/dance/fjortis trance och som skrivit i denna tråd - Ni alla verkar vara så grymt avundsjuka va så det är helt otroligt.

Fan, var glada för killen istället! Han leder fjortisar in på dance musik som i senare ålder förmodligen kommer gå över till riktigt trance.

Sluta upp med era avundsjuka inlägg istället!

Patetiskt.

Avundsjuka, nej, inte jag. Visst, vem vill inte ha mer pengar.. men det finns redan så många människor som har mer pengar än mig, och även de som har mindre så det spelar ingen roll. Och att han är känd är inget jag bryr mig så mycket om heller. Jag gör musik för min egen skull, det är avkoppling för mig. Huvudsaken är att jag blir nöjd med det jag gör, sen om någon annan skulle gilla det också är bara en trevlig bonus. Det finns andra FL-användare som jag har anledning att vara avundsjuk på; Lonian och base10 här på forumet för att bara nämna några. 🙂

Så bara för att man blir trött på allt tjat och alla poster om en viss person så är man anvundsjuk på honom/henne? Inte direkt 🙂

Avundsjuk på mig? Varför då? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud.

Alla ni som producerar trance/dance/fjortis trance och som skrivit i denna tråd - Ni alla verkar vara så grymt avundsjuka va så det är helt otroligt.

Fan, var glada för killen istället! Han leder fjortisar in på dance musik som i senare ålder förmodligen kommer gå över till riktigt trance.

Sluta upp med era avundsjuka inlägg istället!

Patetiskt.

Avundsjuka, nej, inte jag. Visst, vem vill inte ha mer pengar.. men det finns redan så många människor som har mer pengar än mig, och även de som har mindre så det spelar ingen roll. Och att han är känd är inget jag bryr mig så mycket om heller. Jag gör musik för min egen skull, det är avkoppling för mig. Huvudsaken är att jag blir nöjd med det jag gör, sen om någon annan skulle gilla det också är bara en trevlig bonus. Det finns andra FL-användare som jag har anledning att vara avundsjuk på; Lonian och base10 här på forumet för att bara nämna några. 😉

Så bara för att man blir trött på allt tjat och alla poster om en viss person så är man anvundsjuk på honom/henne? Inte direkt 😉

Avundsjuk på mig? Varför då? 🙂

Lyssnat igenom dina låtar på myspace och tyckte dom var riktigt bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herregud.

Alla ni som producerar trance/dance/fjortis trance och som skrivit i denna tråd - Ni alla verkar vara så grymt avundsjuka va så det är helt otroligt.

Fan, var glada för killen istället! Han leder fjortisar in på dance musik som i senare ålder förmodligen kommer gå över till riktigt trance.

Sluta upp med era avundsjuka inlägg istället!

Patetiskt.

Avundsjuka, nej, inte jag. Visst, vem vill inte ha mer pengar.. men det finns redan så många människor som har mer pengar än mig, och även de som har mindre så det spelar ingen roll. Och att han är känd är inget jag bryr mig så mycket om heller. Jag gör musik för min egen skull, det är avkoppling för mig. Huvudsaken är att jag blir nöjd med det jag gör, sen om någon annan skulle gilla det också är bara en trevlig bonus. Det finns andra FL-användare som jag har anledning att vara avundsjuk på; Lonian och base10 här på forumet för att bara nämna några. 🙂

Så bara för att man blir trött på allt tjat och alla poster om en viss person så är man anvundsjuk på honom/henne? Inte direkt 🙂

Avundsjuk på mig? Varför då? 😛

Lyssnat igenom dina låtar på myspace och tyckte dom var riktigt bra 🙂

Jaså, tackar 🙂 Själv tycker jag att de låter katastrof 😄 men jag kanske sätter för höga krav på mig själv antar jag.

EDIT: Kollade in din myspace, låter bra tycker jag 🙂

Redigerat av base10
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...